Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tessa

Tessa

02-02-2013 om 08:31

Oude neten verwijderen

Mijn dochter heeft twee maanden geleden luizen gehad.
Nu helemaal verdwenen, alleen de neten (oude neem ik aan) blijven in het haar zitten.

Dochter heeft lang donker haar dus ze zijn echt heel goed te zien.
Ik krijg ze er met geen mogelijkheid uit, kammen niet, kammen met gaasje niet, wassen niet.
Met de hand verwijderen is echt onbegonnen werk het zijn er veeeeeel te veel.

Heeft iemand een tip?

Groetjes Tessa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Azijn

Oud middeltje: azijn, dan laat de lijm los. Je kunt het proberen, kopje azijn en dan met de luizenkam kammen.
Succes, ik hoop dat het helpt!

Merel

Merel

02-02-2013 om 13:42

Toch met de hand

Ik heb ze toen bij mijn dochter toch maar met de hand verwijderd, want wat ik ook probeerde, met alle andere tips bleven ze zitten. Ben er zeker 3 kwartier mee bezig geweest.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-02-2013 om 14:52

Cremespoeling

Ik hoorde van iemand dat ze het haar van kind heeft volgesmeerd met cremespoeling en toen is gaan kammen met een goede kam met een gaasje erin. Volgens haar ging dat als een trein.

Cicade

Cicade

03-02-2013 om 08:51

Ja, cremespoeling

Zo deed ik dat ook bij dochter met lang, dik donker haar. Echt véél cremespoeling gebruiken (bijna een halve fles) en dan doorkammen met luizenkam. Ik gebruikte dan keukenpapier om telkens de kam af te vegen. Wel een flinke klus, maar het werkte gelukkig wel.

Je hebt ook van dat speciale spul

Bij de drogist dat de neten losweekt. Moet je laten intrekken, hier ook wel eens gebruikt, maar ook dan moet je later alles weer doorkammen. Het gaat dan wel makkelijker. Maar azijn schijnt ook te kunnen (maar dat lijkt me weer vreselijk om over je hoofd te gieten).
groeten albana

Neten

Hier ook deze week een luizeninvasie. Ik had bij de drogist een soort vettige lotion (merk: nijda) en na een uur intrekken zouden alle neten en luizen dood zijn. Het haar is met die lotion ook heel gemakkelijk te kammen. Bij mij zoon heb ik er na dat uur heel veel zooi (luizen en neten) uitgekamd. Er zijn bijna geen neten achtergebleven, maar blijkbaar toch een paar want ik kam hem nu elke dag en vind af en toe nog een babyluis. Over een paar dagen nog een keer een behandeling met nijda en dan hoop ik dat we er echt vanaf zijn (aanbevolen wordt om na een week te herhalen).

Ik zou dat nijda spul zeker proberen om de neten bij je dochter te verwijderen. Het ruikt trouwens nog lekker ook!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Tessa

Tessa

03-02-2013 om 20:51

Bedank

er staan veel goede tips bij, hoewel ik helaas al veel geprobeerd heb.
Azijn is een optie. Kammen met cremespoeling heb ik al vaak gedaan, toen ze nog luizen had. Nu zijn het alleen nog lege neten, naar zo goed zichtbaar.
Misschien nog met cremespoeling en gaasje. Wie weet, ik sta overal voor open!

Kam

Heb je wel een netenkam? Alleen een luizenkam werkt niet.
Neten laten los als het haar goed wordt geweekt in azijn, of eventueel flink wat mayonaise (zit ook azijn in en is wat makkelijker in gebruik). Flinke tijd in laten trekken en kammen met een netenkam.

Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.