Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Boos

Boos

21-09-2012 om 23:23

Oproep! AH kort producenten.

Albert Heijn houdt vast aan 2% korting voor producenten:
Ik doe een oproep:
We doen allemaal voor 100 euro boodschappen bij Appie, en we betalen er maar 98. Eens kijken hoe leuk ze dat gaan vinden.

Koekje van eigen deeg noemen ze dat!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

22-09-2012 om 00:49

Ja doen we!

Het kassa-personeel kan er ook zo lekker veel aan doen dat hun werkgever dit wil.
Als je je mening kenbaar wilt maken,schrijf dan een brief. Als iedereen die boos is dat doet zijn dat heel veel brieven. Het zal mogelijk weinig opleveren, maar dan heb je toch actief je ongenoegen laten blijken.

Boos

Schrijf dan een brief. Nou, op de hele site is geen adres te vinden.
Brieven flikkeren ze gelijk in de prullenbak.
Als er mensen aan de deur komen, zeggen ze dat ze de maatregel opschorten, om hem vervolgens binnen een week weer aan te kondigen.
Ik weet ook wel dat kassajuf er niks aan kan veranderen, maar dan haalt ze de chef er maar bij. Die kan het weer aan zijn manager doorgeven, en wie weet, komt het dan een keer bij de hoge heren in de ivoren torens terecht. En als heel veel mensen dezelfde actie doen, dan gaat er miss. toch wel ergens een belletje rinkelen. Je hoeft toch niet alles te pikken? En als ze het nou in werkgelegenheid in nederland zouden stoppen, maar nee. ze willen groeien in het buitenland.... Onze economie schiet er niks mee op dus. De enigen die er wat mee opschieten zijn de bonussengraaiende patjepeeërs daar op het hoofdkantoor.
Hoe zou jij het vinden als je de hele maand hard werkt, en dan maar 98% van je zuurverdiende centen krijgt?
Heb je daar wel eens over nagedacht?
Soms moet je wat extremere maatregelen nemen om je mening duidelijk te krijgen, want bij ah en ahold hebben ze een dikke plaat voor de kop.
Stelletje DIEVEN zijn het.

Ik ben dus een producent

voor als dat nog niet duidelijk was.
Amunda

consument

consument

22-09-2012 om 08:52

Aandelen

als consumen zijn we geen haar beter. We willen zo min mogelijk geld aan onze voeding uit geven, dus kopen we bij de supermarktketens ipv bij de kleine zelfstandigen.

http://www.visualizing.org/stories/visualizing-global-food-spending

http://foodsecurityindex.eiu.com/

Zijn interessante websites die je aan het denken zetten over ons eigen bestedingspatroon.

Het beste dat je kunt doen is aandelen Ahold kopen en op de aandeelhoudersvergaderingen je stem laten horen. Letterlijk, bij de microfoon gaan staan en de vraag stellen. Daar heb je slechts 1aandeel voor nodig.

Leuk plan

We zouden ook allemaal een week lang AH kunnen boycotten. Dat helpt vast nog beter.

Afreageren bij de kassa is onzin

die medewerkers kunnen er niks aan doen.
Aandelen kopen, haha, dat is een langetermijnplan. Maar als we nu allemaal een week lang elders boodschappen halen is dat wel een signaal. Gewoon één weekje.

Ja, leuk bedacht

NOT.
Zo'n zelfde actie deden mensen ook in Griekse restaurants. Niet betalen na diner omdat 'we' al genoeg betaald hebben aan de Grieken.

Waanzin.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-09-2012 om 11:57

Ergens anders

Tja, of een brief helpt is uiteraard de vraag, maar het is in ieder geval een signaal dat de consument het er niet mee eens is. Tijdelijk ergens anders heen gaan is misschien inderdaad nog de meest duidelijke boodschap. Of dat helpt is ook de vraag natuurlijk. Je zou de mindere omzet kunnen vertalen naar: zie je wel de omzet daalt omdat we niet inspelen op afgenomen koopkracht, dus we moeten die 2 procent wel afdwingen.
Uit ervaring weet ik dat grote bedrijven niet zoveel doen met klachten bij de eerste aanspreekpunten. Bij AH de kassamedewerkers dus. Ten eerste krijg je boodschappen niet mee en je belast die meestal jeugdige meiden met iets wat boven hun macht gaat. De klant is misschien een stukje frustratie kwijt na gelucht te hebben bij de kassa, maar ik heb er over het algemeen niet zoveel bewondering voor.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-09-2012 om 12:00

Boodschappen niet meekrijgen

Niet doordat je klaagt, maar als je de volle prijs niet betaalt uiteraard.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-09-2012 om 12:12

Wat een aparte mening heb jij over kleine zelfstandigen. Als een kleine zelfstandige in staat is om het hoofd boven water te houden, mede door mensen die de iets hogere kosten voor lief nemen, waarom zou hij er dan mee stoppen en wat is er dan mis mee om daar je boodschappen te doen? Ik kan mij best voorstellen dat oude familiebedrijfjes het niet zomaar opgeven, omdat ze in de toekomst weggeconcurreerd zullen gaan worden door grotere bedrijven.
Het is helaas niet zo, maar als ik een royaal inkomen zou hebben, zou ik het denk ik veel leuker vinden om juist naar de kleinere bedrijven te gaan. Liever iets meer geld uitgeven en daar persoonlijke aandacht voor krijgen, dan tien in een dozijn winkels als ik die luxe-keus zou kunnen maken. Als man en ik naar een andere stad gaan, zoeken we juist de straatjes met plaatsgebonden winkeltjes op. Het is zonde dat die meer en meer uit het straatbeeld verdwijnen.
Ik vind Expert trouwens een slecht voorbeeld. Expert is in veel plaatsen de enige keten-winkel waar mensen hun spullen kunnen halen. Ze staan goed bekend onder de klanten, omdat ze daar servicegericht zijn. Dat mag iets meer kosten. Zeker als het alternatief is dat ze er een stuk voor moeten rijden met de auto of het openbaar vervoer.

mireille

mireille

22-09-2012 om 13:56

Blij

Ik ben blij dat onze stad nog een zelfstandige boekhandel en cd-zaak heeft, kleine zelfstandigen dus. Ik doe inderdaad mijn aankopen bij hen, zij zijn kundig, hebben een redelijke voorraad en andere dingen dan bijvoorbeeld een bruna en free recordshop. Ze zijn ook nog eens net zo duur als Bol, dus waarom zou ik niet daar kopen?
Wat AH betreft, deconsument is net zo schuldig. Die wil zo min mogelijk betalen aan de kassa. Met populistisch geleuter als ik betaal 98 ipv 100 euro kom je ook niets verder. Het meisje aan de kassa (zoals mijn dochter) is daar de dupe van en die verdient ook echt niet veel.
Dus als je een conflict hebt bij AH, vecht het met hen uit en doe daar zelf geen boodschappen meer. Ik woon in een van de buitengebieden van NL, in een van de krimpgebieden van NL. Het aanbod van winkels in onze stad neemt schrikbarend af. Er is veel leegstand van winkels in de straten. Vandaar dat hier toch veel mensen de paar kleine zelfstandigen die er nog zijn, steunen.

bibi63

bibi63

22-09-2012 om 15:16

Meer dan 100% eens met kaaskopje!

Wat zou het zonde zijn als al die zelfstandige winkeltjes weggaan! Heerlijk om daar te kopen. Helaas vaak wel duurder en mijn portemonaie trekt dat echt niet voor alle dagelijkse boodschappen. Dus ja, je vindt mij ook vaak in de super. Maar als ik niet veel nodig heb, dan ga ik toch vaak gewoon even naar de slager ofzo. Wat ik daar ook heel fijn aan vindt, dat ik daar ook wat andere vleesdingen kan kopen, dan het gebruikelijke bij de super. Weer eens wat anders. En OOK heel belangrijk: precies in de hoeveelheden die ik wil en niet in voorverpakte hoeveelheden. Dat vind ik soms echt een drama. En als laatste: het is veel en veel gezelliger!
Gr. Bibi

marinade

marinade

22-09-2012 om 16:17

Nou p

Gelukkig zijn er nog kleine zelfstandigen. Daardoor is er, met name op het gebied van eten en drinken nog wat diversiteit, omdat kleine zelfstandigen andere aanvoerkanalen hebben dan de supers, kleinere producenten die prima kwaliteit leveren maar die te klein zijn om aan supermarktorganisaties te leveren. Ik hoop de dag niet mee te maken dat ik niet zelfs niet meer de keuze heb om wat meer geld uit te geven als ik dat wil. En reken maar dat uiteindelijk de supermarkt bepaalt wat jij eet, en niet andersom, als ze het enige verkoopkanaal worden. Ik vind het een armoedige visie.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

consument

consument

22-09-2012 om 16:53

Korte termijn = aandelen

je koopt 1 aandeel Ahold en op de eerst volgende aandeelhoudersvergadering stel je aan de microfoon de vraag aan de bedrijfstop. Rechtstreekser kun je je boodschap niet bij ze op tafel leggen. Ze hebben tenminste 1x per jaar een vergadering. Meestal half april. Aandeel staat op iets onder € 10.
Je moet het aandeel tenminste een maand voor de vergadering in je bezit hebben.

consument

consument

22-09-2012 om 16:56

Waarom kleine zelfstandige?

Omdat zij op het gebied van verse levensmiddelen vaak ook gebruik maken van locale leveranciers met directe prijsafspraken. Ander voordeel is de kortere transport afstanden, goed voor het milieu.

Is dat zo, kleine zelfstandige?

De groenteboer alhier koopt zijn spullen op de veiling. Het is anders nogal een werk om je aardbeien hier te halen en je boontjes daar. En als je het je leveranciers laat brengen is het file in de straat, al die verschillende busjes. Lijkt me ook nogal tijdrovend, om een aardappelboer uit te zoeken, daar afspraken mee te maken, en datzelfde met de champignonkweker, de appelteler enzovoorts. Eer je dan je winkel vol hebt.

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

22-09-2012 om 19:57

Dat laatste zou ik niet zo gezegd hebben, maar een concern als Ahold/Ah moet aantrekkelijk blijven voor de consument die de boodschappen voor weinig in huis wil halen en zoekt daar wegen voor. De kritiek die je kunt hebben is dat de manier waarop niet bepaald respectvol overkomt. Onderhandelen oké maar gewoon meedelen dat het goedkoper moet is niet netjes.

consument

consument

22-09-2012 om 21:27

Oproep?

helemaal geen oproep, een constatering.
Waar lees jij de oproep te gaan kopen bij de kleine zelfstandige?

We zijn geen haar beter, wij eisen bij die kleine zelfstandige ook korting anders kopen we daar niet meer. En dat doen we massaal, gezien de daling van het aantal kleine zelfstandige levensmiddelenhandels. (supermarkt, bakker, slager, groenteboer)

Wat ik niet begrijp

Wat ik niet zo goed begrijp is dat, als de informatie klopt, AH eenzijdig lopende contracten wil wijzigen. Dat kan niet. Ik snap dan niet dat er niet een grote leverancier of overkoepelende organisatie naar de rechter stapt om naleving van het al geldende contract af te dwingen. Afspraak is afspraak, ook voor Ap. Of doen ze dit alleen bij kleine producenten die elk voor zich geen vuist kunnen maken?
Voor toekomstige contracten kan Ap natuurlijk opnieuw over de prijs onderhandelen, en dat zal dan wel hard tegen hard gaan. Men kan natuurlijk ook besluiten niet te leveren, maar ja, dat is makkelijker als je Unilever heet dan wanneer je kool kweekt.

Groeten,

Temet

Algemene voorwaarden

Temet, ik geloof dat ze dit mogelijk maken in hun AV. Leverancier kan dan afzien van levering. Zoals Peijnenburg dat een paar jaar geleden wekenlang niet in de schappen lag.

Ook in consumentencontracten staat dit soort bepalingen. Bv bij verzekeringen, telefonie en dergelijke. Vage omschrijving van onstandigheden die wijziging mogelijk maken. En dan maar kijken of klant reageert. Je kan altijd nog terugkrabbelen.

Oh laatste vb. Bouwkosten. Als de bouw langer duurt of later begint stijgen de kosten.

bibi63

bibi63

23-09-2012 om 15:14

wat mij regelmatig opvalt: E.o.a. A-merk voert een nieuwe verpakking/uiterlijk in. En vervolgens is het product x cent duurder, maar de inhoud en kwaliteit hetzelfde. Dat is wat er gebeurt\d: de producent wil meer vragen en verzint iets om de klant te misleiden.
Gr. Bibi

cqcq

cqcq

23-09-2012 om 20:22

2 %

Hier wordt bovenaan ergens vrij luchtig gedaan over 2 %. Vergeet dan niet dat het gaat om 2 % van de prijs die de leverancier nu krijgt. Dus stel dat de leverancier op een bepaald product een winst maakte van 4 %, dan betekent een korting van 2 % een verlies van inkomsten van 50 %.

Kim Groothof

Kim Groothof

25-09-2012 om 07:12

Uitgemolken

De leveranciers worden schandalig uitgemolken. De prijs voor de producten is al niet bepaald geweldig te noemen en dan ook nog maar even 2 % eraf omdat AH uit wil breiden?! Te gek voor woorden! De open dag van AH onlangs was ook zo'n sigaar uit eigen doos, de leveranciers moesten het hele bedrijf maar even oppoetsen en gasten ontvangen. Op eigen kosten!! Ik kom er niet meer, uit protest.. ben ook teler, maar lever (gelukkig) niet aan AH.

Kim Groothof

Kim Groothof

25-09-2012 om 07:14

Temet

De macht van AH is groot.. de producten zijn klaar en moeten van het land. Dat weet AH ook en daar wordt misbruik van gemaakt. Niet leveren = geen inkomen. Sterker nog: als je een contract hebt met AH en niet levert, kost dat je een flinke duit.. Goed geregeld hè?

Kim Groothof

Kim Groothof

25-09-2012 om 07:16

Wie actie wil voeren.. zie hier

http://www.foodlog.nl/artikel/yfm-plakt-sticker-tegen-2-korting-ah/
Downloaden en printen, ik vind hem sterk!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.