Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

28-10-2013 om 12:47

oude huishoudelijke apparaten?

Tegenwoordig nemen, dacht ik, de leveranciers van grote huishoudelijke apparaten e.d.het oude niet mee. Ik bedoel dus; wasmachines , drogeres, ijskasten...
Hoe doen jullie dat?

Naar de stort brengen?

Ik wist eigenlijk niet dat dat al niet meer meegenomen wordt, ik koop nl meestal tweedehands . Maar als ze het niet meenemen, kun je het toch gewoon naar de stort brengen of eventueel op laten halen (kost twee tientjes hier). En als je apparaat het nog doet, kun je het nog op internet zetten, desnoods gratis.

lennest

lennest

28-10-2013 om 13:33

niet meer meenemen?

Daar betaal je toch de verwijderingsbijdrage voor? Of is dat weer afgeschaft?

wizzer

wizzer

28-10-2013 om 13:35

afgeschaft

De verwijderingsbijdrage is afgeschaft (volgens mij omdat het fonds dat daarmee gevuld werd, inmiddels zo vol was, dat heffing voorlopig niet meer nodig is).

Volgens mij is meenemen van je oude apparaat nog steeds verplicht.

Bij de goede kopen

Eerst even checken bij de infobalie of ze de oude weer meenemen.
Heb nog nooit problemen daar mee gehad, koop altijd bij de kleine zelfstandige winkelier. Waar service nog voorop staat.
Je betaald ws wel 50 euro meer, maar je weet zeker dat alles goed geregeld wordt.

amk

amk

28-10-2013 om 15:51

rijksoverheid.nl

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/afval/vraag-en-antwoord/waar-kan-ik-oude-en-gebruikte-huishoudelijke-apparaten-inleveren.html

Inleveren oude apparaten bij winkel
U kunt oude huishoudelijke apparaten ook inleveren bij de winkel waar u een nieuw, soortgelijk apparaat koopt. Of bij een reparatiebedrijf. Dit is de zogenoemde oud-voor-nieuwregeling. Het maakt daarbij niet uit om welk merk het gaat. Winkels en reparatiebedrijven mogen geen geld vragen voor deze service.

Ze moeten ze dus gewoon nog meenemen als jij dat vraagt. En ze mogen daar geen geld voor vragen.

Fiorucci

Fiorucci

28-10-2013 om 15:52

ja hoor

Ik heb deze zomer een nieuwe wasmachine gekocht, de oude werd gewoon meegenomen, geen probleem.

Aiselle

Aiselle

28-10-2013 om 16:34

meegenomen

Zowel wasmachine als wasdroger, deze zomer. Wij hadden via internet besteld en daar stond het ook duidelijk bij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.