Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Carla

Carla

15-02-2012 om 21:45

Organiseer gezellige dag voor goed doel maar vooral afzeggingen...

Wat te doen in dit geval; ik ben al weken bezig om een leuke dag voor een goed doel, om geld op te halen voor de opvang van zwerfdieren, te organiseren met een loterij, hapjes en drankjes, Veel werk en allemaal vrijwillig.
Ik heb veel uitnodigingen verstuurd en in de eerste instantie roepen mensen, wat leuk, ik kom.
Maar ik heb tot nu toe bijna alleen maar afzeggingen ontvangen. Van de ruim 30 genodigden komen er maar 7 tot nu toe. Ook de personen die iets met muziek zouden doen belden af, geen tijd enzovoorts. Kortom, erg teleurstellend als er weer een mail binnenkomt met een afzegging! Iedereen heeft het te druk, of het spreekt ze niet aan, geen idee. Ik weet nu niet meer wat te doen, afwachten of annuleren die boel? Ik zit wel met een grote prijzenpot en heb ook een ruimte gereserveerd. Maar mijn enthousiasme is behoorlijk aan het dalen. Wat zal ik doen? Nog paar dagen te gaan..
Carla

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
chocodip

chocodip

15-02-2012 om 22:32

Beleefdheid

'veel uitnodigingen verstuurd en in de eerste instantie roepen mensen, wat leuk, ik kom.'

Die willen gewoon aardig zijn tegen jou

Als alle krantenkoppen roepen dat Nederland nu echt dubbele dip in de recessie zit, raken mensen wat minder geinteresseerd in een leuke dag betreffende de opvang van zwerfdieren. Denk ik.

Je had een leuk idee maar misschien niet genoeg 'grondvlak' om deze actie op te starten. Da's jammer ja. Maar als er geen mensen komen, heb je meer kosten dan inkomsten en dat kan de bedoeling niet zijn. Ik zou het maar afzeggen en die dag wat leuks voor jezelf gaan doen.

Merel

Merel

15-02-2012 om 23:32

Helaas

Tja, ik zou toch maar afzeggen. Ik denk dat ik eerst ook uit beleefheid iets vaags als "leuk, als ik tijd heb kom ik wel' zou zeggen om vervolgens te denken, laat maar zitten, is vast niet erg als ik als enige niet kom. Ik denk dat ik nog eerder wat geld in een collectebus zou stoppen dan een hele middag ergens voor het goede doel te moeten gaan zitten. Wellicht gewoon een collecte rondje doen? Een paar euro kunnen de meeste mensen nog wel missen.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-02-2012 om 01:55

Gaan met die banaan

Ik zou wel doorgaan, maar niet speciaal met genodigden. Zet een advertentie in de plaatselijke krant, laat een bericht achter op www.buurtlink.nl, laat je kinderen bij een aantal huizen een mini-flyertje rondbrengen. Kortom: hou het niet stil voor mensen die niet tot de genodigden behoren.

Fiorucci

Fiorucci

16-02-2012 om 07:05

Meld het ook even op het forum van www.kattenplaza.nl

Alternatief?

Je hebt dus prijzen en de ruimte gereserveerd? In hoeverre zit je vast aan de ruimte? Ben je geld kwijt als je het afzegt?
En de prijzen, kan je een alternatief bedenken om de prijzen alsnog te slijten? B.v. lootjes verkopen op de plaatselijke markt of bij de dierenwinkel ofzo? of op de jaarlijkse feestavond van de dierenvereniging? In ieder geval een plek waar veel dierenliefhebbers komen...
Ik vraag me ook af hoe goed je over deze actie hebt nagedacht. 30 mensen...en je hebt ook 'kosten' dus als je die eraf trekt...en zelfs áls alle mensen gekomen waren, hoeveel zou zoiets dan p.p. opbrengen? Mensen willen misschien 10 euro kwijt raken en dan het liefst nog niet in ene keer, maar in stukjes..dan de kosten eraf...hoeveel houd je dan over p.p.? 2 euro de man?
60 euro voor het goede doel...Om eerlijk te zijn lijkt het me ook niet een goed doordachte actie.
En daar pluk je nu de vruchten van.
groeten albana

Holiday

Holiday

16-02-2012 om 13:31

Cancelen

Eigenlijk kan het al niet meer doorgaan. Met 7 man kun je geen hele middag vullen met loterij/hapjes/drankjes.

Vind het wel heel erg lief van je dat je zoiets doet! En bewonderenswaardig want het is wel een risico hoor. Flauw dat mensen eerst toezeggen en dan afhaken. Wees dan gelijk duidelijk. Denk wel dat je dit had moeten incalculeren want zo gaat het vaak. Mensen durven geen nee te zeggen op het moment dat dat nog prima kan maar doen het pas op het moment dat het onbeschoft is. Raar maar waar. Of hadden mensen echt een goede reden voor de afzegging?

Wat je kunt doen: nieuwe mail naar die 30 man met het gironr van de organisatie waarvoor e.e.a. bedoeld was. Als ze allemaal een tientje storten.. Lullig voor jou maar ik denk dat men dat liever doet dan een kostbare (jaja) vrije middag op te offeren voor het goede doel.

Carla

Carla

16-02-2012 om 14:01

Wel voorbereid

Hallo allemaal,

Ik heb me wel degelijk voorbereid, en alles zo goed mogelijk proberen in te schatten. Ook de muzikant, die had al toegezegd, maar haakt nu toch af. De bedoeling was ruim 30 uitnodigingen plus iedereen een introducée meenemen. Daarom had ik een ruimte ´gehuurd, en rekende toch op 30/40 man. Gelukkig mocht die ruimte kosteloos vanwege het doel. Sponsors zorgden voor de prijzenpot, en zelf heb ik zoete en hartige hapjes, en thee en koffie gehaald. Andere drank kan aan de bar tegen lage prijzen gehaald. Dus in geld heb ik niet veel geinvesteerd, maar wel in tijd. Het gaat trouwens in dit geval om zwerfdieren in Griekenland dus misschien speelt dat ook een rol? Vanwege de crisis. Heeft een negatieve lading gekregen wellicht? Maar daar heb ik nu niets meer aan. Ik zoek naar ideeen om meer mensen te bereiken en te motiveren toch te komen. Zal ik iets met twitter doen?
Nooit gedaan maar kan geen kwaad denk ik. Even kijken hoe dat werkt? En in het ergste geval cancelen en de prijzen op een andere manier slijten..
Carla

Hmm tja, carla

Nodig je die 30 mensen alleen uit voor een avondje rad van fortuin voor het goede doel, opgeleukt met hapje, drankje, muzikant? Ik hoor ws niet tot jouw doelgroep, maar het zou niet mijn idee van een leuke avond zijn. Rücksichtlos afzeggen gaat wat ver, maar als er iets op mijn pad kwam waar ik moeilijker onderuit kwam, dan liet ik jouw avondje ook schieten, sorry. Zou het niet zo kunnen zijn? Veel mensen hebben toegezegd omdat jij (die ze goed kennen neem ik aan) het organiseert, het goede doel prijzenswaardig is, en er op dat moment geen reden was te weigeren. Maar als de datum nadert, men denkt: waarom had ik me ook alweer opgegeven? Niet leuk voor jou, en ik weet ook niet goed hoe je het nu moet aanpakken. Maar misschien wel een les voor een volgende keer? (Als je daar al zin in hebt na deze teleurstelling).

Holiday

Holiday

16-02-2012 om 15:18

Nee..

Nou nee, dat die dieren Grieks zijn lijkt me het minste probleem.

Je lijkt vastbesloten om het door te laten gaan want via twitter zou je mensen wel kunnen enthousiasmeren?

Als je in je eigen vrienden-en kennissenkring de handen al niet op elkaar krijgt voor dit idee (ze zouden het voornamelijk voor jou doen), waarom denk je dan dat onbekenden wel zullen komen?

Vrije tijd is kostbaar. Zwerfdieren in Griekenland vind ik een heel goed doel maar als ik daar iets aan wil doneren dan stop ik dat in een collectebus of zo. Sorry..

Kaaskopje

Kaaskopje

16-02-2012 om 15:26

Ai carla

Als ik héél eerlijk ben zou ik voor zwerfdieren in Griekenland iets minder hard naar zo'n avond gaan dan voor de plaatselijke stichting. Die kan namelijk ook wel wat financiële hulp gebruiken.
Zo sta ik ook niet dagelijks stil bij zwerfdieren in Spanje of andere landen. Ik ben altijd blij dat voor die dieren weer ándere mensen zijn die zich daar wel om bekommeren.

chocodip

chocodip

16-02-2012 om 15:40

Ben toch benieuwd

hoe je aan dit goede doel bent gekomen.
Kom je vaak in Griekenland, heb je er familie of zo?

Maylise

Maylise

16-02-2012 om 22:30

1 in 3

Als je 30 mensen hebt uitgenodigd en 7 hebben tot nog toe bevestigt echt te komen heb je dus een score van bijna 1 in 3. Dat is best redelijk. Het probleem zit hem voornamelijk in dat je gewoon veel te weinig mensen hebt uitgenodigd. Je kan er nou eenmaal niet vanuit gaan dat iedereen tijd en zin heeft. Als je een bepaald aantal mensen nodig hebt om de avond rendabel te maken zou ik minstens 2 x zoveel mensen uitnodigen.

Ken je zelf niet genoeg mensen kan je natuurlijk ook gewoon andere uitnodigen. Deel flyers rond in de buurt waar het event gehouden wordt, hang een flyer bij de lokale dierenarts, misschien kan je contact zoeken met honden clubs, katten clubs, de lokale Griekse vereniging... allemaal groeperingen waar er misschien wel belangstelling is voor het gebeuren.
Het is nu misschien te laat maar voor volgende keer zou ik het wat uitnodigingen betreft wat ruimer aanpakken.

Organiseren

Nou organiseren is mijn vak. Maar als ik iets voor het goede doel moet organiseren moeten er toch écht heel veel meer mensen komen, wil de verkregen opbrengst nog enizgins meer zijn dan een druppel op een gloeide plaat.
Minstens 4 keer zoveel. Zelfs als alle prijzen gesponsord zijn en de investering qua matriaal vrij nihil. Alleen al de inzet die Carla getoont heeft en de tijd die ze erin gestoken heeft....Als je dat omzet in 'geld' (uurloon, voor mij part minimumloon) is de opbrengst w.s. dat uurloon al niet waard. Het is heel sneu voor carla, maar zo had ze moeten denken. Anders was het verstandiger geweest om b.v. een aantal dagen via een uitzendbureau te gaan werken in die tijd en dat geld te doneren...Komt daarbij nog de investering die die sponsors hebben gedaan (en waarvan ik vind dat je die 'belofte'aan die sponsors nu ook waar moet maken) en de investering die het zaaltje heeft gedaan (gratis beschikbaar stellen) en die muzikant die nu afgezegd heeft...Alles bij elkaar 'kost' dat heel veel meer dan het w.s. zou opbrengen.
En buiten dit alles, denk ik dat je bij zoiets altijd ervan uit moet gaan dat er alternatieven zijn. Doet het rad van fortuin het niet? Dan heb je lootjes bij de hand, is de muzikant ziek? Je hebt in ieder geval over een alternatief nagedacht (c.d. bij de hand) Alles is in ieder geval zó overdacht dat, wat er ook mis gaat, je het kan oplossen.
Nu gaat er wel érg veel mis.
Dan blijft als enige over, cancelen. Een nieuwe opzet maken, desnoods op een andere manier/andere invulling en op een andere datum.
groeten albana

Snuggle's

Snuggle's

17-02-2012 om 08:37

Cancelen

Ik zou het afzeggen. Ik vraag me namelijk af of de mensen die nog niet afgezegd hebben wel komen. Je hebt altijd wel mensen die niks laten weten en toch niet komen.
Ik denk dat je beter zoiets kan doen als er al iets te doen is, tijdens een braderie ofzo ergens. Om nou alleen voor zoiets ergens heen te gaan zou ik ook niet zien zitten.

Via twitter mensen vinden zonder dat je zelf al volgers hebt wordt lastig. Mensen zien jouw bericht pas als ze 'vrienden/volger' van jou zijn geworden. En daar moeten ze je eerst voor accepteren dus dat gaat niet meer lukken voor morgen.

Ik vind het wel heel vervelend voor je.

Isabella

Isabella

17-02-2012 om 10:49

Cancelen

Zelfs al je een groot feest geeft moet je er soms rekening meehouden dat een deel afzegt. Dit kan varieren van zo'n 10 tot 50 procent. Omdat jezelf zo enthousiast bent heb je misschien het gevoel dat iedereen het leuk vindt. Maar eerlijk gezegd zou ik ook hopen op een goede smoes om onder dit soort festiviteiten uit te komen. Het doel spreekt denk ik echt te weinig mensen aan.

Verzetten

Ik zou kijken of je het kunt verzetten naar een later tijdstip.

De laatste tijd organiseer ik regelmatig fundraisers, en wat ik geleerd heb is dat je het zo interessant mogelijk moet maken voor mensen.

Tip 1: stuur geen uitnodigingen, maar verkoop toegangskaarten. Daarmee heb je meteen al wat geld binnen, en als mensen eenmaal een toegangskaartje gekocht hebben zullen ze ook minder snel geneigd zijn af te zeggen

Tip 2: koppel aan de toegangskaartjes een soort loterij

Tip 3: maak het thematisch, dat vinden mensen vaak leuker

Tip 4: probeer een aantal prijzen die je hebt te veilen, ofwel bij opbod, ofwel bij intekening. Als er meerdere mensen zijn die iets leuk vinden kunnen ze tegen elkaar opbieden en dat levert je meer op voor het goede doel

(Tip 5: voer ze dronken, dan geven ze meer uit...maar dat is niet netjes)

Ik denk dat op zich het doel, zwerfdieren in Griekenland mensen wel kan aanspreken, als het maar goed gebracht wordt. 't Zou ook niet mijn eerste keuze zijn, hoorde pas dat bejaarde Grieken hun verbandmateriaal en incontinentiemiddelen niet meer kunnen betalen. Die hebben het geld misschien wel harder nodig dan zwerdieren. Maar ze zijn ook minder aaibaar.
En echt, om geld binnen te halen hoeft het doel niet per se 'goed' te zijn. Er zijn zat mensen die het meer om de pret op zo'n avond gaat als om het doel. Die doelgroep moet je proberen aan te boren.

Maylise

Maylise

17-02-2012 om 12:07

Ja, je hebt gelijk, bijna 1 op 4. Ik was wel heel optimistisch Die introducees zijn natuurlijk weer afhankelijk van wie er komen. Toch niet eens zo'n onaardige score. Met zo weinig genodigden moet wel bijna iedereen komen om de zaak winstgevend te maken en dat zal nooit lukken.

Overigens vind ik Dirksmama's idee van toegangskaarten inderdaad een goede. Dan heb je sowieso een deel van het geld al binnen.

Ik heb inmiddels wel medelijden met carla

Ik was de eerste in deze draad met kritiek en vervolgens komen er nog een tiental kritische noten bij. Nou Carla, hoofd omhoog, borst vooruit, doe je voordeel met de tips en ga ervoor!

Toegangskaarten?

Ja dat is hier ook heel gewoon, maar dat is in Nederland toch niet gangbaar ? Herinner me de reactie nog van familie/vrienden toen ik dat eens vertelde: dan komt er helemaal niemand ;o)

Toegangskaarten ligt eraan

Je kan best toegang vragen en daar dus kaartjes voor verkopen als je maar een 'trekker'hebt. B.v. muziek waar mensen graag voor komen. Dan zijn de toegangskaarten je 'opbrengst'en dat vul je aan met baropbrengst en evt. nog iets anders (lootjes ofzo).
Hier is plaatselijk 1 keer per jaar een enorme rommelmarkt. Georganiseerd door een aantal sportverenigingen samen. De eerste jaren was de toegang gratis, maar toen ze merkten dan mensen van heinde en ver ervoor kwamen, het dus als zéér goede rommelmarkt bekend kwam te staan, zijn ze toegangskaarten erbij gaan invoeren. Behalve voor leden en buurt (moet je wel aantonen met i.d. of lidmaatschap), anders betaal je 1,50.
De mensen die écht graag komen betalen dat wel en redeneren dat ze dat wel 'terugverdienen' op wat ze goedkoop daar op de kop tikken.
Gemiddeld komen daar per rommelmarkt rond de 1000 bezoekers....Nou tel uit je winst!
groeten albana

Albana

maar we hebben het hier NIET over een evenement met wel 1000 bezoekers, maar iets veel kleinschaligers.........

Verloting

Toegangskaartje is meteen loterijkaartje...loterijen doen ze in Nederland toch wel aan?
Gooi er gratis kop koffie tegenaan, en mensen hebben al het idee dat ze hun geld er uit hebben!

Gisterenavond was ik voor het eerst van mijn leven veilingmeester op een avond. Ben best trots...23 miljoen rupiah met 18 objecten (voor traditioneel locaal werk)! Dat betekent dat we zo'n 120 schoolkinderen zeker een maand of 4 kunnen ondersteunen en iets extra's kunnen geven!

Kleinschalig

Als Carla gisteren nog een geweldig in trek zijnde muzikant had weten te vinden, zou ze met haar kleinschalige evenement en 45 euro p.p. toegang ook leuk wat opgehaald hebben.
Soms doen artiesten (ook landelijk bekenden) een aantal optredens per jaar voor het goede doel met gesloten portemonee...Moet je wel iemand vinden die zo'n doel als zwerfhonden in Griekenland ook een warm hart toedraagt.
groeten albana

Snuggle's

Snuggle's

19-02-2012 om 23:52

En carla?

Ik ben benieuwd wat je besloten hebt en hoe het afgelopen is?

Jaha p!

Je hebt helemaal gelijk, maar het doel an sich en de organisatie ervan blinken wat mij betreft daar ook in uit. Zeker in deze economisch moeilijke tijden en dan nog griekenland ook...ik denk dat alleen daarvan er al niet veel blij worden
Dus ik dacht wie weet welke BN-er Carla nog uit de hoed tovert!
groeten albana

Fiorucci

Fiorucci

20-02-2012 om 11:29

Valt mee hoor ot

Er zijn zat mensen die een zwerfkatje uit Griekenland hebben rondlopen, waaronder ik..) Hij is gevonden toen hij een paar dagen oud was, opgevangen in een gezin met de fles, dus op mensen gericht. Keurig ingeent,gechipt etc.
Hij jat graag eten uit de prullebak, dat zullen zijn zwerfkatgenen wel zijn..

Fio

Mag ik vragen hoe dat katje dan in Nederland is gekomen ?

Fiorucci

Fiorucci

21-02-2012 om 16:23

Shonagh

De stichting die die katten opvangt zoekt mensen die toch die reis maken en een kat willen begeleiden naar NL.
www.mirtos.nu

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.