Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

(Janneke67)

(Janneke67)

29-05-2012 om 09:13

Ov jaarkaart regelen

Mijn zoon is als het goed is dit jaar van de havo af (nog 2 examens) en dan gaat hij volgend jaar naar de HBO. Dit is echter 55 km verderop. Dus hij moet met bus en trein naar plaats van bestemming.

Ik wil dus een OV jaarkaart aanvragen...maar weet niet goed waar te beginnen. Als ik het goed begrijp moet ik eerst een studiefinanciering aanvragen?? Klopt dat?

Groetjes Janneke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
cqcq

cqcq

29-05-2012 om 10:04

Niet jij maar hij

Stufi kun je volgens mij als ouders helemaal niet aanvragen, dat zal je zoon zelf moeten doen. De OV-jaarkaart kun je inderdaad alleen krijgen als er ook recht is op stufi (dus dat moet je eerst aanvragen).

Verder is het nog van belang hoe oud je zoon is. Wordt hij pas na 1 oktober 18, dan is er past recht op stufi vanaf 1 oktober. (en ook dan dus pas recht op de OV-kaart).

(Janneke67)

(Janneke67)

29-05-2012 om 10:08

Dank je wel!

Ik snap dat mijn zoon dit moet doen, maar ik ben het aan het uitzoeken dus ik sprak in IK-vorm.

Mijn zoon is pas 16, wil je dus zeggen dat hij dus nog anderhalf jaar op eigen kosten moet reizen (dat hoop ik niet!)

Oef...ik ga eens kijken of ik een telefoonnummer ergens kan vinden.

cqcq

cqcq

29-05-2012 om 10:27

Niet goed begrepen

Als je nog geen 18 bent als je start met studeren (HBO of universiteit), dan heb je pas recht op stufi vanaf 1 oktober. Dus je hoeft maar ongeveer 1 maand zonder stufi te overbruggen.

(dit i.t.t. het MBO, hier heb je pas recht op stufi als je 18 bent).

mix

mix

29-05-2012 om 11:51

Jonger dan 18, lees dan even dit

door voor tegemoetkoming ouders
http://www.ib-groep.nl/Images/2047_tcm7-22841.pdf

Jonger dan 18 met havo

Dan wel recht op stufi en OV.

Dus vanaf oktober 2012 als hij een HBO opleiding gaat volgen heeft hij recht hierop.

(Janneke67)

(Janneke67)

29-05-2012 om 18:12

Dankjewel hoor dames!

We weten wat we moeten doen. Over 2 weken weet hij of hij wel of niet geslaagd is en dan gaan we de stufi en ov aanvragen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.