Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

15-01-2012 om 16:59

Ook een wasvraagje

In opvolging van de draad hierboven, ook een wasvraag. Tangodochter heeft een bodywarmer van de Zeeman (geen kapitalen waard dus, maar ze draagt hem graag). Het ding is gemaakt van een soort harig,bontachtig spul, grijsbruin. De binnenkant is van nylon. Maar er staat dus op, en dat zag ik natuurlijk pas toen ik het al lang en breed voor haar had gekocht, dat je het niet mag wassen, alleen reinigen met een natte doek. Dat laatste vind ik niet echt afdoende, want je zweet natuurlijk ook in zo'n kledingstuk e.d. Wat denken jullie? Zou ik er toch een wasbeurt aan wagen op lage temperatuur, kort programma?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

15-01-2012 om 17:18

Met wasverzachter

Ik zou het inderdaad gewoon proberen en dan wel wasverzachter gebruiken, om het bont weer "zacht" te maken en het wordt er gelijk een beetje vuilafstotend van.
succes

mari39

mari39

15-01-2012 om 17:21

Handwasprogramma

Heeft je machine zo'n programma? Dat zou ik wel durven, met wasverzachter inderdaad. Ik begrijp dat soort wasvoorschriften nooit zo, kinderkleding wat niet gewassen zou mogen worden. Heel raar!

Kaaskopje

Kaaskopje

15-01-2012 om 22:49

Kort programma

30 graden en een beetje wasverzachter... ik zou de gok wagen. Misschien heb je een waszak, waardoor het 'bont' een beetje beschermd wordt?

Tango

Tango

16-01-2012 om 15:55

Goede tips

Ik ga ze allemaal toepassen: waszak, wasverzachter en lage temperatuur. Wasmachine heeft helaas geen handwasprogramma, maar wel een wolprogramma of een heel kort 30 graden programma (maar vreemd genoeg was dat weer niet geschikt voor wol e.d.). Zit dus nog wel te twijfelen welk programma ik zal nemen. Maar de gok ga ik wel wagen. Nu moet Tangodochter alleen die bodywarmer nog even uit gaan doen, ze loopt er al een aantal dagen achter elkaar in, want hij zit zo lekker.

Tango

Tango

19-01-2012 om 12:17

Gelukt

Heb hem gisteravond gewassen op het allerkortste programma van 1 kwartier, 30 graden en in de waszak. Wasverzachter erbij. Gisteravond zag het bont er nog wat zielig uit, maar nu hij wat meer is opgedroogd zie ik er niets raars meer aan.
Vreemd hoor dat ze dan zeggen dat je het niet kunt wassen.
In een sopje doen vind ik eerlijk gezegd altijd teveel gedoe, want dan zit je met zo'n nat kledingstuk wat je dan alsnog moet centrifugeren of ergens moet ophangen waar het kan uitlekken.
Overigens had ik eerst nog even gekeken bij Zeeman en de bodywarmers hingen er nog. Was het dus toch misgegaan had ik nog een nieuwe kunnen kopen. Want dochter had het me echt niet in dank afgenomen als het mislukt was. Gelukkig was dat niet nodig.
Bedankt allemaal, voor de tips!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.