Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Oogpotlood loopt altijd uit

Ik ben op mijn 41e nog steeds "gezegend" met een wat vettige huid. Dat levert een probleem op met mijn make-up en dan met name mijn oog make-up. Ik zoek een oogpotlood dat niet na 2 uur al uitgelopen is.
Ik gebruik al op advies van een vriendin een primer (van de Hema) maar nog houdt mijn oog make-up het niet langer dan 2 uur. Ik schaam me soms als ik in de spiegel kijk en zie hoe ik erbij heb gelopen.
Wie heeft er make-up tips? Welk oogpotlood blijft wel zitten op een vettere huid? Of moet ik toch een andere primer kopen?

Ik vind het moeilijk om te vragen in een winkel waar allemaal dames lopen die perfect opgemaakt zijn en mooie huidjes hebben (ja erg maar ja).

Vesper Lynd

Vesper Lynd

21-06-2016 om 21:43

Rituals

Het oogpotlood van Rituals is het enige dat bij mij blijft zitten, en ik heb al veel merken geprobeerd.

Ik heb deze.

https://www.douglas.nl/douglas/Make-up-Ogen-Oogpotlood-Clarins-Ogen-Crayon-Yeux-Waterproof_productbrand_2010007676.html?trac=nl.01p.goo.Adwords.douglas_nl_dsa_marken.dsa_clarins.000000&erid=1466539385006898802&zanpid=2180428163677877248

Blijft toch wel een aantal uren op zijn plek zitten, loopt bij mij niet uit of ik een huilbui gehad heb. Vervaagd langzaam zeg maar.
Rituals zal ik ook eens proberen. Primer gebruik ik niet, wel vettige huid.

Juno

Juno

21-06-2016 om 22:22

Dagcrème

Misschien is je dagcrème te vol voor je huid of smeer je het te dicht bij je ogen.

Bennikki

Bennikki

21-06-2016 om 23:07

Hema

Nee die van de hema blijven hier niet zitten. Ik, zelfde probleem, gebruik zelf oogpotlood van Chanel, die bleef zelfs tijdens een duikcursus zitten maar is wel duur (18 euro ofzo, gaat wel lang mee).
Gosh had ook een hele goede maar die kun je opeens niet meer kopen bij het Kruidvat. Was Waterproof, misschien moet je dat eens proberen van een ander merk?

Taruh

Taruh

22-06-2016 om 07:14

stoppen

je moet geen oogpotlood gebruiken, het is een keuze.

Guera

Guera

22-06-2016 om 13:09

Geen oogpotlood

Gebruik je potlood onder of boven of beide?
Bij mij blijft ook niet goed zitten. En oogschaduw wordt altijd zo'n klontje in de rand van ooglid.
Geen oogpotlood meer doen. Goed alternatief is investeren in goede mascara. Die goed aanzetten ook onder.
Voor boven helpt het als je de bovenkant van je wimpers ook in de mascara zet. Of tip het beetje aan ook met eyeliner. Mijn make-up zit er einde dag nu echt strak op. Beetje eyeliner. Goede mascara.

bieb63

bieb63

22-06-2016 om 13:23

waterproofoogpotlood

van Bourjois blijft goed zitten.

Juno

Juno

22-06-2016 om 13:48

Nog een vraag

Zet je het oogpotlood op je waterlijn of op je ooglid? Waterlijn loopt nl eerder uit en schijnt de pest voor de gezondheid voor je ogen te zijn. Buiten dat maakt het je oog ook nog eens kleiner.

Panda

Hoewel ik waterproof eyeliner en waterproof mascara gebruik en dat alleen op mijn bovenste ooglid en wimpers doe, zie ik er halverwege de dag vaak uit als een panda. Geen idee hoe dat kan, ik heb geen vette huid. Gewoon oogpotlood en niet-waterproof mascara is rond lunchtijd zo goed als verdwenen, waar dat blijft?

skik

ik ben mn mascara vaak "kwijt"

Oogpotlood doe ik maar heel weinig net een vaag streepje wantanders loopt ie inderdaad zo uit maar ook de mascara ben ik in de loop van de dag gewoon kwijt? Als ik dan waterproof koop dan is t van mijn wimpers op mijn wangen gegaan en daar krijg ik t dan weer niet af!

Astrid

Astrid

22-06-2016 om 16:15

ik koop

Ik koop iets duurdere merken, idd ook het al genoemde bourjois, een goede mascara en dan zit het er nog op aan het eind van de dag.
Ik trek het bovenste randje boven en tussen mijn bovenwimpers en het onderste randje trek ik net aan de onderkant bij de aanzet van de wimpers. Als ik het op het binnenste randje onder doe dan heb ik de hele dag tranende ogen.

Elfje65

Elfje65

23-06-2016 om 20:11

Geem oogpotlood,

Ook ik heb een vette huid, maar gebruik al eeuwen een eyeliner met een smal kwastje. Eigen merk van Kruidvat, Essence, is goed waterbestendig en loopt niet uit.

Appeltaart

Appeltaart

24-06-2016 om 08:54

ligt eraan of ik veel lach

Als ik een paar keer flink lach zit mijn makeup ook niet meer zo netjes. Dan springen de tranen me meestal meteen in de ogen namelijk. wel een leuke werkdag dan, dus niet erg.

Mijn tip: ik poeder gezicht en ogen altijd eerst (een heel klein beetje). Ik gebruik de ouderwetse en goedkope Max Factor Creme Puff . Veeg met het poederdonsje over mijn ogen/gezicht. Dan heb je ook een wat steviger ondergrondje. Weet niet hoe de edele regels der opmaakkunst officieel zijn, maar in mijn beoordeling ziet het er nog steeds wel oke uit na een tijdje.
Verder gebruik ik oogpotlood en mascara van de Bodyshop of Max Factor. Als ik er zo over nadenk dan doe ik dat dus echt al vanaf mijn 17e. Misschien ook eens tijd voor een update. Aan de andere kant: toen zat er ook nog eyeliner bij en dat gebruik ik dan weer niet meer.
Eigen merk Kruidvat vind ik te "droog" qua potloden. Dat geldt ook voor de Hema. Maar misschien is dat juist weer prettig als je een wat vettere huid hebt.

poppeoog

poppeoog

24-06-2016 om 17:33

lijntjes

Probeer eens alleen een lijntje boven het oog. En een goede mascara.
Lijntjes onder het oog en dan ook nog mascara, dat staat bijna niemand. Vooral niet als dat je enige make-up is.
Of je moet jong zijn, dan staat het vaak wel mooi.
Ik gebruik vaak alleen mascara en wenkbrouwpotlood. Potlood van Dior, heb het al twee jaar en is precies de goede kleur. Lippenbalsem met een kleurtje en soms transparante losse poeder. Niet veel maar wel mooi resultaat.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

24-06-2016 om 18:56

Poppeoog

Ik zet altijd alleen een lijntje op mijn bovenste ooglid, maar daar hangt huid over heen dus de meeste potloodjes zijn na een uurtje verdwenen. Behalve de Rituals dus Echt dure merken heb ik nooit geprobeerd. Die zijn vast ook wel goed.

bieb63

bieb63

26-06-2016 om 16:21

tip

probeer eens een potloodlijntje OP/IN de waterlijn van je bovenste ooglid (dus onder je wimpers van je boven ooglid). Heel subtiel, loopt niet uit en echt effect.

he, zaten jullie maar even hier

degenen die mij bij een meeting weleens hebben ontmoet, weten dat ik kleine oogjes heb en ook niet jong meer ben. Ik zou zo graag dé ultieme tip hebben om mijn ogen iets meer effect te geven.

Op termijn ga ik misschien voor een lift; de huisarts wilde dat aan mijn moeder adviseren toen ze nota bene al 95 was (ik denk dat die huisarts, jarenlang al haar onbehandelbare klachten gehoord, hebbend, dacht: Dit is iets wat technisch mogelijk is - maar wel héél raar, in mijn optiek).
'En u hebt net zulke oogjes' zei ze monter. Jaja, vertel me wat nieuws

Juno

Juno

30-06-2016 om 14:30

Blog

Kijk eens op diverse makeup blogs. Soort van kort: je oog met licht maar niet met wit of zilver! omlijsten, van traanbuis schuin omhoog richting wenkbrauwbot (niet tot aan), dan rond en je eindigt heel dun in het hoekje van je oog. Soort Bambi-oog. Buitenste v van je oog aanzetten met oogpotlood, zoveel mogelijk tussen de wimpers. Met een zachtbruine oogschaduw hier nog eens overheen. In je crease ook wat donkere schaduw aanbrengen en dit goed blenden. Royaal mascara op de bovenste wimpers. Wenkbrauwen netjes maken. Highlighter: traanbuis, driehoek waar de kraaienpootjes zitten en beetje onder je wenkbrauw. Goed uitkloppen.
Lastig zo zonder plaatjes of filmpjes maar hopelijk kom je er uit. Geen donkere kleuren gebeuiken, niet je ogen omlijsten en dan kom je echt al een heel eind! Leg de focus op je lipoen, dat scheelt ook .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.