Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

monique

monique

10-11-2016 om 08:20

ophokken kippen

Wij hebben sinds afgelopen voorjaar een paar kippen. Nu geldt sinds gisteren een ophokgebod voor gevogelte op commerciele bedrijven ivm vogelgriep. Over hobbykippen vind ik niets. Weet iemand hoe dat ophokken zit met hobbykippen?

frieda

frieda

10-11-2016 om 09:13

Geen ophokplicht

De ophokplicht geldt volgens mij niet voor hobbykippen. Die van ons blijven vrolijk rondscharrelen

mirreke

mirreke

10-11-2016 om 09:17

Net op de radio

Geldt niet voor hobbykippen.

monique

monique

10-11-2016 om 10:25

bedankt

Hier scharrelen ze ook vrolijk rond.

monique

monique

10-11-2016 om 15:27

toch advies naar binnen

In de telegraaf las ik net dat de inspecteurs ook adviseren hobbykippen naar binnen te doen. Later vandaag volgt officieel advies. Ik zal het binnenhok maar in orde gaan maken voor als het officieel advies komt.

40er

40er

10-11-2016 om 16:11

Toch wel

Zie onderstaande tekst

Regeling van de Staatssecretaris van Economische Zaken van 9 november
2016, nr. WJZ/16173311, houdende de vaststelling van een afscherm- en
ophokplicht voor gevogelte

4. Voor een houder van niet-commercieel gehouden gevogelte, behorende tot de hoenderachtigen
(Galliformes), roofvogels (Accipitriformes/Falconiformes) en duiven (Columbidae), is een passende
maatregel als bedoeld in het tweede lid ten minste het binnen een volière of gebouw brengen en
daar houden van het gevogelte.

40er

40er

10-11-2016 om 16:12

Hier

Doen we het altijd wel, ruime volière.

mirreke

mirreke

10-11-2016 om 16:30

Was vanmorgen nog niet hoor

(ik hoorde iemand v/h ministerie op de radio), maar nu dus wel

monique

monique

10-11-2016 om 17:53

40er

Mag ik ze dus wel gewoon buiten houden maar dan in hun hok met ren? Dus niet los laten lopen maar wel buiten?

Puck

Puck

11-11-2016 om 08:44

Klopt Mirreke

Gisterochtend was er voor hobbydieren nog geen advies, maar van de dode wilde vogels in Monnickendam is nu vastgesteld dat ze een hoogbesmettelijke gevaarlijke variant van vogelgriep hadden en daarom wordt nu ook aan hobbyhouders geadviseerd om hun dieren binnen te houden.

monique

monique

11-11-2016 om 09:12

binnen

De dames zitten binnen en ze zitten onwennig te piepen en ze vinden het niet leuk.

mirreke

mirreke

12-11-2016 om 16:37

Ik hoorde op de radio van een boer

die aangaf dat je de eerste week je kippen moet bezighouden. Ze moeten iets te doen hebben, spelen, wellicht het eten op een aparte manier aanbieden.

Kippn die gewend zijn om buiten te lopen hebben er last van als dat niet meer mag, maar dat schijnt wel binnen een week over te zijn. In de tussentijd moet je dus activiteiten aanbieden )

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.