Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mimali

mimali

16-09-2013 om 09:24

Opgelicht op marktplaats..aangifte doen?

Ik heb geld overgemaakt voor 4 eftelingkaartjes maar je raad het al niks meer gehoord en niks gekregen.
Nog een mail gestuurd dat ik aangifte ga doen als ik de kaartjes niet krijg maar ook geen reactie.
Telefoonnr is niet bereikbaar dus kan niks.
Ik had banknr en telefoonnr en naam gecheckt maar kwam niks uit dus dacht dat het betrouwbaar was.

Nu wil ik eigenlijk aangifte doen maar mijn adres is bekend bij de verkoper en dat houd me eigenlijk tegen..wat zouden jullie doen?

Mimali

Puck

Puck

16-09-2013 om 12:21

In ieder geval melden bij MP zelf

Ik zou in ieder geval melden bij MArktplaats zelf. Zij kunnen zo iemand dan in ieder geval blokkeren zodat er geen andere gedupeerden zijn.
En tja, aangifte bij de politie? Ik snap je dilemma, weet ook niet zo snel wat ik zou doen. Ik neig toch wel naar in ieder geval naar de politie gaan en uitleggen en advies vragen wat je het beste kunt doen.

mimali

mimali

16-09-2013 om 12:47

gaat via internet

Heb marktplaats al een mail gestuurd.

Aangifte van internetoplichting gaat via internet en die geven het ook weer door aan marktplaats.

Wil wel heel graag iets doen(misschien dat ik nog geld terug kan krijgen als de politie er iets mee doet tenminste) maar ja mijn adres he..

Puck

Puck

17-09-2013 om 10:57

Tja Mimali

Maar dat ze je adres weten is bij veel misdrijven natuurlijk. Ik neem aan dat je ook aangifte doet als er bij je ingebroken is?

mimali

mimali

18-09-2013 om 08:55

Gedaan

Toch aangifte gedaan en we waren niet de enige.
Dus nu maar afwachten hoe en wat..

Groetjes..

Mail van Marktplaats

Wij hebben een tijd geleden iets gekocht via Marktplaats, geen probleem. Kreeg ik een paar weken later een mail van Marktplaats met de vraag of het goed was gegaan want er waren klachten gekomen over de verkoper. Dat ze mensen had opgelicht. Dus nu was ze geblokkeerd. Wij hadden het zelf opgehaald, dus geen probleem. Het enige zou kunnen zijn dat ze ons een gestolen artikel heeft verkocht, dat weet je nooit.

even niet

even niet

18-09-2013 om 18:20

heb ik ook een keer gehad

en via opgelicht op internet (even zelf een webadres van maken)
heb ik het daar ook gemeld en waren toen een heleboel mensen die door hem waren opgelicht, inmiddels is het zelfs helemaal voorgekomen, helaas geval kale kip, dus van alles wat hij moet terug betalen moet hij nu maandelijks een heel klein bedragje terug betalen, en dat verdelen ze weer over iedereen die geld van hem krijgt, maar heb de hoop mijn 20 euro ooit weer te zien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.