Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ov-chipkaart is duur

http://www.nu.nl/binnenland/2731409/reizen-25-procent-duur-schulden-ov-chipkaart.html
Toch best wel een prijzige doordrijverij, die hele chipkaart.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

03-02-2012 om 13:41

Tja

Uit eigen ervaring ben ik daar al heel lang achter, de aanschaf alleen al is duur.

Shitkaart

is ook geen hipkaart maar shitkaart. Zi andere draadjes...

Genista

Genista

04-02-2012 om 13:38 Topicstarter

Maar daar had ik het niet over

Even afgezien van andere bezwaren die ik tegen het ding heb: Kennelijk is het vrij prijzig om dit systeem in de lucht te houden. De kosten daarvan worden weer fijn afgewenteld op de reiziger. Kortom, het is ook nog eens veel duurder dan eerst begroot was. Als je dat naast de andere bezwaren legt, moet je dán als vervoerder/regering niet gewoon besluiten dat het een dom experiment was en stoppen?

Fiorucci

Fiorucci

04-02-2012 om 15:34

En dan?

En dan? Weer iets nieuws verzinnen met alle kosten van dien??

Genista

Genista

04-02-2012 om 16:23 Topicstarter

Wie een beter idee heeft, mag het zeggen

maar ik ben gewoon voor herinvoering van de strippenkaart.

Fiorucci

Fiorucci

04-02-2012 om 18:06

Eens, in Londen werkt het prima. Daar vergeet je ook niet uit te checken, omdat je anders het station niet uitkomt.. Ik vind het wel lastig dat we per gezinslid een ov chipkaart moeten hebben, en naar een oplaadpunt moeten om te kijken hoeveel erop staat. Voor vijf man automatisch opladen doe ik niet, dan kan er dus op het verkeerde moment ineens een flink bedrag worden afgeschreven.

Genista

Genista

05-02-2012 om 15:18 Topicstarter

Joyeux

Maar dit is te duur, zie artikel. De andere voor- en nadelen zijn al uit en te na besproken. Maar als je die nu even buiten beschouwing laat, de reiziger betaalt gewoon duidelijk behoorlijk voor het in de lucht houden van het systeem. Ik zei al, wie een beter idee heeft, mag het zeggen, maar voor de incidentele OV-reiziger is het een ****-systeem.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.