Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Oplichting

Afgelopen dinsdag kreeg ik een brief, geadresseerd aan mijn zoon, die inmiddels niet meer hier woont. Ik zag door het venster staan: ingebrekestelling voordelengids. Op internet nagekeken en inderdaad, de voordelengids.eu staat erom bekend dat zij zogenaamd abonnementen aanneemt waarvoor je later dan duur moet betalen. In overleg met zoon heb ik de brief ongeopend teruggestuurd: geadresseerde is verhuisd, retour afzender.
Gisteren kreeg ik een voicemailbericht (hoorde het vandaag pas) van een incassobureau MG de Jong. Gericht aan zoon. Moet binnen drie dagen 151,50 betalen en anders wordt het incassotraject voortgezet.

Hoe kom je daar vanaf?

Zoon geadviseerd morgen de politie te bellen. Misschien weten die je hoe je van dergelijke oplichting af komt.

Maar dat incassobureau heeft blijkbaar wel mijn mobiele telefoonnummer weten te achterhalen. Dus hoe kom ik daar van af?

Tsjor

Moeder

Moeder

08-01-2016 om 23:25

Bellen met

de Consumentenbond of met Radar. Er is ook een meldpunt maar dat lijkt me meer voor verkopers. En dit vond ik ook nog https://www.consuwijzer.nl/ en https://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=11.0
Succes

Juno

Juno

09-01-2016 om 00:24

Negeren

Wanneer je post of telefoon krijgt reageren dat geadresseerde verhuisd is, geen info doorgeven. Wanneer ze toch de gegevens van je zoon hebben en hem benaderen ook nergens op in gaan, bewijzen vragen. Ik heb iets dergelijks ooit bij de hand gehad over een abonnement. Ik heb het inschrijfformulier gezien. Niet mijn handschrift of handtekening, niet mijn geboortedatum, niet mijn bankrekening, niet het juiste kinderaantal + leeftijd. Ik heb het incassobureau zo'n standaard brief geschreven dat ik geen abonnement heb afgesloten en geen betalingsverplichting heb. Daarna belden ze, ik heb dit ook herhaald en gezegd dat als zij een andere mening waren toegedaan een civiele zaak moesten aanspannen. Nooit meer wat gehoord. Ik vond het wel spannend, had allerlei wat-als scenario's maar de ellende is dat het om relatief kleine bedragen gaat en je geneigd bent om te betalen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.