Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sancy

Sancy

05-04-2012 om 11:06

Onzinnig onderwerp: wat te doen met bedrijfskleding?

In het kader van onzinnige onderwerpen die verder tot niets leiden:
Partner heeft een aantal jaren, zowel op contract als via detachering, gewerkt bij verschillende bedrijven. Die bedrijven hebben allemaal verplichte bedrijfskleding voor sommige functies en daarom kreeg hij die ook uitgereikt. Maar...
Ze nemen de bedrijfskleding niet terug, om verschillende redenen. En nu heb ik dus een kast op zolder waarin ik 3 bedrijfsjassen heb, wat werkbroeken en wat shirts en truien. Het zijn prima kledingstukken van hoge kwaliteit die helaas vanwege 'bedrijfskleding' allemaal een bedrijfslogo hebben. Wat moet ik door toch mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Aftornen?

Voor dit soort dingen zijn tornmesjes uitgevonden, toch? Blijft er een litteken zichtbaar, dan kan daar zo'n hippe applicatie overheen worden gestreken

En anders draag je het toch af als kluskleding/in het weekend?

Bedrijfsjassen zou ik zeker proberen van een logo te ontdoen, een goede jas is nooit weg. Als het bedrukt is, is verven misschien ook nog een mogelijkheid.

En kom je er zelf niet uit, dan is er misschien nog wel zo'n handige "gouden schaar"-meneer in de buurt die je kan helpen. Voor shirts zou ik die moeite denk ik niet nemen, maar voor jassen en werkbroeken mogelijk wel.

Groeten,

Temet

Brianna F

Brianna F

05-04-2012 om 13:30

Behalve

Als de bedrijfsjassen in de kleuren van het bedrijf zijn.
Hier een mooie, dikke, bontgevoerde bedrijfsjas in vervolgens de kleuren: hardroze, fluorescerend geel en oker geel.Zo zonde om weg te gooien, nooit gedragen, maar die kleur!

Brianna

Dat zou ik dus echt proberen te verven. Donkerblauw ofzo. Als het erg synthetisch is zal gewone Dylon vermoedelijk niet pakken, maar misschien is er wel betere verf te koop. En daar weet zo'n verstelatelier misschien wel raad mee.

Groeten,

Temet
(wie verzint het nou om oker en fluorgeel in een jas te stoppen? )

amk

amk

05-04-2012 om 14:20

Preventie

met dat soort kleuren voor kom je wel dat ze spontaan verdwijnen / stuk gaan etc.
Een goede jas is best prijzig.

Gaat misschien niet meevallen....

Je associeert het toch met je werk zo'n pak als je het draagt. Ook al zijn de logo's eraf. En of dat nu zo fijn is?

En als je op een feestje staat in je mooie pak en je komt een oudcollega tegen zal die ook wel even grijnzen verwacht ik

Is dat erg dan?

Zolang het geen politiepak is, is het toch helemaal niet erg dat er een logo op staat?
Groet,
Miriam Lavell

Doneren

je kunt het altijd nofpg naar een goed doel doen.
Ik vind het nog steed heel jammer dat mijn batterijen leeg waren toen ik stoere Papoeameneer tegen kwam in een Albert Heijn sweater (en ik eerst maar penzen wat me nou zo bekend voorkwam).

Sancy

Sancy

05-04-2012 om 17:52

Lastig lastig

Ik begon dit topic om verschillende redenen.
Ten eerste vind ik het best raar dat organisaties zo 'nonchalant' omgaan met bedrijfskleding die niet meer gebruikt wordt. Oké, ik zou een tweedehands t-shirt niet graag dragen als die aan mij uitgereikt zou worden. Dat kunnen inderdaad lekkere slaapshirts worden zoals P schreef, maar ja, we dragen geen slaapkleding.
Ten tweede was er oprecht de verzuchting van mij: wat móet ik toch met die spullen? Want de bedrijfsjassen zijn inderdaad van uitstekende kwaliteit. 1 is nu als gewone werkjas in gebruik omdat ik het opgedrukte bedrijfslogo met een íets te warm strijkijzer bewerkt heb.
De broeken - die zou ik inderdaad kunnen bewerken met een tornmesje. Er is echter ook een softshell jas die ik graag zou dragen, als niet het logo zo groot was en de bedrijfskleuren niet zo opvallend aanwezig (hoofdkleur oranje). De winterjas van datzelfde bedrijf is niet te dragen om dezelfde reden.
En dan kom ik weer terug bij mijn eerste verzuchting: als die kleding zo ontworpen wordt dat het bedrijf herkenbaar is, waarom gaan die bedrijven dan niet wat spaarzamer om met de uitgereikte kleding? Die jassen kunnen nog prima gedragen worden door een volgende werknemer.

lennest

lennest

05-04-2012 om 20:09

Bedrijfskleding

Het zou in principe best kunnen, werkkleding teruggeven voor een ander, maar ik vermoed dat er veel mensen zijn die zeggen: ik hoef geen tweedehands? Op vakanties op d camping zie ik trouwens verdacht veel bedrijfsleiding, vooral shirts en zo, dan is het minder erg? En dat logo erop moet, de belastingdienst eist dat het logo zo groot is, dat je het direct herkent als bedrijfskleding, ander s mag het bedrijf de kosten ervan niet aftrekken. Het lijkt me soms wel handig: niet nadenken wat je aan moet, hup elke dag hetzelfde en gelijktijdig denk ik: jakkes, elke dag hetzelfde. En sommige bedrijfskleding is ronduit lelijk, niet alleen qua kleur, maar ook qua snit.

Monet

Monet

06-04-2012 om 10:44

Gewoon dragen

en er niet over miepen dat er een logo opstaat. Als het lekker zit maakt dat toch niet uit? Een goede vriend van me werkt al jaren bij verschillende bedrijven en loopt in zijn vrije tijd vaak in een combinatie van kleding voorzien van velerlei logo's Zijn ondergoed is nog net van hemzelf, maar de rest is allemaal gekregen. Zelfs zijn sokken zijn van 'van de baas' gekregen!

Kleuren

Ik heb onlangs geprobeerd 2 stuks bedrijfskleding in een andere kleur te verven (wasmachine je kent dat wel) en dat is totaal mislukt. Rondom het logo is zie je de oorspronkelijke kleur nog 2 cm en dat logo is wel zo groot (vanaf knie broek tot bovenaan) dat een applicatie net echt gaat werken denk ik. Op rug boddywarmer idem dito en daar staat logo ook over het hele rugpand.
Enige oplossing die ikzelf nog kon bedenken...andere pijp van broek eraf en lostornen en dat over rugpand van boddywarmer naaien. Maar het is me teveel werk denk ik want nog steeds niet aan begonnen Echt zo'n to-doo gevalletje.
Vorige week had man de mislukte boddywarmer wel gepakt om in de tuin aan te doen, toen die daarin bezig was.
Op zich ook een goede besteding toch?
groeten albana

2e hands

Wel raar dat die kleding niet doorgegeven wordt. Je kunt het toch wassen! Dat schoenen privé worden gehouden snap ik, maar een jas of broek kan toch prima een tweede ronde?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Heb je hier iets aan?

http://forum.fok.nl/topic/800812

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.