Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

(Janneke67)

(Janneke67)

06-12-2012 om 07:57

Op zoek naar een nieuw koffiezetapparaat

Onze Senseo heeft de geest gegeven....hij doet het nog wel, maar hij lekt enorm....is ook al een oudje, dus is aan vervanging toe.
Nu willen we iets anders....maar welke? Zie door de bomen de bos niet meer.....

Ik zit te denken aan eentje met koffiebonen? Of van die cups?

Welke hebben jullie en zijn jullie tevreden over? Waar moet ik op letten? Welke is kostelijk in gebruik? Of andere bijzonderheden....

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Groetjes Janneke


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

06-12-2012 om 09:19

Met de hand

Wij zetten de koffie gewoon met de hand. Benodigdheden: fluitketel, filter (met lange tuut in een kampeerwinkel of bv bever, zodat ie niet gauw omkiepert, kosten onder de 5 euro), thermoskan, papieren filters en gemalen koffie. Je zou ook koffiebonen kunnen nemen en ze zelf malen.
Koffiezetapparaten had ik vroeger maar vind ik minder lekker, en vies als ze net ontkalkt zijn. Senseo vind ik ook niet lekker, als je 'met de hand' gewend bent snap je waarom. Met de hand is ook veel goedkoper, geen apparaat dat kapot kan.

MariaV

MariaV

06-12-2012 om 09:20

Hoeveel?

Hoeveel koffie drink je per dag ongeveer?

(Janneke67)

(Janneke67)

06-12-2012 om 12:31

Ikzelf drink geen koffie

Tis dus voor manlief en zoonlief en visite....
Dus met koffiebonen, warm water en filter gaat hem echt niet worden!

Nee, ik zou eigenlijk zo een uitgebreid koffiezetapparaat. De mannen lusten graag een latte macchiato...maar liever niet te uitgebreid en niet te groot, en niet te duur en niet te moeilijk....eigenlijk een perfect apparaat ))

(Janneke67)

(Janneke67)

06-12-2012 om 12:33

Oh...hoeveel

In de ochtend 2 kopjes, in de avond ook 2? In het weekend natuurlijk meer..

Rafelkap

Rafelkap

06-12-2012 om 12:47

Moeite

Het lijkt veel werk, toch is het geen enkele moeite, kwestie van even opgieten. Wij drinken wel veel meer koffie op een dag. Maar ik kan je niet bekeren geloof ik

Rafelkap

Rafelkap

06-12-2012 om 12:48

Oja

en met koffiebonen hoeft natuurlijk niet. Wij doen ook gewoon met een pakje snelfiltermaling.

Dolce gusto!

WIj hebben een Dolce Gusto en zijn daarover erg tevreden! Ik drink helemaal geen koffie, en mijn man heeft een voorkeur voor cappucino en latte machiato. Omdat we zo weinig koffie drinken, wilde ik geen gedoe met melk apparaatjes en leidingen die je steeds moet doorspoelen en schoonhouden. De Dolce Gusto heeft voor zowel de koffie als de melk een kuipje. Het kost per kopje misschien iets meer dan een senseo, maar het is echt overheerlijke koffie (horen we ook vaak terug van onze visite) en je hebt geen gedoe met schoonhouden en doorspoelen en zo. Bovendien krijg je de kuipjes voor dolce gusto gewoon in de supermarkt, en hoef je daarvoor niet naar de bijenkorf of online te bestellen (zoals nespresso).

En ondanks dat ik geen koffie drink, gebruik ik het apparaat ook: ik maak er heerlijke warme chocomel mee. Super lekker, zeker nu in de winter!

Volgens mij heeft Dolce Gusto nu ook een aantrekkelijke cash-back actie.

mari39

mari39

06-12-2012 om 15:50

Jura

maakt hele lekkere koffie. We hebben verschillende systemen inmiddels gehad, en ook merken, en de jura is echt heel lekker. Een espresso apparaat waarin espressobonen worden gemalen. Het apparaat is wel prijzig.
Bij fam. drink ik altijd nespresso, ook lekker. Wel duur per cup, apparaat is wel goedkoper.

Rafelkap

Juist als je best veel koffie drinkt, is met de hand zetten makkelijk. Dan zet je niet even één kopje, je zet meteen een liter (wij dan). Maar het is inderdaad wel lekker en helemaal niet zoveel werk. De senseo-achtigen vind ik best drinkbaar, de cups ook wel, ik krijg het wel weg, maar ik prefereer "echte" koffie en de handgezette is gewoon het lekkerst.

Ha rafelkap em genista

Julie zijn gewoon slecht voor de economie, die wil dat wij consumenten Grote Mooie Indrukwekkende apparaten kopen

Maar jullie hebben groot gelijk!

merene

merene

07-12-2012 om 20:30

Voor 2 kopjes

Als ik alleen voor mezelf koffie zet gebruik ik zo'n espressopotje wat je op het vuur zet. Even melk opkloppen en smullen maar.

Ik hou niet van die indrukwekkende apparaten. Te onderhoudsgevoelig naar mijn zin.

suus36

suus36

07-12-2012 om 21:11

Espressopotje

De laatste jaren hebben we van alles gehad:
Volautomatisch machine met echte bonen. Groot nadeel vind ik dat de koffie niet echt heet is. Smaak wel prima.

Senseo vind ik echt niet lekker.

Nespresso lekker, maar veel te duur. Gemiddeld 80 euro per maand dronken we weg.

Zelf zetten met thermoskan en filter prima, maar moet je geduld voor hebben.

Maar nu hebben we een espressopotje van Bialetti. (Bialetti moka express) Echt superlekker! Potje niet duur. Heel makkelijk te zetten. Helemaal blij. Dat is een blijvertje.

Groetjes,
Suus

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

(Janneke67)

(Janneke67)

08-12-2012 om 12:58

Ben er nog niet uit

Zo' n potje op het vuur, heb ik geen geduld voor, ook niet die filterkoffie.
Ik moet gewoon op een knopje moeten drukken)

De Jura leek me wel erg duur( en nog nooit van gehoord! Maar ik begrijp dat hij wel goed is.
De Dolce Gusto...die leek me wel wat. Ook omdat je de cups gewoon in de super kunt kopen. Maar ik heb ook even gegoogled en kwam tot de ontdekking dat er met het apparaat veel problemen zijn? Die dingen moeten veel water lekken?

Pffff, ik val dus weer terug op de Senseo.

Ik ben er dus nog niet aan uit. Misschien eens de winkelketens langs en kijken wat zij allemaal te zeggen hebben?

Thanx zover voor jullie reacties!

Monet

Monet

08-12-2012 om 14:28

Toch de dolce gusto janneke

Ik heb hem al een paar jaar, en nooit geen lekkage gehad. Toen er een nieuw model in de winkel kwam, met automatische waterdosering, heb ik deze voor een onderzoeksburo uitgeprobeerd, ook erg prettig in gebruik, ook geen lekkage maar wel een klein waterreservoir.
Ik heb nog het eerste model, met de grote bol voor het water, en iedereen die hier koffie drinkt is laaiend enthousiast, alle varianten zijn echt erg lekker, behalve de light versies, die moet je echt niet nemen!

Maartje

Maartje

08-12-2012 om 16:29

Oplossing voor lekkende senseo

onderin het waterreservoir van de senseo zit een rubbertje/membraam, als je deze verwijderd is het lekken over.
Wij hadden hetzelfde probleem, ook gaf het apparaat aan dat er niet genoeg water in zat bij een vol reservoir. Wij stonden op het punt om een nieuwe aan te schaffen, toen m'n zwager met deze oplossing (van internet) aankwam. Nu, maanden later, doet hij het nog steeds zonder problemen. Succes ermee!

Fiorucci

Fiorucci

08-12-2012 om 16:52

Janneke

Sinds ik een nespresso heb, word ik niet meer zo blij van senseo, bbrrr...

(Janneke67)

(Janneke67)

08-12-2012 om 18:13

Dat geloof ik wel

Maar die mannen bij mij zijn nu niets anders gewend dan Senseo...dus nogmaals een senseo is hier niet erg)

(Janneke67)

(Janneke67)

08-12-2012 om 18:14

Maartje

Ik kan geen dingetje vinden dat ik eruit kan trekken!

Maartje

Maartje

08-12-2012 om 19:44

Flapje

bij de onze (zwarte vierkante senseo) zat er een rubber flapje in het 'ventiel' onderin het waterreservoir, wat we verwijderd hebben. Google anders even op 'lekkende senseo'.

Nooit lekkage gehad met dolce gusto

Wij hebben de Dolce Gusto sinds het eerste jaar dat hij uitkwam, en dat is nu al heel wat jaren. We hebben nog nooit problemen gehad, nog nooit een lekkage gehad. En net als Monet, is iedereen hier ook altijd heel enthousiast over de koffie.

Rafelkap

Rafelkap

16-12-2012 om 08:46

Jasmino

mensen durven meestal niet te zeggen dat ze de koffie niet te drinken vinden. Of ze drinken thuis ook vieze koffie (of zijn kantinekoffie gewend).

Fiorucci

Fiorucci

16-12-2012 om 10:41

Rafelkap

Als ik vieze koffie krijg, zeg ik gewoon niks, en sla ik een tweede kopje af..) Ik ga dan echt niet jubelen dat het heerlijk smaakt.

Fiorucci

Fiorucci

16-12-2012 om 10:44

Kliekjes

Mijn zoon eet graag overgebleven pasta/lasagne/zelfgemaakte pizza etc. als ontbijt.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-12-2012 om 16:45

Vieze koffie

Mijn zwager had vroeger de gewoonte om hele vieze koffie te zetten. Het lag waarschijnlijk aan het wel érg goedkope merk. Man sloeg de hele koffie maar over en ik dronk uit beleefdheid 1 kopje. Brrr... Zwager proefde dat vieze niet. Hij vond het prima.

Fiorucci

Fiorucci

16-12-2012 om 17:57

Huh

Wat doet mijn kliekjesbericht nou weer hier? Het spookt op OO...

Sarista

Onze Senseo (overigens drink ik alleen de dark en mokka, rest vind ik niet lekker)is langzaam aan vervanging toe. zo'n 10 jaar nu. En zie nu steeds de DE Sarista (geloof dat je het zo schrijft).
Was al draadje dat deze werd afgeraden. Maar nu tijdelijk 50 euro retour op het apparaat. Ik vind een koffie moet pit hebben. 'Slootwater' (veel koffie op het werk) mag je houden. Bij visite 'proef' ik altijd één en neem alleen een tweede als hij lekker is.
Maar de Sarista (of Saresta?) nog meer ervaringen mee ? OF toch de nieuwste van Dolce Gusto ?
Gr Rymcke

merel

merel

16-12-2012 om 18:30

Vreemd

Ja vreemd er is een hele week aan berichtjes weg, ik had nog gereageerd over het koffieapparaat wat wij hebben maar dat staat er niet meer tussen.
Dolce Gusto is wel lekker, maar volgens mij betaal je dan 35 euro per kilo als koffie prijs, dat vind ik wel prijzig hoor.

Sarista (deel 2)

Is trouwens ook van Senseo - Philips. Maar wel duur, va 249 euro. Pff maar lees hier in de recenties veel negatieve dingen. Dus wordt hem hier denk ik niet.
Ervaringen gevraagd.
De koffie boontjes kosten overiges zelf 3,99 per container.
Gr Rymcke

Reactie op rafelkap

"mensen durven meestal niet te zeggen dat ze de koffie niet te drinken vinden. Of ze drinken thuis ook vieze koffie"

Nou, ik ga af op de spontane complimentjes hier.
"Goh, jullie hebben lekkere koffie zeg, welk apparaat hebben jullie?" En die heb ik meermaals gehoord.

Rafelkap

Rafelkap

20-12-2012 om 19:33

Jasmino

Mijn ouders geven altijd complimentjes, uit beleefdheid. En ze stellen ook geinteresseerde vragen, uit beleefdheid. Die mensen bestaan Dit soort opmerkingen over koffie zijn net als het soort opmerkingen over het weer. Vulling
En zegt dus niets over jouw koffie. Die is vast lekker. Vooral omdat je zelf nooit lekkerder heb geproefd. En omdat smaken verschillen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.