Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Petr@

Petr@

24-08-2011 om 23:40

Openbaar vervoer nitwit

Wie wil eens met mij mee denken? Of misschien is er wel iemand die deze routes kent.
Jongste zoon gaat vrijdag, zaterdag en zondag naar Abunai in Veldhoven. Hoe krijg ik hem daar het goedkoopste? Wij wonen zelf in de buurt van Breda.
Uit het OV draadje ergens anders las ik over het dalurenkaartje voor € 4,00 in Brabant. Dat wil ik eigenlijk wel gebruiken maar weet niet hoe!
Ik zit er over te denken om hem naar Den Bosch te rijden, want vanaf Breda rijdt er geen bus naar Eindhoven, alleen treinen.
Maar ik kom er niet achter welke bus van Den Bosch naar Eindhoven rijdt. Van Tilburg is ook goed.
's Avonds haal ik hem dan wel op in Veldhoven.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

9292ov

10:50 breda
treinstation Centraal Station
Breda 10:51 lopen 1 min
10:51 Centraal Station
Breda Centraal Station
Tilburg 11:58 [Bus] Bus 131
[Veolia] Veolia
richting Tilburg
12:13 Centraal Station
Tilburg Station
Best 12:59 [Bus] Bus 141
[Veolia] Veolia
richting Best
13:01 Station
Best Station NS
Eindhoven 13:37 [Bus] Bus 145
[Hermes] Hermes
richting Station NS
13:37 Station NS
Eindhoven eindhoven
treinstation 13:39 lopen 2 min

(kies op 9292 OV ALLEEN DE OPTIE BUS)

Mijn idee

Hoi Petra,
Ik heb even voor je gekeken op 9292ov. Vanaf Tilburg is het goed te doen met de bus, maar het duurt wel erg lang.
Opstappen in Tilburg op het station, lijn 143 naar Reusel (van Veolia), in Reusel overstappen op lijn 150 richting Eindhoven (van Hermes), en uitstappen bij de Koningshof.
De hele reis duurt ongeveer anderhalf uur.

Vanuit Den Bosch duurt de hele reis 2 uur.
Overigens kan ik alleen een prijs van 3 euro vinden voor het Dalurenkaartje Brabant.

3 euro klopt

Het kost inderdaad 3 euro en is te koop bij de chauffeur.
Gaat hij 3 dagen op en neer reizen? Houdt er dan rekening mee dat er op zondag minder bussen rijden. Je kunt dan vanaf Tilburg om 9.13 met 1 overstap in Reusel en daarna om de 2 uur. Tussendoor kun je wel met een extra overstap. Om 10.12 uur gaat de 141 naar station Best, daar overstappen op de 145 naar station Eindhoven en daar de 150 richting Reusel, uitstappen bij Koningshof in Veldhoven. Daar is hij dan om 12.01, dus dat duurt bijna een half uur langer dan met 1 overstap. Deze verbinding kan ieder uur, maar op de oneven uren kun je natuurlijk beter de verbinding kiezen met die ene overstap in Reusel.

Petr@

Petr@

25-08-2011 om 21:15

Super meiden!

Bedankt! Scheelt mij weer per dag een keer heen en weer rijden. Niet aan gedacht dat je bij 9292ov.nl alleen bus moest selecteren om te krijgen wat ik wil.
Of jongste er ook zo blij mee is weet ik niet, want het is best een reis en het is voor het eerst dat hij met het OV zo ver gaat, maar daar leert hij dan ook weer van. Hij gaat gelukkig met een vriendin en samen komen ze er wel uit ))

Tink

Tink

30-08-2011 om 00:38

Grappig

Mijn oudste was daar ook . Ik lees dit draadje nu pas!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.