Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mijntje

Mijntje

13-04-2015 om 13:21

oude vhs videorecorders: naar de kringloop of bewaren?

Ben aan het opruimen in de schuur en heb even jullie raad nodig: oude vhs videorecorders, bewaren of naar de kringloop?
Ik denk niet dat we onze oude banden ooit nog gaan kijken, voor zover het nog om aan te zien is, na al dat vocht
Bewaren jullie oude apparaten? Om mijn eega te overtuigen heb ik goede argumenten nodig

neteret mut

neteret mut

13-04-2015 om 14:08

ik lees mee

zelfde probleem

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-04-2015 om 14:09

Nee

Oude apparaten gaan weg. En in het geval van videorecorders, die willen ze hier bij de kringloop niet eens hebben. Net als de bijbehorende banden trouwens.

Ik zet zulke dingen altijd gratis op marktplaats. Dan wordt het opgehaald door een liefhebber die er nog mee wil prutsen.

Katniss

Katniss

13-04-2015 om 14:15

Gemeentewerf

Ik raakte die van mij zelfs niet kwijt op de Vrijmarkt en heb de hele handel naar de afvalinname gebracht.

Mijntje

Mijntje

13-04-2015 om 15:16

bedankt, dan zal ik eerst de kringloop bellen of ze die wel in willen nemen. Als ik groen licht krijg van mijn eega, die bewaart liever alles
Wat ik al begreep is dat videobanden apart worden ingezameld bij het grof vuil, anders raken die machines in de knoop.

tonny

tonny

13-04-2015 om 17:28

hier een mastodont

Wij hebben een videorecorder en we gebruiken die nog steeds om op te nemen. Tot ie op een dag instort. In ons apparaat zit ook een dvd-mogelijkheid, dus dvd's kijken kan ook. We hebben nog ouderwets TV via de kabel (en dus weinig zenders, dat scheelt veel gezap) en ik denk dat digitale TV pas komt als de favoriete buitenlandse programma's van mijn wederhelft niet meer op deze antieke manier te bewonderen zijn.
Belangrijke videobanden hebben we trouwens al over laten zetten op dvd. Dus als het apparaat de geest geeft, kunnen alle banden weg.

Marea

Marea

13-04-2015 om 17:37

Mijntje

Geef m aan Tonny! Heeft ze een reserve.

videorecorder nog in gebruik

Ook hier wordt de videorecorder met alle oude banden nog volop gebruikt. Dus bewaar svp jullie oude apparatuur, want als de onze het ooit opgeeft dan kunnen wij een videorecorder overnemen van iemand die er niets meer mee doet : )

+ Brunette +

+ Brunette +

13-04-2015 om 22:21

Travel light

Heb je videobanden die je graag nog een keer zou willen kunnen zien? Laat ze dan digitaliseren want er komt een dag dat je niet meer aan werkende videorecorders kan komen. Als je het deze week al regelt, kan je oude apparaat weg. Opgeruimd staat netjes. Zonde van de ruimte die hij inneemt.

Mijntje

Mijntje

14-04-2015 om 09:16

We hebben besloten om in ieder geval 1 apparaat te houden om evt. videobanden te kunnen beoordelen voordat ze gedigitaliseerd worden. De meeste videobanden kunnen zo ongezien weg. Ik merkte ook pas dat de kwaliteit hard achteruit gaat, ik keek een oude band terug (ca 10 jaar oud) en mn het geluid was erg slecht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.