Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Opgelucht Feestdagen voorbij

Hebben jullie dat ook? Vandaag gewoon, 'gewoon' werken. En ik ben opgelucht dat alles feestgedoe-gedruis afgelopen is!
We zijn het weer heelhuids doorgekomen, zonder aangebrand mislukt eten, zonder geruzie of gehakketak gewoon omdat we op elkaar lip zitten en zonder vreselijke verveling.
We hebben alle verplichtingn volbracht.
En de kinderen zijn heelhuids thuis gekomen na geknal en feestgedruis.........
Pffffff........
Nu rest alleen het opruimen en poetsen nog.
Wat ik trouwens met plezier zal doen, zodat we nog 'normaler'kunnen gaan doen.
hé,hé, of word ik nu een muts dat ik na zulke dagen blij ben dat het voorbij is?
groeten albana

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Als jij een muts ben

dan ben ik het ook. Verplichtingen doen we niet aan, dus eventueel gezeur daaromtrent werd ons bespaard. Natuurlijk waren er wel de normale puber/ouder-ergernissen, maar al met al zijn we het harmonieus doorgekomen. Puber kon zich zelfs op oudejaarsavond van zijn laptop losrukken om met ons monopoly te spelen1

Gisteren de boom en andere kerstzooi opgeruimd en dan voelt het weer gewoon. Man wilde plinten in de woonkamer boren en dus moesten allerlei kasten leeg. Alle boeken weer eens uit de kast, bovenop kasten schoongemaakt, achter kasten kon ook weer eens gezogen worden, ik was doodop gisteravond maar wel voldaan.

Nu gaan we kasten leegeten (ik heb ook nog paaseitjes liggen) en vanaf volgende week, als iedereen naar school is, wordt het weer echt helemaal gewoon.

Ik heb zaterdag bij het tuincentrum al narcissen, blauwe druifjes en hyacinten gekocht, die ga ik morgen lekker in een bak op de tafel zetten. Ik ben klaar voor het voorjaar!

Aïda

Aïda

02-01-2012 om 10:52

Zo savon en inderdaad opgelucht

Jij was lekker bezig, en ik vond me al zo'n poetser op nieuwsjaardag.
inderdaad ook alle kerstspullen opgeruimd, ramen gezeemd, gedweild..
Maar jij ging nog een stap verder Maar wel lekker dat het dan weer gedaan is.

En ook hier weer opgelucht dat alles voorbij is. Kinderen voor een week naar hun vader dus er is ook gelijk rust in de tent, huis weer aan kant, weer lekker aan het werk!!
Vanaf volgende week weer normale weken, de kinderen weer thuis dus lekker rumoerig, scholen weer begonnen, en wij weer aan het werk.. Ik heb er helemaal zin in!!!
En voor iedereen de allerbeste wensen

Nou aïda

ik heb geen ramen gezeemd en ook niet gedweild hoor!

Kaaskopje

Kaaskopje

02-01-2012 om 13:38

Ja eigenlijk wel

Ik vind kerst en nieuwjaar altijd iets om naar uit te kijken en ik vind het ook altijd jammer om de sfeer weer te moeten 'verpesten' met het weghalen van de versieringen. Ik ben daar heel bescheiden in, maar toch die extra kaarsjes, de kerstverlichting in wat we voor dat jaar hebben hangen of staan (nu een krans aan de muur) maken het net even leuker
Voor de rest zit ik nu nog steeds in mijn nachtpon, na lekker uitgeslapen te hebben. Gelúkkig hoef ik vandaag niet te werken (zo is mijn rooster) en kan ik even bijkomen. Straks weer over naar de orde van de dag. Boodschappen doen en met dochter nog een verjaarscadeau halen. Ze wilde zelf mee om het uit te zoeken

Tirza G.

Tirza G.

02-01-2012 om 15:33

Dat waren weer gedenkwaardige dagen. Op 1e kerstdag zat ik op de SEH om mijn Alzheimerende schoonmoeder van 91. Ik kan je vertellen: een bijzondere ervaring. Ga ik vaker doen, met de kerst op een SEH zitten. Heel apart sfeertje. Net voor oudjaar een paar dagen aan de andere kant van het land gezeten voor een wedstrijd van dochterlief (je kunt wel zien dat die wedstrijdplanningen niet door moeders worden gemaakt) en toen ik thuiskwam, had Tirzaman heel de kerstmeuk opgeruimd. Hoeraaaaa, dat is altijd een enorm strijdpunt, hij zet de zooi het liefst neer van 6 december tot 6 januari en ik van 24 tot 27 december
Met O&N waren voor het eerst al onze kinderen niet thuis en zaten wij elkaar dom grijzend aan te kijken. En nu is alles weer aan het werk/studie (tentamens deze week, wie verzínt zoiets??) en het wasmachientje draait. Het leven is mooi. Welkom, 2012. 2011 was een klotejaar, dus ik hoop op wat beters.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

02-01-2012 om 16:20

Tirza

"2011 was een klotejaar, dus ik hoop op wat beters." Same here, ik hoop met je mee!

Rafelkap

Rafelkap

02-01-2012 om 17:15

Wij hadden niet eens zin in een kerstboom, moeten we teveel politieman spelen. En ook een 'klotejaar' dus hopen maar dat die onzin gauw voorbij was. Ik heb oudste kerstboomtape gegeven om op het raam een kerstboom te plakken, dat heb ik er de 26e weer vanaf gerukt. Dus niks geen opgeruim, niet nodig Toen was het nog even doorbijten tot het 1 januari was, twee uur 's nachts bezig geweest met angsten van jongste, dus jaaaaa ik ben zo blij dat het nu weer voorbij is! Deze maand nog een aantal vervelende dingen, maar dat is over een paar weken voorbij, ben ik hopelijk ook weer mobiel en kan het jaar alleen maar beter worden!

jippa

jippa

02-01-2012 om 21:35

Opgeruimd

Hoewel ik gek ben op de kerstsfeer was ik dit jaar snel klaar ermee. De bomen zijn alweer opgeruimd. Ik krijg altijd enorm de opruim em schoonmaakkoorts in de kerstvakantie, dus alle kasten zijn weer uitgemest en de vloeren gedweild...heerlijk. En de luxe is dat we nog een paar daagjes weggaan ook. Wat een verschil met vorig jaar toen ik met een huis vol zieken zat en voortdurend moest koken voor grote gezelschappen. Ik kan wel zeggen dat ik driedubbel geniet dit jaar.

Totaal uit fase

Bij mij begint de vakantie nu pas. Voor mijn gevoel. Ik was zo op van het jaar, ik kom nu pas bij. Ik had iedere avond om acht uur naar bed gemoeten, en dat kon niet door alle Kerst en O&N-dingen.
Vandaag dus naar de tandarts geweest (slechte planning), enorm goed gescoord in de uitverkoop (kleren gekocht omdat ik 8 kilo afgevallen ben, liep al maanden in te ruime erg onflatteuze kleren), en begonnen met de megaklus van het opruimen van de rommelzolder van ons huis, ooit bekend als de kinderkamer van jongste. Helemaal vol met troep.
Dus ik moet nog even heeeeeeel goed uitrusten om eind van de week weer te gaan werken (donderdag of vrijdag begin ik weer).
Ik was gewoon gesloopt, alleen maar moe, moe moe. Oud en nieuw ook niets aan daardoor.

Vic

Vic

02-01-2012 om 22:03

Dozen

Alle kerstspullen (en de boom) zitten weer in twee dozen, en die staan al sinds zondag in de gang. Te wachten tot iemand zin krijgt om ze naar boven te dragen Wel lekker weer, extra ruimte in de woonkamer.
Morgen moet ik weer werken, helemaal geen zin in. De afgelopen tien dagen hebben wij heerlijk ons bioritme gevolgd, rond middernacht naar bed (ik en oudste, jongste natuurlijk niet) en om 10.00 uur er weer uit. Het kost jongste altijd een paar dagen om uit te gaan slapen (oudste doet het nooit), maar ik weet nu al dat het morgen een drama wordt om haar er weer om 07.30 uur uit te krijgen.

Iris

Iris

03-01-2012 om 15:02

Gat in de lucht!

Ik sprong maandag bijna een gat in de lucht dat man weer naar het werk was. Hij heeft een week lang alleen maar op de bank gezeten, de krant gelezen en achter de computer gezeten. Zich helemaal afsluitend van alles en iedereen. Is ook niet verwonderlijk, want hij heeft autistische stoornis, maar ik kan daar heel slecht tegen. Ik ben veel weggeweest die week met de kinderen, leuke dingen doen. Hij wou ook niet mee) Ben alleen naar de film geweest en nu heel blij dat hij weer uit huis is.
Kerstboom en verlichting staan er nog, vind ik wel gezellig dus laat ik het nog maar even zo.

Alles staat er nog

Ik denk dat ik de boel morgen ga opruimen en inpakken. Mijn zoons hebben deze week nog vakantie, dus 'normaal' is het hier nog niet echt.

Man is wel weer aan het werk en dat vind ik (itt Iris) wel jammer, het is leuk om zo een paar dagen echt met z'n viertjes te zijn. Hoe dan ook, twee weken vakantie vind ik lang zat en ik zal blij zijn als het volgende week maandag is en alles weer echt zijn gewone gang gaat.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.