Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-04-2016 om 10:44

Ophangsysteem voor tekeningen etc

Wij gaan onze keuken veranderen. We hebben daar een wand waar ik graag iets wil hebben waar ik tekeningen, kaarten etc aan kan ophangen.
Niet met punaises, maar bijv. met knijpertjes.

Iemand een idee?

Triva

Triva

15-04-2016 om 11:23

hmm

Wil je zelf iets maken of iets kopen? Tekeningen krullen snel op met knijpertjes. Ik zou dan liever een groot magneetbord willen met magneetjes. Of je gebruikt magneetverf. Moet je wel meerdere keren verven.

Mijntje

Mijntje

15-04-2016 om 11:28

wissellijsten

Ja, knijpertjes is wel een beetje zonde. Wat ook kan zijn wissellijsten, waar je regelmatig wat nieuws in kan doen, maar een magneetbord is wel 'laagdrempeliger'.

Hier

Hier hangen tekeningen aan de zijkanten van kasten. Als je binnenkomt zie je gelijk een zijkant van de kast met tekeningen. We hebben van die vervormbare soort silly putty om het te bevestigen. Maar voor de snelheid gaat er toch vaak een plakbandje op.

http://blog.hema.nl/deze-vogeltjes-kunnen-alles-dichtknijpen/

Of hang de tekeningen als kerstkaarten aan een waslijn met leuke knijpers.

Je kunt ook een paar magneetborden aanschaffen bijvoorbeeld bij Ikea.
Vroeger hingen tekeningen bij ons met magneetjes op de koelkast.

Triva

Triva

15-04-2016 om 11:39

inderdaad

Een paar magneetborden is ook leuk, dan kun je eventueel overlappen. Hang het dan niet netjes naast elkaar op een rijtje maar gebruik grotere en kleinere maten van bijv Ikea en hang het een beetje speels op.

Tilly

Tilly

15-04-2016 om 11:57

afplakband

Wij plakken de tekeningen gewoon tegen de muur met crepeplakband / afplak band voor schilders. Wanneer je daar een rolletje van maakt met de klevende kant naar buiten, en op elk hoekje van de tekening zo'n rolletje bevestigt, blijft de tekening mooi vlak hangen. Dit kun je zonder muur of tekening te beschadigen weer makkelijk losmaken.
De muur blijft tot onze verbazing eigenlijk ook nog altijd mooi wit.

Noet

Noet

15-04-2016 om 12:44

gordijnknijpers

Ik heb een gordijndraad van I.kea gespannen en daar van die knijpertjes aan. Als het vol is gaan er wat kunstwerken vanaf en dan zie ik wel welke ik bewaar.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60075295/ deze draad en dan met deze haakjes

Christel

Christel

15-04-2016 om 16:46

Magneten

Ik heb op de deur van de meterkast van die kleine ijzeren ringetjes geplakt met secondenlijm, op A4-afstand. Daar hang ik met magneten kindertekeningen op.

In de keuken hetzelde op een klein muurtje maar dan willekeurig, daar hangen de boodschappenlijstjes, eetlijst, bonnetjes die even bewaard moeten worden. Heel handig.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-04-2016 om 20:17

Leuk

Magnetenborden vind ik wel een leuk idee. Ik zag bij bol verschillende maten en kleuren. Daar zou ik wel iets leuks van kunnen maken. En die lijn met knijpertjes van ikea vind ik ook leuk.

Ik heb her en der al wel memoborden gezien die op zich best leuk waren. Alleen staat op vrijwel alles tegenwoordig wel iets geschreven. Van die niet originele positieve teksten. En daar hou ik gewoon echt niet van.

Nou nog iets verzinnen voor mijn koelkast. Maar daar start ik een nieuw draadje voor.

Juline

Juline

15-04-2016 om 22:08

Washi-tape

Ik vind washi-tape er ook altijd wel leuk uitzien. Soort schilderstape, maar dan vrolijk

margaretha

margaretha

15-04-2016 om 22:42

wij

hebben in de multifunctionele kamer 2 lange metalen strippen gehangen (met schroeven vast in de muur) en die daarna in dezelfde kleur als de muur geverfd. We hangen daar van die posters uit de "national geografic" op en wisselen die geregeld. Een soort magneetbord idee maar dan breder.

Moni

Moni

16-04-2016 om 14:06

Gordijnrail

Wij hebben een stukje gordijnrail bovenaan de muur hangen.
Aan de lopers van de rail hangen kettinkjes/touwtjes met een haakje. Daar hangen de tekeningen aan.
Je kunt ook twee rails ophangen, halverwege en bovenaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.