Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Openslaande deuren, vliegengordijn of hordeuren?

Eind zomer vorig jaar zijn we in dit huis komen wonen. We hebben behoorlijk wat vliegen binnen, van die lekkere bromvliegen...
Ligt geen lijk onder de vloer maar wonen landelijk.
Wat is nu het handigste voor de openslaande deuren wat ook een niet al te grote aanslag doet op ons budget?

Christel

Christel

22-06-2016 om 11:24

Vliegengordijn van hulzen

die hebben wij. Werkt goed en je hebt een hoop kleuren.

69er

69er

22-06-2016 om 18:12

Investeren

Wij hebben geïnvesteerd in deurhorren die met een railtje over een geleider lopen. (Merkloos, ooit ergens op de kop getikt) Heel erg blij mee, maar de deuren staan bij enigzins redelijk weer altijd open en we hebben geen kleine kinderen of huisdieren. Door onze pubers wordt hij wel eens van de rail gelopen, maar is zo weer terug te plaatsen. We zijn ooit begonnen met een zelf verzonnen en gemaakt schuifsysteem. Toen deze aan vervanging toe was hebben we zo'n vliegengordijn van hulsjes geprobeerd, maar ook direct weer terug gebracht. Het hield ongedierte niet buiten en erg lastig om door te lopen met iets in je handen.

Ciska22

Ciska22

22-06-2016 om 18:40 Topicstarter

69er

Wij hebben katten die we zomers soms wel buiten zouden willen houden en een hond van 45 kilo die we soms wel juist binnen willen houden..
Zo'n systeem werkt bij ons dus niet. Verder niemand een tip?

StormrotS

StormrotS

22-06-2016 om 19:32

horlamellen

Dan zijn horlamellen de beste keuze denk ik, en ook niet zo duur.

Teuntje

Teuntje

23-06-2016 om 08:05

Lastig

Met horlamellen en hulsjes gordijnen e.d. Is het maar de vraag of je je hond binnenhoudt. Hangt een beetje af van wat hij durft maar hij kan er zo doorheen banjeren natuurlijk.
Een horschuifdeur zou moeten werken. Die kan met duwen uit de rails komen maar gaat niet open en is idd makkelijk weer terug te plaatsen. Maar als je hond dat blijft doen dan gaat het op den duur wel kapot vrees ik.
Dan lijkt me een eenvoudige hordeur met een dranger het beste. Niet het handigst voor je zelf als je er met volle handen door wilt maar het zal wel werken, als je zorgt dat hij of naar binnen opengaat of dat er een knip opzit.

Simpele van de xenos

Wij werden helemaal gek van de vliegen en wilden een hordeur. Om toch alvast iets voor de deur te hangen, hebben we bij de xenos van die goedkope vliegengordijnen gekocht.

Ze hangen nog steeds en houden de meeste vliegen buiten. Zijn lichter dan die hulzendingen dus je kunt er makkelijker doorheen lopen met spullen in je hand. Ook katten kunnen zonder problemen in en uit.

Nu hebben we geen hond, dus ik zou niet weten hoe dat goed op te lossen is.

Ciska22

Ciska22

23-06-2016 om 13:54 Topicstarter

n@nny

Misschien ga ik dat ook eerst wel even doen. Het zou makkelijk zijn om de hond dan binnen te houden maar het belangrijkste is nu de bromvliegen buiten houden...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.