Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

nathalie

nathalie

04-12-2013 om 14:32

Ontwerp voor badkamer

Onze badkamer raakt aan vernieuwing toe en ik vind het heel lastig om keuzes te maken hoe en wat. Daar wil ik eigenlijk wel goed advies bij hebben. We zijn al eens langs wat badkamerverkopers geweest (baderie enzo) maar ik heb het gevoel dat die bij de voor de hand liggende indeling blijven steken en het vooral over de soort tegeltjes en de soort wastafel willen hebben.
In huizenprogramma's zoals huizenjacht zie je dan van die ontwerpers die advies geven en die heel verrassende oplossingen bedenken. Zoiets zou ik ook wel willen maar ik ben bang dat het schreeuwend duur is als je die als particulier wilt regelen.
Heeft iemand ervaring in regio Utrecht met iemand die zoiets kan? Een ontwerp tegen betaling maar niet voor de hoofdprijs.

speciaalzaak

Kan je niet naar een speciaalzaak gaan en daar duidelijk aangeven dat je een verrassend ontwerp zoekt en niet de standaardindeling die je zelf ook wel kan bedenken. Lijkt mij dat ze dan wel aan de slag voor je gaan. Misschien is het dan wel handig om aan te geven welke speciale oplossingen je zoekt.

Bianca

Bianca

04-12-2013 om 16:47

bekijk bladen?

Ik had destijds van mijn tante een hele stapel interieurbladen geleend met thema "badkamer".
Helaas gaan die er vaak wel van uit dat je heel veel ruimte hebt.
Maar toch inspirerend.
Dus door een kleine ruimte is het qua indeling niet super origineel.
Maar ik ben erg tevreden. We zijn iets meer voor praktisch gegaan.

Zo wist ik niet beter of een douche moest zo'n bak onder. Nu hebben we de douche doorgetegeld en een afvoergoot achterin.
En toch veel ideeën opgedaan in de winkels. Niet in een Baderie, want daar was alles zo standaard. Maar wel bij een kleine badkamerhandel die veel origineler was.

En alles wat afwijkt is duur. We hebben een handgemaakt meubel onder de wastafel, nou die was een kwart van de totaalprijs. Oeps.

guera

guera

04-12-2013 om 16:57

pinterest

Wij zijn ook bezig en ik heb enorm veel inspiratie van internet gehaald. Gewoon google en kijken bij afbeeldingen. Ook op pinterest staan leuke dingen. Ik zat eerst ook in de standaard modus maar onze verbouwing is groter dus niet alleen de badkamer. We hebben een goeie aannemer. Misschien is dat wel beter dan zon badkamer boer. Alle sanitair ed kopen we gewoon online...Wij doen bv helemaal geen tegels meer. Was zijn tip. Maar beton stuc. Ook doen we een inloop douche maar dan als 5 hoek. Nogmaals google op afbeeldingen. Kost een bak tijd maar werkt heel goed....wat is je budget? Succes

Maaike

Maaike

04-12-2013 om 21:04

Mogen wij meedenken?

Ik kan me van 'vroeger toen OO nog oranje was' herinneren dat soms hordes ouders mee gingen denken over het inrichten van een keuken oid. Lijkt me nu ook leuk.
Niet dat ik persoonlijk veel kan toevoegen waarschijnlijk, maar anderen vast wel!

Katniss

Katniss

04-12-2013 om 21:19

Vertel

Wat zijn de afmetingen en welke onderdelen wil je er per se in hebben?
In mijn vorige huis had ik een prachtige badkamer, 2 x 3 meter dus heel ruim. We een inloopdouche met glazen wand over de hele breedte (dus 1,5 m. glazen wand, en 0,5 m. inloop) met regendouche en normale douche. Verder een brede wastafel met twee kranen, en twee hangende kasten met geïntegreerde wasmanden. Als je ook nog een toilet of een bad kwijt wilt, wordt het sowieso meer passen en meten.

Maak je eigen indeling op schaal

Schitterend gratis ontwerp programma.

http://nl.floorplanner.com/

Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-12-2013 om 10:03

adres

http://www.securo-creaties.nl/

Dit bedrijf heeft hier een hele goede naam. Geen idee wat de prijzen zijn verder. Is bij Culemborg, bijna regio Utrecht

nathalie

nathalie

06-12-2013 om 08:09

wat er in moet

dat weet ik denk ik wel, dat gaat wel passen maar dat is een beetje het lastige juist want het kan op veel manieren. Er liggen al heel wat schetsjes van onze eigen hand. Luxeprobleem dus en daarvoor wilde ik eens in gesprek met iemand die de voor- en nadelen van de verschillende indelingen overziet met een ontwerpersoog, qua ruimtelijk gevoel.
De badkamer is 2 m breed en 3.20 lang met de deur in hoek in de korte kant. Naast de deur nog 1 m ruimte dus. De wc staat nu daar naast de deur en i.v.m. de aansluitingen op riool enzo zou hij volgens mijn man daar niet te ver uit die hoek moeten terugkomen.
Er is nu een bad en dat mag eruit. Inloopdouche achter een muurtje (geen glazen wand), wc, wastafel, opbergruimte, wasmand, wasmachine moet er in.
Ik zoek vooral hoe die wasmachine er het beste in kan zodat het nog een beetje leuk staat. Achter een (schuif)deur ofzo? Kan dat in een badkamer?
Anders toch maar eens in gesprek gaan met een badkamerleverancier maar niet van een keten, zoiets als de zaak van Dendy. Gewoon maar vragen wat zij rekenen voor een ontwerp want de inventaris willen niet voor de hoofdprijs bij zo'n winkel kopen en voor installeren hebben we zelf iemand.

Dalarna

Dalarna

06-12-2013 om 08:11

Maar

Daar heb je dan toch geen dure ontwerper voor nodig? Je weet wat er in moet maar je weet niet precies hoe dat kan en ik denk dat elke badkamerwinkel je daar wel mee kan helpen.

wasmachine?

MOET de wasmachine er echt in? Kan die niet op zolder? Vind ik altijd een beetje zonde in de badkamer, maar als je elders geen ruimte hebt dan moet het wel natuurlijk.

Een inloopdouche zou ik nog goed over nadenken. Het staat mooi maar is echt wel kouder dan een douche die wordt afgesloten met een glazen deur.

Verder is een drain mooi, dus geen douchebak maar de vloertegels doortegelen. Oogt ruimtelijker. Ook hangende meubels maken dat je badkamer iets ruimtelijker oogt. Heb je al nagedacht over verwarming? Vloerverwarming of een hangende wandradiator. Deze kunnen ook smal en stijlvol zijn.

Dan heb je nog tegels, groot/klein, mat/glanzend, gesneden (dus met kleine voeg) of niet. Kranen, etc. etc

nathalie

nathalie

06-12-2013 om 14:34

haha

Op zo'n commentaar zat ik al te wachten. Nee die wasmachine MOET er niet in die WIL ik er in. Had ik mijn vorige huis ook en dat vond ik superhandig, staat nu op zolder en ik vind het al 3 jaar niks. Tja mensen verschillen. Maar ik wil hem er dan wel netjes weggewerkt in hebben en niet raar in het zicht.
En ja waarom heb je iemand nodig die ontwerper is? Omdat het een apart vak is denk ik en niet voor niets. Als ze geen toegevoegde waarde hadden en iedereen kon bedenken wat zij kunnen bedenken dan zouden ze geen werk hebben.
Gonnie ik wil evt. wel een glazen deur(tje) in mijn inloopdouche maar ik wil niet in zo'n aquarium staan douchen. Over die kou hoor je trouwens ook verschillend. Als het afscheidingsgedeelte groot/lang genoeg is zal dat wel meevallen.

nathalie

Toevallig laatst in een hotel in een inloopdouche gestaan en ik vond het ook duidelijk kouder aanvoelen, hoewel die wand best lang was.

Ik denk dat ik ook weet hoe het komt. Als je ooit een douchegordijn gehad hebt weet je nog dat dat altijd naar je toe beweegt als je gaat douchen. Daar las ik ooit een verklaring voor: de lucht bij de douche wordt warmer, stijgt op, dat geeft onderdruk en daardoor wordt lucht aangezogen (en gaat het douchegordijn bewegen).

Diezelfde luchtstroom krijg je natuurlijk ook in een inloopdouche. Maar goed, het zal wel wennen. Maar het zou mij niet verbazen als mensen met een inloopdouche gemiddeld heter douchen dan mensen met een douchecabine.

Ik ben het trouwens helemaal eens met het verhaal over het doortegelen en een drain. Dat hebben mijn ouders: geen cabine, maar twee muurtjes met een deur ertussen, geen bak, en een drain waar de rand van de bak anders zou zitten. Heel strak, geen randjes, makkelijk schoontrekken (en toch geen inloopdouche).

Groeten,

Temet

overigens

Kan je niet een muurtje maken waarachter de wasmachine schuil gaat en dat muurtje dan meteen gebruiken als wandje voor de douche? Dus dat je ahw met je rug (of zijkant) naar de wasmachine staat te douchen? Zie je die wasmachine niet (groot gelijk dat je die in de badkamer wilt hebben imho, zeker als die toch groot genoeg is).

Groeten,

Temet

nathalie

nathalie

06-12-2013 om 21:56

Temet

Zou best kunnen kloppen, van die luchtstromen. Maar er mag best een glazen deur voor als afsluiting hoor en dan noem ik het nog steeds een inloopdouche. Dat vind ik alle douches waarin de vloertegels gewoon doorlopen dus alles wat geen douchebak is. Ik wil alleen geen aquariumdouche, dat je meteen in de kijkerd staat als iemand de badkamerdeur maar open doet.
En ja zoiets als een muurtje combineren als wand van de douche en gelijk de wasmchine uit het zicht zoiets zoek ik dus op een creatieve manier. Grappig dat jij het niet heel vreemd vindt dat ik de wasmachine in de badkamer wil je bent een van de weinigen. Maar ja ik heb daar al goede ervaringen mee.

Dalarna

Dalarna

06-12-2013 om 22:16

wasmachine in de badkamer

Was dat niet gewoon slecht voor de wasmachine om altijd in zo'n vochtige ruimte te staan? Als ik zie hoeveel vocht er tegen mijn spiegel aan kruipt tijdens het douchen dan begrijp ik dat wel.

Vera*

Vera*

07-12-2013 om 11:11

aquariumdouche

Dat je het idee hebt in een aquarium te staan als er iemand binnenkomt valt denk ik wel mee. De glazen wand beslaat meteen/zit direct vol waterdruppels en dan is het gewoon matglas. Of je neemt direct een wandje van matglas.

nathalie

nathalie

07-12-2013 om 14:23

Vocht

ben ik niet zo bang voor wat de wasmachine betreft. In ons vorige huis heeft hij daar probleemloos z'n tijd uitgediend zonder 1 spatje roest ofzo ergens. En in deze badkamer zit er eigenlijk nooit vocht op de muren of op de spiegel, er is een goede afzuiging.
Vera we hebben nu een douchecabine met matglazen schuifdeuren recht tegenover de deur maar je ziet prima wie er staat als je binnenkomt. Ik heb liever een muurtje.

Vocht

Het vocht is niet slecht voor de wasmachine, zolang de wasmachine niet beschadigd is gaat hij daarvan niet roesten dacht ik. Hij moet natuurlijk niet steeds drijfnat worden door het douchewater, maar gewoon condens lijkt me niet zo'n probleem. De wasmachine moet wel op een veilige afstand van de douche staan. Dat werkt in "zones". Douche en wasmachine moeten in een gescheiden zone geplaatst worden. Anders is het risico op een schok groot als je met je voetjes in het natte water van de douche staat. Misschien telt dat alleen voor het stopcontact van de machine?
Ik zou er ook even een deskundige naar laten kijken. Misschien is IKEA een idee? Kunnen een tekening voor je maken en hebben een kast om de wasmachine in weg te werken, wastafelmeubels enz. en alles is betaalbaar. Geen aandelen.

Katniss

Katniss

08-12-2013 om 12:32

Wasmachine

Ik zou de wasmachine echt niet in de badkamer doen als hij ergens anders kan. Dan nog eerder in een gang- of slaapkamerkast. Die van mij staat nu in de badkamer, en ik word helemaal gek van het stof erachter. Je ziet het wel, maar je krijgt het bijna niet weg (of je moet iedere keer je wasmachine verschuiven). Het staat ook wel een beetje armoedig, dus als ik het al in een nieuwe badkamer zou doen (het gaat hier ook moeilijk anders), dan misschien idd vermomd als kastje of muurtje.

Vera*

Vera*

08-12-2013 om 13:08

Waar droogt de was?

De wasmachine (en de weinig gebruikte droger) staan op zolder in het washok. Ik heb een staand droogrek in het washok waar ik de was ophang en op de voorzolder in het trapgat hangt een rekje. Vuile was gaat naar zolder en schone was gaat naar beneden.
Mijn moeder heeft de wasmachine in de keuken staan en droogt de was aan de rekjes op zolder. Dat vind ik veel sjouwwerk, zeker de nog natte schone was die naar zolder moet.
Of de wasmachine handig is in de badkamer hangt ook af of er ook een droger is in de badkamer of dat je er mee moet sjouwen.

Vera*

Vera*

08-12-2013 om 13:11

stof achter de wasmachine

Bij de Action is een flexibele korte stofzuigerslang te koop die je op de buis duwt. Er zit een smal borsteltje aan het eind en je kunt dan op heel veel plekken komen. Het kost slecht een paar euro.

over wasmachine in de badkamer

Ik heb in mijn vorige huis ruim 10 jaar lang een wasmachine in de badkamer gehad - zo was die badkamer ook ontworpen en een andere plek was er niet voor dat ding - en het apparaat hield zich prima. En dat was niet omdat het in die badkamer zo droog was, want ik heb in diezelfde 10 jaar toch wel een keer de kitranden in de douche vervangen wegens zwarte plekken, en ook het plafond opnieuw geverfd.

Katniss, wasmachine in een kast vereist wel het doortrekken van electra en, belangrijker, waterleiding. In dit huis heb ik een kast met een aansluiting voor wasmachine en droger, dus dan val je in een gespreid bedje. Dat is inderdaad nog handiger dan in de badkamer.

Dat stof erachter, dat zag ik alleen maar als ik helemaal over dat ding heen moest buigen met iets om een kledingstuk op te hengelen dat erachter was gevallen. Dat kwam slechts enkele malen per jaar voor, en de overige 362 zag ik dat stof niet. En wat ik niet zie is er niet, qua schoonmaak

Groeten,

Temet

Katniss

Katniss

08-12-2013 om 17:11

Nat stof

Het lastige is dan ook nog dat je er met stofzuigen alleen niet bent. Er blijft natuurlijk van alles plakken door de condens en nat stof is zo smerig!

idd

Waar droog je? Daar zou ik de wasmachine willen hebben. Wassen en dan naar zolder slepen om te drogen lijkt mij niet handig. Bovendien lijkt me zo'n vochtige ruimte niet bevoorderlijk voor de levensduur van je wasmachine. Maar ik hoor dat je er al genoeg over hebt nagedacht dus...

Inloopdouche is een douche zonder deur, maar als je er een deurtje in doet en het toch zo wilt noemen is dat natuurlijk ook prima Ik zou i.i.g. een glazen deurtje (en niet van plastic) adviseren. Ik snap wel dat je liever geen 'aquarium' wilt zoals jij dat noemt, als het bij jullie gebruik is dat iedereen in en uit loopt. Maar je kan ook denken aan glazen bouwstenen, want een echt ommuurde douche met deurtje kan heel donker worden. Of tot halverwege matglas..

nathalie

nathalie

10-12-2013 om 11:45

was-logistiek

Slepen met was moet je hoe dan ook. Eerst van het lijf naar de verzamelmand, van de mand naar de machine, van de machine naar de droogplek, van de droogplek (evt. via de strijkplank) naar de kast. De beweging van de machine naar de droogplek is maar 1 van de vele bewegingen en voor mij niet de belangrijkste. Die wisselt ook nog want in de winter op zolder en in de zomer in de tuin. Zit de badkamer lekker tussenin haha. Dat de ene beweging met een mand droge was en de andere met een mand natte was is boeit me niet, met een goede wasmachine is natte was nou niet echt loodzwaar ofzo en het blijft ook nog beter in de mand liggen.
Het zal wel schelen dat ik op de zolderoverloop waar de machine nu staat geen water heb (behalve natuurlijk de aan en afvoer). Ben ik de was erin aan het stoppen, zie ik ergens een vlek die wel even voorbehandeld moet worden. Dus weer trap af, badkamer, nat maken, voorbehandelen, trap op, erbij in de machine. Knoei ik daarna met wasmiddel, trap af, nat dweiltje halen, opvegen, machine aan, weer trap af. Ik gebruik redelijk vaak een programma met spoelstop omdat ik dan kan centrifugeren op mijn tijd en het er dan meteen uit kan halen, minder kreuk. Dus weer 2 trappen naar zolder klimmen, doordraaien, trappen af, daarna weer 2 trappen op.
Als alles klaar is en ga op zolder ophangen dan moet ik toch 2 trappen op en maakt een tussenstop op de eerste verdieping om de was te pakken niets uit bij meteen naar zolder lopen.
Dus. Die badkamerstandplaats beviel mij beter. Zo zie je maar mensen verschillen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.