Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Egel

Egel

01-07-2012 om 21:39

Op de cakejes

Dag allemaal. Zoon wordt 9 en wil op school net als vele anderen gewoon op cakejes trakteren.
Ik zie tegenwoordig heel vaak gekleurd spul erop, vooral op taarten. Geen glazuur, maar marsepein (denk ik). Hoe heet dat ook alweer, maar belangrijker: waar kopen we het? Bijv elk cakeje 2 kleuren: gewoon een laagje en dan bijv '9' erop of zo. Tips? Dank alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

01-07-2012 om 22:25

Bij jamin

Bij Jamin hebben ze tegenwoordig een heel arsenaal aan taartversierspul. Van marsepein en fondant in alle mogelijke kleuren tot vormpjes (ook van cijfers) en uitsnijders en krullers en bloempjes wat dies meer zij. Daar moet het lukken.

Chippie

Chippie

01-07-2012 om 22:42

Maar ook bij...

Maar ook bij de AH, de Xenos, etc. In het taartenvak.

Gewone supermarkt

zoals de Vomar, Deen, etc. heeft 3 kleuren marspein in een doosje. Ook hebben ze versierstiften (speciaal) voor cupcakes.

Fiorucci

Fiorucci

02-07-2012 om 08:04

C1000

C1000 heeft een vrij uitgebreide collectie van dat soort dingen, Jamin en Xenos ook.

Egel

Egel

02-07-2012 om 08:12

Dank!

Bedankt allemaal, dat zijn al heel wat opties. Een jamin is vanuit hier wat ver, maar die andere winkels/supermarkten, daar ga ik vandaag mijn man langssturen. Leuk! Dan ga ik dat ook eens uitproberen.

Icing pasta

ik heb laatst bij een kookwinkel donkerbruine en groene icingpasta gekocht. Daarvan op de cakejes, gewoon gekocht bij de C1000, een lik gesmeerd en daarop een plastic legermannetje geplakt. Zo ontstonden er twee legers van groene en grijze militairen. Dit op een dienblad met wat plastic tanks en dat soort werk ertussen.
Mijn zoon vond het geweldig....inderdaad, helemaal weg van legermannen, zoals hij het zelf noemt.

Dus je kunt er ook wat anders opplakken dan marsepein, dat bedoel ik er mee te zeggen.

groetjes van Purk

mix

mix

02-07-2012 om 12:12

Fondant

is niet duur, kleeft minder, kun je ook een druppel kleurstof in doen. C1000 heeft pakjes staan, met 1 pakje witte kun je heel wat cakejes beleggen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.