Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Eva

Eva

17-05-2013 om 08:59

Oude decoder in de grijze kliko?

Wie weet het?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

17-05-2013 om 09:34

Nee

Officieel moet je die naar het inzamelpunt voor oude apparaten brengen. In de praktijk verdwijnen die zaken gewoon in de kliko als ze passen.

Mona

Mona

17-05-2013 om 10:18

Idd

Als ik het in de planning heb dan ga ik met dat soort dingen wel even naar het inzamelpunt. (en leg ik het een tijd in de schuur tot het zover is) maar er is inderdaad wel eens iets in de kliko gegaan ja.
Oh ik heb trouwens eens een gebroken stoeptegel uit mijn achtertuin in de kliko gegooid, bovenop. Mocht dus niet, ik kreeg de volle kliko terug met een briefje erop.
Tja, ik had dus echt geen zin om met zo'n loeizware stoeptegel naar de vuilstort te gaan (had toen alleen een fiets) en vuilstort/inzamelpunt afval is een dorp verderop.
Dus je weet het wel, de keer erop de stoeptegel in een vuilniszak gedaan en toen in de kliko en toen was ie ook weg.
Vond het eigenlijk wel vreemd, of heb ik nu iets heel ernstigs gedaan

Mona

Amen. Hier is wel eens een computerscherm in de vuilnisbak gegaan. Wij woonden in Amsterdam Oost. Geen kliko, maar ondergrondse containers met een stuk dat boven de grond uitsteekt waar je dan door een klep je vuilsniszakken in kan gooien. Of je computerscherm.

Want ik ben reuze voor recycling, en eigenlijk best wel braaf. Dus wil best dingen naar het afvalpunt brengen. Maar die liggen dan aan de rand van de stad, op een plek waar je met de fiets amper kan komen, en als je dan erg braaf en doorzetterig bent en er toch met de fiets komt is je volstrekt onduidelijk wat er van je verwacht wordt en kijkt het personeel - als ze zich al vertonen - je aan alsof je van een andere planeet komt (been there, done that. Met restjes verf etc). Nog daargelaten dat een groot computerscherm zich lastig op de fiets vervoeren laat (het was niet zo'n platte die in een tas past).

Kortom: je kan best milieuvriendelijk zijn, als je maar een auto hebt. En die hadden we toen niet (inmiddels wel; maar ik kan weer niet rijden)

Gelukkig kan er best veel in zo'n vuilniszak

Groeten,

Temet

Rafelkap

Rafelkap

17-05-2013 om 13:21

Sparen

Ik heb wel eens gebeld en dat ze eea af komen halen, maar of ze voor 1 oude decoder komen???
Wij sparen het op en als we dan bv veel snoeiafval hebben laden we de auto vol en kost het maar 1 ritje.

Jaymza

Jaymza

17-05-2013 om 13:38

Recycling

Ben ik nu raar dat ik altijd alles netjes gescheiden wegbreng?

Jaymza

Brianna F

Brianna F

17-05-2013 om 13:42

Verzamelpunt

Is alleen voor mensen met auto's. Ik heb weleens een stofzuiger in onderdelen in de kliko gedaan, geen idee waar ik ermee naar toe moest en het dichtstbijzijnde verzamelpunt is niet per fiets bereikbaar, voor zover ik nog met een stofzuiger achterop de fiets zou gaan rijden.

amk

amk

17-05-2013 om 14:40

Ophalen

hier kun je gewoon electronisch een afspraak maken dat het opgehaald wordt en elk kwartaal komt de chemowagen langs daar mag je kleine electronische apparaten ook meegeven.
Verder heeft de school een mega wecycle bak staan.

Jaymza

"Ben ik nu raar dat ik altijd alles netjes gescheiden wegbreng?" Niet raar, wel autobezitter, neem ik aan. Zie mijn posting en die van Brianna.

Die recyclekar van AMK, dat vind ik ook zoiets. Heb je hier ook, de chemokar. Komt eens in het kwartaal langs op een moment dat jij er niet bent, en dan later die week nog een keer op een moment dat je er ook niet bent.

Wat handig zou zijn, maar dat kan vermoedelijk om veiligheidsredenen niet, is als je recyclecontainers zou hebben van hetzelfde formaat en in dezelfde frequentie als je hier in Amsterdam van die kledingrecyclecontainers hebt. Dat je gewoon altijd je troep kwijt kan op maximaal 500 meter van je huis. Dat is tenminste te doen, ook met een oude stofzuiger of tv, ook voor wie geen auto rijdt.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

17-05-2013 om 23:36

Geen auto

Wij lopen echt vast door het feit dat we geen auto hebben. Wij willen graag tijdelijk een tweede zwarte bak. Een tweede zwarte bak krijgen we echter niet, omdat we geen groot gezin hebben en geen geluierde kinderen. Die extra bak willen we graag omdat we veel vuilniszakken hebben door opruimsessies. Je moet dus maar naar de huisvuil toe gaan en het afleveren. Maar dat kan niet zonder auto.
Een oude decoder kan echt niet in de kliko vind ik. Ik zou het inderdaad aanmelden voor de elektrische apparaten ophaalservice als die bij je in de gemeente is tenminste.

Eva

Eva

18-05-2013 om 17:59

Bedankt

voor jullie reacties.
Heb hem toch maar naar de recycle/afvalverwerking gebracht. Is redelijk dichtbij (en ik heb een auto, maar met de fiets had dit ook nog gelukt).

Wel frappant inderdaad: voor milieubewustzijn moet je dingen naar de afvalverwerking brengen, niet in de grijze kliko, maar het is op de fiets niet te bereiken, dus moet je een auto hebben Nou ja, evt. auto van buren lenen als het echt veel is?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.