Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Busser

Busser

02-01-2012 om 10:51

Ov chip, hoe zit dat met kinderen

Ik heb me nog niet echt verdiept in het OV chip gebeuren. Ik reis niet zo heel veel met de bus. Heb mezelf nu een anonieme chipkaart aangeschaft maar hoe zit dat nu met de kinderen? Ik heb op de site gekeken maar ik kom er niet echt uit. Ik lees daar dat kinderen met korting reizen maar dat kan alleen met een persoonlijke ov chip. Is het dan de bedoeling dat de kinderen elk een persoonlijke chipkaart krijgen of moet ik er eentje aanvragen en reizen ze dan met mij mee? Kan iemand me dit vertellen cq uitleggen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anonix

Anonix

02-01-2012 om 11:17

Om met kinderen met korting te kunnen reizen hebben ze elk een eigen persoonlijke OV-kaart nodig. Voor de trein kan een railrunnerkaartje alleen via de automaat of als e-ticket worden aangeschaft.

Fiorucci

Fiorucci

02-01-2012 om 11:19

Busser

Als je wilt dat je kinderen met korting reizen, moeten ze ieder een persoonlijke chipkaart hebben. Anders moet je voor elk kind een anonieme aanschaffen, dan heb je die korting niet. ik vond het dan ook een hele investering met een gezin van vijf. Ik heb geen persoonlijke kaarten gekocht, omdat mijn kinderen geen kortingsleeftijd meer hebben. Voordeel is dan dat iedereen op elke kaart kan reizen, de kaarten zijn onderling uitwisselbaar.

Busser

Busser

02-01-2012 om 11:22

Bedankt

Zo nu snap ik het. Bedankt voor de heldere uitleg iedereen. Dus anoniem is geen korting. Even zien of het voor de oudste nog nodig is anders alleen voor de jongste een persoonlijke ov chip. Ik vond de informatie ook niet echt duidelijk.

Dankjewel!

Snuggle's

Snuggle's

02-01-2012 om 12:25

Iedereen op dezelfde kaart fiorucci?

Kan je toch met meerdere personen op 1 kaart reizen? Ik dacht dat je allemaal een eigen kaart moest hebben?

eni65

eni65

02-01-2012 om 13:37

Nee

Dat schrijft ze ook. Iedereen heeft een eigen kaart nodig, of anoniem of persoonlijk. Als je niet vaak gaat of geen korting hebt, kun je anonieme kaarten hebben. Het maakt dan niet uit welke kaart je van het stapeltje pakt, is niet op naam. Voordeel van een persoonlijke kaart is dat je hem automatisch kunt laten opwaarderen. Moet je hem alleen niet kwijtraken.

Fiorucci

Fiorucci

02-01-2012 om 16:21

Nee

Je moet allemaal een eigen kaart hebben. Ik heb er dus ook vijf, voor elk gezinslid een. Oudste zoon heeft inmiddels een studenten ov kaart,trouwens. Die is dus wel persoonlijk.

Toke

Toke

02-01-2012 om 21:49

Groep kinderen?

En hoe gaat dat dan als je met een groep kinderen met de bus wilt? Denk aan uitstapje BSO of klas? Ook allemaal een eigen kaart? Arme begeleiders!

Fiorucci

Fiorucci

03-01-2012 om 10:33

Toke

Dat hangt van je vervoersbedrijf af,sommigen hebben een groepsticket,lees maar:
6. Hoe kan ik reizen met een groep kinderen? Niet ieder kind beschikt over een OV-chipkaart.
Er is een speciale dagkaart voor het reizen met een groep kinderen van 4 t/m 11 jaar: de Kids Groepticket. Op deze dagkaart kunnen 15 kinderen en 3 volwassenen de hele dag, na 9.00 uur met de bus of de sneltram reizen bij Breng, Connexxion, GVU en Hermes. Deze dagkaart kost € 20,00.
De kaarten zijn verkrijgbaar bij Klantenservice Connexxion en kunnen telefonisch of via de mail besteld worden. Per bestelling worden € 10,00 aan administratiekosten in rekening gebracht.
Als u reist met een kleine groep (maximaal 5 kinderen) kunt u een Buzzer-kaartje bij de chauffeur kopen. De Buzzer kost € 13,50.

Toke

Toke

03-01-2012 om 19:53

Fiorucci

he, dat is nog eens handige info. Dankjewel Fiorucci. Ik had er (flinke tijd geleden) al eens naar gekeken, kon het toen niet vinden. Hoorde laatst van zoon dat ze met z'n allen met de gewone stadsbus uitstapje hadden gemaakt en vroeg me af hoe BSO of school dat an doet. Nou, zo dus. Dank je!

Fiorucci

Fiorucci

04-01-2012 om 15:18

Toke

Graag gedaan!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.