Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Caitlynn

Caitlynn

05-09-2012 om 14:46

Open huizenroute

Wij doen binnenkort mee aan een openhuizen route. Dus hopelijk komen er eindelijk massa's mensen ons huis van binnen bekijken in plaats van al die mensen die door ons raam staan te gluren.
Nu begrijp ik dat ik van te voren geen vlees moet gaan staan bakken. Maar is een appeltaart bakken en een bloemetje op tafel echt nodig? Iemand tips wat we abosluut moeten doen, of juist moet laten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

05-09-2012 om 15:40

Appeltaart

nee, niet echt nodig, en in deze tijd komt dat misschien zelfs wel wanhopig over.
Maar een kopje koffie (die je dan evt kijkers aanbiedt) ruikt al wel huiselijk. En een bos bloemen staat wel gezellig. En als jij niet van bloemen houdt, kan een mooie plant dat werk ook doen.
Bedenk dat je eigenlijk sfeer verkoopt.
Doe je zelf de rondleiding? Dan 'moet' je mensen voor je uit een kamer in laten gaan, dan lijkt de ruimte groter (want anders sta jij al in die kamer) Wel enthousiast zijn, maar niet een duidelijk verkooppraatje houden. Probeer voorzichtig wat info uit de kijkers te krijgen (wat vinden zij belangrijk in een huis, samenstelling gezin, reden verhuizing) en kijk of je daar subtiel op in kunt springen.
Veel succes!

ishtar

ishtar

05-09-2012 om 15:43

O en niet helemaal eerlijk

als wij na een uurtje nog geen kijkers hadden gehad, zette ik zelf een naam op het (in het zicht liggende) nabelformulier. Dan leek het in ieder geval of er meer interesse was

Idd

appeltaart niet doen, dat is wanhopig. Koffie wel, en wat vooral belangrijk is: de uren voor de bezichtingen je ramen openzetten zodat alle 'huisgeurtjes' vervangen worden door een frisse geur.
Indien mogelijk dieren uit huis, geen kattenbak laten staan etc. Geur is voor mensen erg belangrijk.

een bloemetje vind ik altijd leuk, zou ik ook doen maar subtiel. Niet drie boeketten in 1 ruimte zeg maar

Daarnaast is het misschien handig om te weten dat er op die open huizendag bij veel mensen niemand komt. is echt kl*te als je je hele huis zo opgepoetst bent en de hele tijd hebt zitten wachten.

bibi63

bibi63

05-09-2012 om 22:35

Rotzooi weg! Geen idee hoe je huis er normaliter uitziet, maar stal desnoods alle overbodige zaken (waar je jezelf misschien helemaal niet aan stoort) bij buren of vrienden. Haal desnoods ook allerlei prullaria weg. Wel een bosje bloemen, vaasje o.i.d. maar minimaal. Dat geeft ruimte voor de kijker
G.r bibi

Wilma

Wilma

06-09-2012 om 10:52

Geen kookluchtjes

hier bij zo'n route in een huis geweest, waar de mevrouw en rijsttafel stond te koken. Erwaren veel mensen in dat huis, maar niemand ging meer in op t huis, iedereen had t bij buitenkomst alleen nog maar over de te indringende kooklucht.

Succes!

Luna

Luna

06-09-2012 om 22:48

Let op met opruimen....

dat je niet teveel in een vaste kast propt. Wij hebben eens gehad dat bij een huis dat we bezichtigden de makelaar een vaste kast open deed. En daar kwam een heleboel rotzooi uit vallen

O ja

Zoiets hadden wij ook eens, Luna. Wij hadden gauw de afwas in het gootsteenkastje geparkeerd bij een tamelijk spontane bezichtiging. En inderdaad, makelaar trekt het kastje open en daar stond onze vuile vaat...
Ik zou ook geen koffiezetluchtjes creëren, voor hetzelfde geld loopt er een zwangere dame die er even niet tegen kan. Gewoon schoon en opgeruimd, eventueel zooi tijdelijk in de auto of bij de buren parkeren en je huisdier en sporen daarvan ook weg. Dat kijkt voor potentiële kopers het prettigst.

Caitlynn

Caitlynn

10-09-2012 om 10:25

We zijn er klaar voor

Bedankt voor de tips! We zijn ermee aan de slag gegaan.
Hoewel we het huis natuurlijk al wel redelijk aan kant houden, vanwege wellicht spontane bezichtigingen, zijn we dit weekend we met een grote doos door het huis gegaan en hebben alle overbodige spulletjes alvast bij familie gestald. Ook zijn de gordijnen gewassen, het karpet gereinigd en alle vaste kasten extra opgeruimd. Mijn man heeft de tuin goed onder handen genomen, dus volgens mij hebben we nu alles op orde, alleen het bloemetje nog.
En mochten er geen kijkers komen, hebben we in elk geval voorlopig een erg schoon en opgeruimd huis en bovendien een gezellig bloemetje op tafel, dat gebeurt hier niet elke week.

ishtar

ishtar

11-09-2012 om 11:46

Succes!

Ik hoop dat het wat oplevert!

En?

Is de spannende dag al voorbij?

Zo nee, hier misschien nog wat tips:

Erg belangrijk: alle snoeren weg werken. Men kan soms wel eens vallen over het aantal of de plaats van de schakelaars. Veranderen is een hoop werk en dat doet niet iedereen zo snel.

Ook al het wasgoed uit de badkamer halen. Prullenbakken leeg. Vaatwasser randjes schoonmaken. Kinderen buiten de deur houden (wij hebben eens meegemaakt dat er wen gilende kleuter voor de deur stond te roepen dat het poepen moest. Direct op de wc gezet waar wij nog in zouden kijken). Kinderen kunnen ook dingen zeggen die jij liever niet noemt.

Huisdieren uitbesteden. Kattenbak weg doen. Deksels van toilet naar beneden.

Alles zo leeg mogelijk presenteren, ook het aanrecht.

Wees zo eerlijk mogelijk over wat men je vraagt maar geef niets wat je niet gevraagd wordt, mits het bijv om een vaatwasser gaat die stuk is, o i d.

Wij hebben twee keer een huis vekocht. 10 jaar geleden was de eerste keer. Was in 2 weken weg. Met complimenten van de makelaar dat het zo strak, schoon en netjes gepresenteerd was.

Tweede keer afgelopen maart. Binnen 3 week weg. Met dezelfde complimenten zowel van de makelaar als de kopers. Het kost ff wat tijd maar dan heb je ook wat.

Het is dat ik dik in de verhuizing zit anders had ik je graag geholpen. Mijn handen jeuken nu al als ik je verhaal lees. Leuk hoor, je huis presenteer klaar maken.

Succes!

Caitlynn

Caitlynn

21-09-2012 om 12:09

Morgen

Alles is startklaar. Huis is helemaal strak, aan kant, de kinderen zijn uitbesteed en nu maar heel hard duimen dat er mensen komen.

En hoe ging het?

Was het nog wat? Of alleen maar nieuwsgierige buurtbewoners die wilden zien hoe jij het nou had ingericht? (ik kom wel eens in de verleiding om te gaan gluren in de buurt, maar ik vind het niet sympathiek tegenover de bewoners, die toch niet voor hun lol aan zoiets meedoen)

Groeten,

Temet

Caitlynn

Caitlynn

25-09-2012 om 15:02

Nou...

Mijn buren zijn hier van harte welkom, met een beetje geluk, zijn ze onder de indruk van het huis, zodat ze het gaan rondbazuinen. Mond op mond reklame is misschien wel de beste reklame.
Ik durf het bijna niet te zeggen... ik maak me blijkbaar zo druk over die open huizen route, dat ik niet meer goed kan nadenken en per abuis een week te vroeg heb aangehouden. Gelukkig is mijn man wat helderder van geest, zodat we zaterdag niet voor piet snot hebben zitten wachten op mensen. Ik baal als een stekker, nu moeten we nòg een week wachten, terwijl vorige week opnieuw wat mensen naar binnen hebben staan te gluren. Ik had zo gehoopt dat dit soort mensen die open huizen route aan zouden grijpen om binnen te kijken, misschien duurt het nu wel net te lang.
Ik zal het jullie laten weten, als het een succes is geweest.

En hoe ging het 2?

Caitlynn, de echte open huizen route is alsnog geweest. Veel aanloop gehad?

Groeten,

Temet

Caitlynn

Caitlynn

05-10-2012 om 09:47

Aanloop...

Alleen de makelaar is geweest.
We balen echt dat er geen mensen zijn komen kijken, maar eerlijk gezegd heb ik in jaren niet zo'n relaxte middag gehad: ouderwets bankhangen met mijn man met op de buis een leuke film. En... mijn huis is om door een ringetje te halen.
Volgende keer hebben we hopelijk meer geluk.

Zonde

Hè, wat jammer. Wel sympathiek van je makelaar trouwens, dat die nog even langskwam.
Maar inderdaad: je kunt nu wel genieten van een opgeruimd huis.

Het was overigens vrij slecht weer die dag, dat helpt niet. In het voorjaar lopen de zaken stukken beter (wat dat betreft: ik heb destijds, wetende dat mijn woning in het voorjaar in de verkoop moest, een zootje bollen geplant om de tuin op zijn gezelligst te presenteren. 't Is maar een suggestie). Maar goed, ik hoop natuurlijk dat je niet zolang hoeft te wachten.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.