Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Trix

Trix

11-07-2013 om 09:48

Opbergen van tandenborstels

Deze vraag is volgens mij nog nooit langsgekomen... Graag zou ik willen weten hoe jullie de tandenborstels opbergen. Wij hebben ze in een beker staan, maar dat vind ik eigenlijk zo snel zo vies worden! Ik wil niet in details treden, maar soms draait m'n maag om als ik mijn tandenborstel pak. Viezigheid op de bodem van de beker dus. Iew!!!
Zou die viezigheid misschien kunnen komen doordat wij ze in de (afgesloten) spiegelkast boven de wastafel hebben staan?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mwah

Je zet ze toch niet met de borstel naar beneden in die beker?

Als het je stoort moet je die beker gewoon eens per week mee afwassen. Doe je dat niet, dan wordt het inderdaad vies.

Je hebt ook van die speciale tandenborstelhouders, daar zie je de bodem niet van. Die worden ook vies, ongetwijfeld, maar dat valt niet zo op.

En anders van die klemmetjes die je aan de muur hangt, dan heb je geen bodem die vies kan worden.

Groeten,

Temet

Merel

Merel

11-07-2013 om 10:15

Ja en het stinkt ook inderdaad! Natuurlijk komt die viezigheid alleen op het onderste puntje van de borstel, maar vies is het wel. Ik spoel hem regelmatig om met heet water, maar zou dat eigenlijk nog vaker moeten doen.

Trix

Trix

11-07-2013 om 10:17

Tuurlijk

Ja, natuurlijk staan ze niet met de borstel in de beker. Maar vies blijft het wel... Dus ik dacht, misschien heeft iemand een briljante oplossing

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Brianna F

Brianna F

11-07-2013 om 11:03

Niet geniaal

Maar ik heb 2 bekers die ik afwissel, de oude gaat dan in de vaatwasser en zo heb ik altijd een schone beker. Voor de elektrische tandenborstel gebruik ik een keukrolpapiertje waar ik ze opzet.

Goed afspoelen

Als je de borstel na gebruik goed afspoelt, dan zal het met de viezigheid toch mee moeten vallen?

Ik kan me wel voorstellen dat het vocht in de spiegelkast minder snel verdampt. Dus misschien toch er buiten zetten?

Wij gebruiken zo'n ding: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70074182/. En een aparte spoelbeker. Gaan met de badkamerpoetsbeurt mee in het schoonmaken.

P

P

11-07-2013 om 11:27

Yup

Bakje IN een kast werkt natuurlijk niet mee maar ik heb hem op het wastafelplankje staan en ik wissel elke keer dat ik die wastafel schoonmaak op. Oude gaat in de vaatwasser. Twee keer per week dus.

Knurf

Knurf

11-07-2013 om 11:53

Los op de wasbak

hier liggen de tandenborstels los op de wasbak, juist vanwege die vieze drab onder in zo'n bakje.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-07-2013 om 13:06

In het borstelgaatje

Wij hebben zo'n plastic houder aan de muur met een bekergat en vier gaatjes voor borstels. De beker is er al jaren uit. Er zit nu zo'n plastic wegwerpbeker in. Bij gebrek aan nieuwe was ik de huidige wel eens af, maar inderdaad vind ik zo'n beker ook 'iew'. Mijn man spoelt zijn borstel echt belabberd af na gebruik. Ik hou mijn borstel daar dus bij uit de buurt door hem in zo'n borstelgaatje te prikken. Omdat de borstel te dik is voor het gaatje steekt hij lekker hoog boven de standaard. Mijn dochters zetten hun borstel nooit in deze houder. De een heeft een eigen beker, waar de ander haar borstel laat, daar durf ik amper over na te denken.

Elektische tandenborstel

En dan kan je nog een wegwerpbeker gebruiken. Hier wordt een elektrische tandenborstel gebruikt en als je dan het borsteltje erop laat zitten wordt de oplader ook zo lekker vies, yech!

Tango

Tango

11-07-2013 om 22:06

Vies, ja

Die houders van elektrische tandenborstels maak ik dan ook regelmatig schoon. Man hier heeft er zo'n handje van om die elektrische tandenborstel slecht afgespoeld op de houder te zetten of gewoon op de wasbak, ook niet erg fris. Dochter gebruikt een gewone tandenborstel die op de wastafel ligt (want daar laat ze alles liggen, haarspelden, haarborstel, antiklitspray etc.). Af en toe ruim ik de ergste troep op. Zoon en ik delen een elektrische tandenborstel (beide een eigen borsteltje hoor). Ik spoel en droog deze altijd goed af en zet hem schoon op de houder.
Beneden in de keuken heeft zoon nog een gewone tandenborstel die hij 's morgens gebruikt (het wordt anders zo druk in de badkamer). Die staat in een bekertje en dat bekertje heb ik deze week maar eens in de vaatwasser gezet, overigens voordat ik dit draadje las hoor. Was behoorlijk vies geworden. Ik ga het nu maar wat vaker wisselen.

Inderdaad, goor bekertje

Neem in elk geval iets doorzichtigs zodat je er op tijd aan denkt 'm mee te wassen. En zet het bekertje in de vaatwasser als je de badkamer schoonmaakt, dan zit er in elk geval wat routine in.

Trix

Trix

12-07-2013 om 16:21

Fijn, denk ik

Vind het prettig te weten dat het niet alleen hier een viezigheid is in de tandenborstelbeker... Natuurlijk gaat hij ook hier zeer regelmatig in de vaatwasser, maar altijd nét te laat! Als ik een blèh-moment heb gehad

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Watje onderin

Ik heb twee bekers die ik wekelijks omwissel. Onderin doe ik zo'n rond watje, zodat het vocht daarin gaat en we nooit een druppel viezigheid op ons krijgen als we de borstel pakken. Iedere woensdag krijgt de badkamer een grote beurt, dan gaat de beker mee naar de afwasmachine.
Rond watje kan ook een stukje wc-papier zijn natuurlijk.

briljant - komt ie.....

Ik had ook een bekertje maar inderdaad wat smerig!

Ooit heb ik bij action een wandhouder met zuignappen voor tandenborstels gekocht.
Daar hangen de opzetstukken of gewone tandenborstels in, op een rij.
Dit hangt boven de wastafel.
Op de wastafel ligt een mooi vaatdoekje (ze bestaan ) precies onder het rekje.
Lekkage gebeurt dus op het doekje.

Als ik de wastafel wil schoonmaken trek ik het vaatdoekje even over de wastafel met de nog schone onderkant en gooi het daarna in de wasmand.

Nieuw vaatdoekje op precies dezelfde plaats. etc.

Ik denk dat het ook bevorderlijk is voor de hygiëne om de borstels in de open lucht te hangen en niet in een afgesloten kast.

nathalie

nathalie

17-07-2013 om 08:30

Vies?

Hier staan de tandenborstels in een bekertje en dat is NOOIT vies. Nou spoelen wij de borstels na gebruik goed af, tot en met de steel, gewoon alles lekker onder de kraan dat scheelt misschien. Het bekertje wordt mee uitgesopt als ik de badkamer doe en dat is genoeg, er ligt ook geen vocht onderin.
Het bekertje is wijd genoeg om de borstels goed lucht te geven dus het geheel blijft droog. Daar zit hem volgens mij de kneep, vocht gaat schimmelen. Daarom vind ik zo'n ophangrekje pas echt vies! Ik zie dat wel eens bij mensen en dan draait m'n maag om. Het borstelgedeelte hangt op zo'n rekje te lekken en de steel steekt er onderuit, en dan moet je niet kijken hoe het rekje eruit ziet op de plek waar de borstel rust, gatverdegatver. Geef mij maar een beker.

ilsepilse

ilsepilse

18-07-2013 om 15:42

Hangertje voor 4 borstels of opzetborsteltjes

ik heb vorig jaar bij marskramer een hanger die je met zuignappen achter je kraan kan vastzetten en daar 'hangen'mijn oral b of tandenborstels in, ooit eentje van de ikea gehad waar er 4 borstels instond maar dat bordje werd ook vies.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.