Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Krullevaar

Krullevaar

09-09-2015 om 22:01

Op bank gekotst

Mijn zoon speelde vanmiddag met een klasgenootje bij ons thuis. Helaas werd het jongetje misselijk en heeft hij over onze bank gekotst.

De bank is inmiddels schoon en er zijn geen vlekken meer. Alleen die lucht.. die blijft! Het is een modulaire bank dus ik heb het gedeelte vanmiddag buiten gezet zodat het kon luchten en ik heb het 3 keer besprayd met een HG middeltje dat luchtjes zou doen verdwijnen. Maar de lucht wil maar niet verdwijnen.

Wie weet nog een goede oplossing voor dit vervelende probleem? Of moet ik gewoon geduld hebben?

Juno

Juno

09-09-2015 om 22:04

Azijn of koffie

Deppen met azijn, laten drogen en herhalen tot de lucht weg is. Als het een donkere bank is kan je ook verse koffie erop strooien. Misschien dat een nachtje soda ook helpt, volgende ochtend opzuigen. Azijn is een goede luchtjesverwijderaar.

Krullevaar

Krullevaar

09-09-2015 om 22:13

Dank je

Azijn geeft geen verkleuringen of vlekken? Anders ben ik nog verder van huis.

Koffie zou ik ook kunnen proberen. Het is geen donkere bank maar ik kan de koffie er daarna gewoon afvegen toch? Of trekt dat erin?

Juno

Juno

09-09-2015 om 22:33

Krullevaar

Azijn geeft geen vlekken en de geur trekt weg. Je moet wel deppen, geen fles over je bank sprenkelen. Koffie kan wel vlekken geven hoor. Als ik losse koffie met een doekje van het aanrecht veeg kan ik het er niet zo afkloppen. Misschien eerst op een stukje stof van vergelijkbare kleur en structuur uitproberen.

Krullevaar

Krullevaar

09-09-2015 om 22:35

Azijn dus

Ik ga het met azijn proberen. Dank voor de tip!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-09-2015 om 07:30

Ik vind de spray van HG tegen nare geuren heel goed werken.

Krullevaar

Krullevaar

10-09-2015 om 09:05

zal best

Maar kennelijk is het bij ons erg hardnekkig want het doet nog te weinig. Nu al 3 keer gedaan, gisteravond nog gedept met azijn maar toen ik vanochtend beneden kwam rook ik het nog.

Jamie

Jamie

10-09-2015 om 09:59

meer azijn

Je moet echt flink wat azijn gebruiken, zeker zoveel dat je op dat moment niet meer de kots ruikt. Mijn moeder gebruikte altijd azijn voor kotsende kinderen en honden op het tapijt.

Jamie

Jamie

10-09-2015 om 10:00

Overigens

Veel ouders zijn hier gewoon voor verzekerd en soms zijn ze zelfs blij dat ze eens iets vergoed kunnen krijgen uit die verzekering.

Krullevaar

Krullevaar

10-09-2015 om 10:54

azijn

Ik ga eerst wel aan de slag met meer azijn. Misschien was ik te voorzichtig.

Verzekering inschakelen doe ik pas als het echt niet anders kan, eerst dit maar proberen.

Tine Winkel

Tine Winkel

10-09-2015 om 16:15

waarom die tegenzin om de verzekering in te schakelen?

als het mij zou overkomen dat mijn kind jouw bank onbruikbaar maakt, dan hoorde ik dat graag en zou ik willen kijken of ik dan via mijn verzekering iets voor jou zou kunnen betekenen. Of misschien kan het ook wel via je eigen verzekering?

Krullevaar

Krullevaar

11-09-2015 om 10:22

Tine

Ja je hebt gelijk hoor. Omgekeerd zou ik er geen probleem van maken, maar op de een of andere manier voor ik me toch bezwaard. Dus ik probeer eerst andere oplossingen en als de stank blijvend is dan zal ik dat zeker vragen.

Het lijkt overigens al minder te worden.

Stunnie Bun

Stunnie Bun

12-09-2015 om 20:20

baking soda

Erop strooien en ruim een dag/nacht laten intrekken: luchtjes verdwenen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.