Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Oorbelletjes schieten

dochter wordt 9 en wil al een hele tijd oorbelletjes, dus nou mag het van ons.

Iemand tips, kan ik gewoon elke juwelierszaak binnen lopen ? Wat kost het eigenlijk ? En waar moeten we verder op letten en doen ?

ik heb zelf ook gaatjes maar dat is inmiddels 30 jaar geleden dat ik die heb laten schieten, geen idee dus meer.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tegelijk

Hoi,
Misschien een goed idee om te vragen of er 2 mensen tegelijk willen schieten. Ben je daarna gelijk klaar. Hebben we hier met dochter ook gedaan. Ging prima.

Janna

Janna

01-02-2012 om 11:38

Fijn adresje in haarlem

Je kunt in principe elke juwelierszaak inlopen, maar ik kwam via een tip terecht bij dat zaakje op de hoek tegenover de Hema (Barteljorisstr). Er is maar 1 meneer die de gaatjes prikt (di t/m vr) en dat met zoveel geduld en aandacht doet dat zelfs mijn supernerveuze dochter alles glimlachend doorstond! Echt een hele sympathieke man die er een bijzondere ervaring van maakt (is het natuurlijk ook!) en er de nodige tijd voor uittrekt. Echt een aanrader hoor.
Het kostte overigens €12,50 incl zweerknopjes.

Manda Rijn

Manda Rijn

01-02-2012 om 11:48 Topicstarter

Dank

dan ga ik zeker even naar de barteljorisstraat, weet je nog hoe het zaakje heet ?

Tip!

Om teleurstellingen te voorkomen...laat eerst haar oorlelletjes even 'checken' door de juwelier. Hier een 10 jarige die een half jaarterug eindelijk de moed had verzameld om gaatjes te laten schieten. Helemaal mentaal voorbereid naar de juwelier gestapt, bleek dat die haar oorlelletjes nog te klein vond om in te schieten. Advies: nog een paar jaartjes wachten. Enig vergelijkend onderzoek onder klasgenootjes MET gaatjes liet idd zien dat er nogal wat variatie zit in de maat der lelletjes. En dochter heeft idd hele schattige kleine oorlelletjes.

Maar ze was wel teleurgesteld. Al die stress vooraf voor niks (want ze vond het toch best wel spannend natuurlijk) en dan ook nog eens geen beloning in de vorm van het uitzoeken van een paar hele mooie oorbellen (want dat was een kadootje dat ze nog te goed had)

Ik was overigens wel blij met de voorzichtige juwelier. hij zei dat het te lastig mikken was met die kleine lelletjes & dat ie niet het risico wilde lopen dat over een paar jaar bleek dat ze niet helemaal mooi centraal zaten.

Dus we wachten nog maar even.

Ingrid

Kosten

De kosten die je maakt, zijn de kosten van het zweerknopje. En die verschillen van 15-30 euro. Het schieten zelf is dan gratis. Hier trouwens ook allebei tegelijk geschoten, dat is erg fijn. Anders zien ze zo op tegen het tweede gaatje.....

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

01-02-2012 om 13:43

Hier

Dochter heeft dit jaar gaatjes gekregen. De juwelier heeft eerst met stift een stip gezet waar het gaatje zou komen. Goed gekeken en daarna de stip verplaatst. Haar oren zijn niet helemaal symmetrisch maar de oorbellen zitten wel op gelijke hoogte.
Let bij het draaien vd oorbellen er op dat er geen haar mee het gaatje in gaat. Bij dochter ging het op een gegeven moment zweren, bleek een hele dot haar in het gaatje te zitten.

Rosa van der Zanden

Mamvantwee

Mamvantwee

01-02-2012 om 15:58

Draaien hoefde hier niet

Ook mijn dochter heeft sinds september gaatjes, gekregen voor haar zwemdiploma. Kostte 15€ incl mooie goudkleurige knopjes met siersteentje. Bij een goede juwelier laten doen, die ook goed ontsmette en ervaring heeft met kinderoren. Ik kreeg een flesje sterilon mee om elke dag mee te druppelen. En dat elke dag draaien was echt niet nodig, zei die dame. Vroeger deden we dat, maar nu niet meer. Het is prima geheeld.

Let daarna wel op: die gaatjes groeien snel dicht dus niet even een weekje zonder oorbellen lopen. En ook zo nu en dan (wekelijks) oorbellen schoonmaken: vooral de vleugeltjes worden vies en kunnen dan voor ontstekingen zorgen. Ik check ook regelmatig de gaatjes: bij enige tekenen van roodheid of pijn druppel ik weer een dagje of twee.

En ik ga het liefst voor zilveren of gouden oorbellen voor mijn dochter. Die simpele oorbellen irriteren toch snel, heb ik ontdekt.

Groet, Mamvantwee

Maylise

Maylise

01-02-2012 om 16:46

Ingrid

Wat vreemd. Dat heb ik echt nog nooit gehoord. Ze schieten bij pasgeboren babies toch ook al gaatjes in de oren? Dus dan zijn de oorlellen nog veel kleiner.
Misschien kun je anders een andere juwelier zoeken die het wel wil doen? Of is je dochter over de teleurstelling heen?

Fiorucci

Fiorucci

01-02-2012 om 17:59

Even informeren

Er zijn juweliers die zich aan richtlijnen van de GGD houden en dus pas schieten vanaf 12 jaar. Ik kwam uiteindelijk bij een nagelstylist terecht die het wel wilde doen, in tegenstelling tot een aantal juweliers hier.

Janna

Janna

01-02-2012 om 23:19

De naam vh zaakje

is F J Driessen"!

+ Brunette +

+ Brunette +

02-02-2012 om 14:02

Ggd-richtlijnen?

Dit vind ik nou weer typisch van die Nederlandse bemoeizucht. In Spanje worden pasgeboren baby's al doorboord. Niet dat ik daar nou zo voor ben maar volgens mij valt het wel met de risico's. Het is me nooit opgevallen dat volwassen Spaanse vrouwen asymmetrische gaatjes hebben en er is bij mijn weten in Spanje ook geen hoger aantal misvormde oren ofzo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.