Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-07-2014 om 19:51

Onveilige verkeerssituatie, kan ik hier iets mee?

Hoi,

Ik ben vandaag aangereden, door een andere fietser. Fiets kapot, kleren kapot en ikzelf flinke schaafwonden en een dikke knie.
Nadat ik mezelf thuis weer bij mekaar heb geraapt ben ik teruggegaan naar waar het is gebeurt, vooral om te kijken of er nog onderdelen van mijn fiets lagen. Ik sprak daar iemand die daar woont en daarvan hoorde ik dat ik al de 3e in korte tijd ben. Hierom én omdat het een drukke fietsroute is van en naar school wil ik hier wat mee gaan doen.

Eerst even proberen de situatie te schetsen. Het gaat om een haakse hoek naar rechts zonder stoep. En direct aan die hoek, dus aangrenzend aan de straat staat een heg. Een mooie heg, maar wel eentje die het zicht ontneemt. En die staat dus ook over de hele hoek. De omwonenden hebben ook last van die heg, ook voor hun is het overzicht in de straat weg. Zij hebben de eigenaar al wel eens gevraagt er iets aan te doen, maar die wil niet.

Ik heb hierover de gemeente gebeld, er wordt met mij kontact opgenomen door iemand die hierover gaat. Maar de mevrouw aan de telefoon dacht al wel zeker te weten dat de eigenaar van die heg niets verkeerd ermee doet. Als het op eigen grond staat mag het tot 1.80.

En dat vraag ik me dus af. Mag je aan de straatkant zomaar neerzetten wat je wil, ook als dat een gevaarlijke situatie met zich meebrengt?

marie

marie

08-07-2014 om 20:16

voortuin - 1 meter hoog

Voor zover ik weet mag een erfafscheiding in de voortuin max. 1 meter hoog zijn.

https://www.juridischloket.nl/wonen/buren/erfafscheiding/

Bij VVN kun je ook onveilige verkeerssituaties melden:

https://viaclick.via.nl/vvn/

Verder kun je natuurlijk ook een mail of brief naar de afdeling Verkeerszaken sturen bij de gemeente.

Annet

Annet

08-07-2014 om 20:19

Als je binnen een week niets hoort van de gemeente

zou ik een brief sturen aan de lokale verkeerskundige met cc aan burgemeester en wethouders. Vooral melden dat je al eerder contact hebt gezocht.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-07-2014 om 20:55

nou

"Een schutting, muur of hek naast en achter een huis mag maximaal 2 meter hoog zijn tenzij er andere regels zijn volgens de gemeentelijke verordening of plaatselijke gewoonte. Vóór het huis is de maximale hoogte 1 meter."

Hier hebben ze het dus niet over een heg. Zou dat wat uitmaken?

Kaaskopje

Kaaskopje

09-07-2014 om 00:36

Eerdere buren

van ons hadden een gewone schutting om hun tuin gezet. Door die schutting konden fietsers niet goed zien wat er van links voor de ene richting en rechts voor de andere richting kwam. De buren hebben hun schutting aan moeten passen. Ik zou dus zeker in allerlei toonaarden proberen die heg lager te krijgen, ik zou daar ook steun bij anderen voor zoeken, de school zelf bijvoorbeeld. Zo heb ik straatverlichting weten te regelen voor onze buurt. Na brieven van mij en een brief van de schooldirecteur zitten we er keurig verlicht bij. De gemeente was vergeten hier straatlantaarns neer te zetten. Tsss...

Het gaat naar mijn idee niet om de vorm van de tuinafscheiding maar om de hoogte. Heg, hek... dat doet er niet toe.

Overigens

Als er niks aan die heg te doen is, is er dan misschien door het vernuftig plaatsen van spiegels wat aan dat slechte overzicht te doen?

Heel goed dat je de kat de bel aanbindt. Ik zou hier zeker werk van maken, en als de gemeente niet echt adequaat reageert kan een briefje naar de plaatselijke krant wellicht de boel wat opporren.

Groeten,

Temet

MamaB

MamaB

19-10-2014 om 18:06

Pijn na ongeluk

Ik had een vraag. Onlangs ben ik tijdens het fietsen hard ten val gekomen, nadat een auto mij gene voorrang verleende. De auto kwam van rechts, maar ik reed op een voorrangsweg. Het vervelende in deze situatie is dat de auto eerst stopte om te vragen hoe het met mij ging, maar daarna bewust is doorgereden. Wel ik moet eerlijk vertellen dat ik onmiddellijk begon te schelden, aangezien ik van mening was, ervan overtuigd was, dat die man mij wel had zien aankomen. Hij keek mij notabene recht in het gezicht. Ik heb tot op de dag van vandaag nog steeds last van een zere knie en pijn in mijn rechter scheenbeen en kan daardoor al 1,5 week lang niet werken. Ik heb aangfite gedaan bij de politie, alleen nog niets van gehoord. Ik weet niet wat ik moet doen.

mamaB

Was daar niet een schadefonds motorrijtuigen oid voor? Krijg je hooguit wat geld, maar dat is altijd nog beter dan niets.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.