Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

31-08-2011 om 14:04

Oppassen voor kwikfit?

Hallo allen,

Ik moet de distributiesnaar van mijn auto laten vervangen. Even rondbellen leverde de volgende prijzen op:

kwikfit: 313 euro

Speedy (ook zoiets als kwikfit): 450 euro

toyota garage: circa 700.

Nou zei de meneer van de Toyota garage dat de kwikfit niet goed is, dat ik dat niet moet doen. Doe het overal maar niet daar. Dat soort dingen. Want ze hebben geen garage-erkenning (of zo?). anyway, is het waar dat ik moet oppassen met de kwikfit, of is dit gewoon een verkooppraatje?

Verder zei hij ook nog dat de v-snaren soms ook moeten worden vervangen, dus dat er dan nog kosten bijkomen die hij meteen al meerekent...

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anonix

Anonix

31-08-2011 om 14:25

Zo te lezen...

Zo te lezen moet je oppassen voor de Toyota-garage... Zou hij ook 700 euro op de bon zetten voor een distributieriem, als er géén V-snaren worden vervangen?

Ik heb prima ervaringen met Kwik-Fit. Ze hebben ons al eens honderden euro's bespaard bij het vervangen van een uitlaat (t.o.v. merkgarage). En ik heb al mijn APK's daar laten doen. Zelf heb ik wel een voorkeur voor onze 'kleine zelfstandige', maar (ook) daar moet je het maar net mee treffen.

amk

amk

31-08-2011 om 14:59

Sluit me aan bij anonix

Die toyota garage zou ik niet vertrouwen.
Mijn vriend heeft 2 weken geleden de hele middag bij de kwikfit gezeten omdat de airco kapot was. Nu had hij die de week er voor daar laten bij vullen. Hij heeft die middag niet hoeven betalen en als het weer kapot ging binnen een maand krijgt hij zijn geld van de vorige reparatie ook terug.
Kwikfit doet gewoon niet alle reparaties omdat ze niet alle onderdelen hebben maar ze zijn wel gewoon goed.

dc

dc

31-08-2011 om 15:30

Eens

Helemaal eens met de vorige reacties. De kwikfit is prima voor al het reguliere werk. De enige keren dat je de toyota garage nodig hebt is als er electronicastoornissen zijn, waarbij de hulp van de fabrikant nodig is.

De kwikfit kan juist goede prijzen geven, omdat ze maar een beperkt aantal dingen doen, dus niet tigduizend onderdelen hoeven op te slaan, enzo. Maar in mijn ervaring zijn ze goed in wat ze doen.

Monet

Monet

31-08-2011 om 16:13

Ook eens

Ik heb vele prima ervaringen bij KwikFit. Goede kwaliteit voor een prima prijs

Merkdealer

Geen ervaring met kwikfit..., maar voor het vervangen van de distributieriem rij ik wel een eindje verder en betaal meer om 'm naar de merkdealer te brengen die ervaring heeft met het type auto.( anders bij plaatselijke merkongebonden) Een distributieriem is wat anders dan een accu of een uitlaatje. De distributieriem heeft invloed op de in- en uitlaat in de cilinders. Deze moet goed op tijd gezet worden, daarom loopt een motor ook meestal in de soep als de riem breekt. Een niet goed gemonteerde riem kan ( dure tot onherstelbare) schade aan het blok geven. En volgens mij worden inderdaad standaard de v -snaar(en) meevervangen.
mamsa
mamsa

Jeuk

Ik krijg altijd jeuk van de merkdealer, want ik heb altijd het idee te worden opgelicht bij garages. Helemaal als vrouw zijnde
Ik heb goede ervaringen met Kwik Fit (heb je een Euromasters in de buurt? Daar kom ik ook best vaak). Met mijn distri riem ben ik bij een garage op de hoek gegeaan, waarvan ik weet dat het enorme autoliefhebbers zijn, en waar nog de ouderwetse vaklieden werken.

liora

liora

31-08-2011 om 19:33

Kwikfit!

Heb een afspraak gemaakt. Het scheelt me 400 euro!!! Dat is niet iets meer maar in mijn ogen een onacceptabel verschil!

Dank voor jullie ervaringen!

Waar je op moet letten....

Waar je even goed op moet letten..wat wordt er vervangen.
Als je nl de distributieriem laat vervangen is het verstandig ook de loop en span rollen te vervangen.
En eigenlijk is het vervangen van de waterpomp ook het beste.
Dit kan een oorzaak zijn van het prijsverschil tussen de een en de andere garage, dus, vraag bij beide goed na wat er vervangen zou gaan worden. Grote kans dat je anders bij de Kwikfit, wanneer de auto daar eenmaal staat en al open ligt, een bellejte krijgt dat het toch 300 euro duurder wordt.

Kwikfit hoeft niet perse een slechte garage te zijn, maar het zijn wel meesters in het geven van lage prijsopgaves vooraf, waarbij achteraf een hoop meerkosten komen kijken.

Mocht je een onafhankelijke prijsopgave willen...alsje je auto type en bouwjaar opgeeft, kan ik het zo voor je opzoeken!

liora

liora

01-09-2011 om 00:07

Kwala

Het is inderdaad inclusief spanrol, dat heb ik nog gevraagd. Maar heb niks gehoord over waterpomp, kan inderdaad wel dat dat het verschil is.

Het is een Toyota Corolla 1.6i uit 1996.

Liora

Goede keus

Wat ik even snel kan zien, zou je bij de toyota idd behoorlijk veel betaald hebben.

Omdat ik met alleen de type aanduiding en bouwjaar niet helemaal zeker kan zien wat de onderdelen kosten, kan ik je niet zeggen wat het " hier"gekost zou hebben, maar ik ga uit van zo'n 550.--
Dat is dan distributie met span en looprollen. En de waterpomp.!

Toyota lijkt me in deze erg duur, bij Kwikfit betwijfel ik of ze voor die prijs alles meenemen.!

Sascha2

Sascha2

01-09-2011 om 11:39

Liora

Grappig, we lijken dezelfde auto te hebben. Weet ik meteen wat me binnenkort boven het hoofd kan hangen als onze distributieriem vervangen moet worden.
Overigens: Bosch-garages hebben vaak ook een goede prijsstelling en hebben bovendien kennis van en ingang in benodigde informatie van alle merken en typen auto's. Dat zou ook nog een overweging kunnen zijn.

Leony

Leony

01-09-2011 om 11:43

Merkdealer - wij nooit meer

Jaren geleden heeft heeft de merkdealer bij ons zijn standaard oplichterstruc toegepast. Sjoemelen met het arbeidsloon: meer opvoeren dan dat er werkelijk gewerkt is. Tikt lekker aan.
Hij was alleen vergeten dat mijn echtgenoot op de reparatie heeft zitten wachten en dus precies wist hoeveel tijd er in was gaan zitten.
Groot was de verbazing toen wij een factuur kregen waar 4 uur werk op stond wat maximaal 2 uur kon zijn. Toen we daarover belden werd al het arbeidsloon kwijtgescholden. Tja. Zo'n enorme compensatie vind ik dan nog verdachter. Wij zijn nooit meer teruggeweest.
Wij gaan sindsdien naar een Vakgarage. Prima organisatie. Correct personeel, vooraf specificatie, telefoontje als er zich bij onderhoud onvoorziene zaken voordoen zodat je kunt overleggen. Wij zijn heel tevreden klanten.
Leony

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.