Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

17-03-2014 om 11:47

Ook toe aan opknapbeurt huis, maar low budget

De handen van mijn dochter jeuken om onze huiskamer een lik verf te geven. Meteen toehappen, zou je zeggen, maar ik zit een beetje met de kosten. Verf is best prijzig. Met welke voordelige verf hebben jullie goede ervaring? Vroeger was mijn ervaring bijvoorbeeld met de verf van Kwantum dat die niet super was. Maar dat is al een hele poos geleden.

Katniss

Katniss

17-03-2014 om 11:51

Eerst voorbehandelen

Om te voorkomen dat je dure verf in een keer in de muur trekt, of je vlekken krijgt, schilder ik muren altijd eerst met de allergoedkoopste witte latex. Daarna met de juiste kleur van Flexa o.i.d. die dan in een keer dekkend is.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-03-2014 om 11:58

Katniss

Ja voorbehandelen moet sowieso. We hebben in het hele huis gipswanden.

Rafelkap

Rafelkap

17-03-2014 om 12:27

verfkampioen

Hier in de buurt zit een verfkampioen, daar zijn ook blikken verf van 'goede' merken. Moeten ze natuurlijk wel net jouw kleur hebben. Er is ook een webshop van zie ik. Of kijk op marktplaats, iemand die verf over heeft?

Angela67

Angela67

17-03-2014 om 13:04

marktplaats?

misschien dat mensen overtollige hoeveelheid aanbieden op marktplaats of gratis op te halen?
Ik kan me voorstellen dat ongeopende plastic emmers, die je niet meer naar winkel terug kunt brengen, misschien nog wel tweedehands worden aangeboden.
gr Angela

Conference

Conference

17-03-2014 om 14:22

Korting

En als dat niet lukt, kun je in de folders van de bouwmarkten kijken, staat daar 9 van de 10 keer een bon in met 20 of 15% korting. Die geldt op 1 bepaald artikel, of je er nu 10 of 1 van meeneemt. Of twee blikken voor de prijs van 1.

Ik heb heel veel ervaring met "goedkope" verf (Kwantum, huismerken van de verschillende bouwmarkten), maar ik ben er klaar mee. Mijn ouders (verf bij de schilder vandaan) en broer en zus (Flexa) hebben hun dure verf al 10 jaar netjes zitten op deuren lijsten muren en kozijnen, terwijl ik om de twee/ drie jaar met een kwast mijn huis in de rondte moet, omdat het er gewoon niet meer uitziet.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-03-2014 om 19:44

Slimme tips

De Verfkampioen kende ik ook nog niet. Maar via Facebook ga ik zeker eens een visje uitgooien. Ik zit tegenwoordig op allerlei Fb-groepen voor low budget of gratis, dus wie weet.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-03-2014 om 19:57

gamma

Absoluut de professionele lijn van Gamma eigen merk. Die kan je in elke gewenste kleur laten mengen.
In ons nieuwbouwhuis waren de wanden heel vies en deze verf heeft alles prima gedekt. Ik vind 'm ook goed betaalbaar, omdat je niet tig keer eroverheen hoeft.
Ik neem trouwens aan dat die gipswanden al eens geschildert zijn? Dan hoef je niet nog eens voor te strijken hoor.

Hadewich

Hadewich

17-03-2014 om 20:34

Gamma inderdaad

Gamma mengverf voor muren is echt goed, dekt heel goed! Hooguit twee lagen nodig. Heb ooit een keer histor gehad en praxis eigen merk, en daarvan waren zeker 3 of 4 lagen nodig om het dekkend te krijgen.

piepelientje

piepelientje

17-03-2014 om 23:55

zelf mengen

goedkoopste latex en tubetjes kleur....wel genoeg maken in 1x, heb zo ooit mijn hele huis gedaan van 3 verdiepingen in 4 tinten voor 50 euro.

Afhankelijk van wat er al op zit....

Afhankelijk van wat er nu al op zit en hoe netjes/schoon te krijgen dat nog is, zou je ook kunnen overwegen om een halve muur te doen of een groot vak oid. Ik weet natuurlijk niet waar je kamer zich voor leent, maar hier bv is een andere kleur gebruikt waar het eetgedeelte begint. Maar je kunt ook een aantal vakken maken, bv op de plek waar nu je lampen/schilderijen hangen. Ziet er echt heel anders uit en werkt echt opleukend, vind ik.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-03-2014 om 02:09

Gamma dus?

Laat die nou net totaal aan de andere kant van de stad zitten!) Maar ik zal mijn vriendin eens vragen of ze met me mee wil.

Voorheen mengde ik de verf altijd zelf met een kleurtje, maar de verf die er nu opzit heb ik laten mengen. Ik wil nu eens een wat donkerder kleur. Als er zon is, valt het zonlicht een heel groot deel aan verschillende kanten in de huiskamer, dus licht genoeg.

Yvonne

Yvonne

21-03-2014 om 06:15

hornbach action

Net de hele huiskamer low budget opgeknapt: hornbach heeft een blijvende aanbieding gratis 50% wat neer komt op emmers van 15liter voor €37,50. In 2keer zit het er goed op. Voor het houtwerk heb ik blikken van de action €6,19 ook in 2x dekkend zelfs over donker grijs.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-03-2014 om 09:11

geen action

Wij hebben de trapkast van binnen met actionlak gedaan, ik zou die verf nooit voor iets gebruiken wat in het zicht is. Ik vind het heel slecht dekkende verf en op plaatsen waar vaak handjes zijn bladdert het.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-03-2014 om 12:48

Action

Ik heb me aangemeld bij diverse facebookgroepen voor low budget ideetjes, zowel creatief als 'gewoon'. En daar zijn ze nogal weg van de action verf. Bij ons gaat het nu vooral om de wanden. Daarvoor ga ik maar eens bij Gamma kijken binnenkort. Hopelijk is mijn dochter nog gemotiveerd om dit te doen, nu ze een baan heeft. Samen verven is wel zo gezellig

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.