Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anoniem

Anoniem

12-02-2016 om 20:05

Ouders met knuffelbeest uit jeugd

Goedeavond, ik was vanmiddag samen met mijn vrouw bezig met de zolder op te ruimen, en wij vonden allebei een aantal knuffels uit onze jeugd, waarvan wij allebei dachten dat wij ze niet meer hadden, nu is mijn vraag wie van jullie als ouders heeft ook nog knuffels uit zijn of haar jeugd, en waar bewaren jullie ze? Ik en mijn vrouw hebben hem aan het voeteneind op het nachtkastje gezet.

M.V.G. Anoniem.

Beertje37

Beertje37

12-02-2016 om 20:16

In bed

Ja hoor, die van mij slaapt hier gewoon nog steeds in bed! Hij is wel erg versleten inmiddels

Moni

Moni

12-02-2016 om 20:41

Mijn dochter heeft die van mij als vaste knuffel

En ze is daar heel blij mee. Dochter is 18.

Goudvis

Goudvis

12-02-2016 om 20:44

ha ja

Ik heb ze op de boekenkast staan. No way dat ze ooit weggedaan worden. Ik treur nog steeds over het verlies van mijn eerste badeend (was helemaal vergaan) en het kwijtraken van een blauw hondje en bruin beertje toen ik 3 was. Heeft iemand die toevallig gevonden?
Maar hoezo "Anoniem"?

Anoniem

Anoniem

12-02-2016 om 21:37

Goudvis

Anoniem is mijn nickname op ouders.nl.

Yaron

Yaron

12-02-2016 om 22:30

beer

De beren van mij en m'n man zitten op de kledingkast in de slaapkamer, die van mij is echt oud, ik vond hem ooit bij de buurvrouw onderaan de trap, waar hij lag om weggegooid te worden. Ik heb hem geadopteerd toen ik een jaar of twee was en hij gaat nooit weg.

Yaron

Yaron

12-02-2016 om 22:32

meer

Ik heb nog meer knuffels, maar dan van toen ik ouder was, die knuffels liggen bij de kinderen op de kamers, daar heb ik verder ook niet zoveel mee, dis als de kinderen te oud zijn voor die knuffels gaan ze weg.

Leuk topic

Hier geen knuffels meer. Ik heb ze nooit gehad en mijn vrouw heeft ze niet meer. Maar wat ze nog wel heeft, minstens net zo leuk, zo niet leuker: Haar dagboeken van haar tienerjaren. Die las ze soms wel eens voor toen onze meiden klein waren. Weliswaar enigszins gecensureerd op sommige pagina's, maar die stukken kan ze nu de meiden wat groter zijn, opnieuw eens lezen. Hartstikke leuk initiatief vond ik dat.

Puck

Puck

13-02-2016 om 12:37

Mijn kaalgeknuffelde teddybeer staat bovenop de boekenkast in de huiskamer. No way dat ie weggaat. Hij ruikt zelfs nog naar vroeger.

MamavanSenH

MamavanSenH

13-02-2016 om 15:32

Onder het bed

Ik heb nog twee knuffels van vroeger. Lagen altijd op het voeteneind van het bed voordat er hier een zekere peuter ging rondlopen die ermee aan de haal ging. Wil er graag zuinig op zijn want ze zijn heel waardevol voor me geweest als kind. Dus nu in een doos onder het bed. Tot kids groot genoeg zijn om te snappen dat ze eraf moeten blijven, dan mogen de knuffels terug op het voeteneind.

Hier

Ik heb al mijn oude knuffelbeesten aan mijn kinderen gegeven. Dat lijkt me wel zo nuttig, want zij doen er nog wat mee -en ik zelf niet. Ik vind het leuk om te zien dan mijn kinderen er ook nog plezier van/mee hebben. Als ze er te groot voor zijn, mogen zij zelf weten wat ze er mee doen (ik hoef ze niet terug, bedoel ik)

Lou

Lou

14-02-2016 om 12:57

Niets

Ik heb geen knuffels meer van vroeger maar ik mis ze ook niet. Mijn dagboeken heb ik lang bewaard maar een paar jaar geleden verbrand. Wat erin stond was zo... hoe zal ik het zeggen, ik werd er akelig van. Al die ontboezemingen van een onzekere puber, daar ga ik niet meer voor m'n plezier in zitten lezen, ook niet als ik in Huize Avondrood zit. Weg ermee
Mijn dochter daarentegen zal minstens één knuffel haar leven lang bewaren. Wel mooi, zo'n band met een ding. Ik heb dat gewoon niet. Hoewel. De babykleertjes van mijn dochter kan ik niet weggooien. Die roepen een veel fijner gevoel op.

Anoniem

Anoniem

14-02-2016 om 16:04

Ik zelf heb dus de oude knuffel van mij op het nachtkastje staan, het is, naja is, was een witte muis knuffeldoek, je herkend niet meer dat het een witte muis doek was, want hij is best erg vergrijst en versleten er zitten best veel gaten in, maar ik kan er geen afscheid van nemen

Mijn nep-mecki pop

Het eerste cadeautje van mijn broer voor mij was een Mecki-pop, een egeltje. Niet een "echte", maar een neppert. De echte was vast veel te duur en niet geschikt als kleine kinderen speelgoed. Ik lachte me al kleutertje altijd krom als mijn broer de neus van die pop indrukte en dat die neus dan heel langzaam terugfloepte.
Affijn, bij opruimen moest ik daar altijd aan terugdenken, dus kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om weg te doen. Dus die heb ik al bijna heel mijn leven.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

14-02-2016 om 22:35

Jaaahaa

Mijn favoriete knuffel heb ik nog. Die is, ook toen ik al volwassen was, de hele wereld over geweest met mij en slaapt nog steeds bij mij in bed. Ik hoef 'm niet meer vast te houden om zelf te kunnen slapen, maar mijn kussen is z'n deken... Ik geef het toe, ik ben een sentimenteel watje waar het mijn knuffel betreft.

Aagje

bij dochter in bed

Mijn knuffel (ongeveer 40 jaar oud) slaapt bij mijn dochter (10 jaar oud) in bed. En dat is prima, maar het blijft wel MIJN knuffel!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-02-2016 om 11:24

Hier

Van mijzelf heb ik geen oude knuffels, ik kan me ook niet heugen dat ik gehecht ben geweest aan een knuffel. Maar onze dochter heeft wel 2 oude knuffels van mijn schoonmoeder. Van die harde. Een haas en een beer met zo'n brom in zijn buik. Die staan op haar kamer ter decoratie en ze is daar heel zuinig op.

Beer en Kat

De versleten kat heeft mijn oudste dochter overgenomen en ze heeft het veilig in een speelgoed-kinderwagen gestopt. Daar slaapt kat nu altijd. Ze speelt er niet mee maar ze heeft het als opvulling en sier voor haar kamer.

Beer ligt bij mij in bed. Die is niet versleten en niet eens zo heel oud maar het was de laatste knuffel die ik kreeg en heeft een speciale waarde voor me

Anoniem

Anoniem

03-03-2016 om 15:36

Knuffel van mij (topic starter) ik merk zelf dat ondanks dat mijn knuffeldoekje vergrijst is, en er gaten inzitten, ik toch hem nog vaak weer pak omdat er een vertrouwde geur inzit, en ik heb soms ook meeneem in mijn tas naar werk

Marjoleine64

Marjoleine64

03-03-2016 om 20:06

Mijn poes

Mijn oude knuffelpoes ligt bij mijn ouders thuis op het logeerbed. Samen met de knuffelpoes van mijn zusje en de knuffelhond van mijn broer. Die hebben we gewoon thuis achtergelaten toen we uit huis gingen... Als de kleinkinderen komen logeren kijken onze ruim 40 jaar oude knuffels toe. Deze zijn nog in prima staat, want die hebben we gekregen toen ik denk ik 10 was, en mijn zusje 5. Dus niet stukgeknuffeld, alleen een klein beetje sleets van de oude dag.

Ik denk dat mijn zoons hun knuffel-rendieren ook nog heel lang zullen bewaren, was een aandenken aan een mooie reis door Canada toen ze 4 en 6 waren (nu 16 en 18). Deze staan nu bij hun bedden.

Piepklein katje

Die staat bij de puber op de kamer, een klein piepbeestje in de vorm van een oranje katje. De vaste bewoner van mijn poppenhuis, liefdevol door mijn opa gemaakt en mijn oma ingericht. Met echte verlichting in de kamertjes.
Knuffels had ik niet. Maar dit is ook een mooi aandenken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.