Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

May

May

07-10-2012 om 11:39

Online foto's plakken

Ik loop hopeloos achter met foto's plakken.. Deed dat nog in een papieren album, maar digitaal lijkt me net zo handig. Maar kun je dan ook een half jaar over een album doen? En waar kun je het het best doen? Graag tips!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

07-10-2012 om 12:13

Ja hoor

je download een programma bij Kruidvat of Trekpleister of Hema en dan kun je op je pc zo lang fröbelen als je zelf wel en pas opsturen als hij klaar is.

May

May

07-10-2012 om 12:37

Tussenvoegen..

Kun je in zo'n programma ook gemakkelijk foto's tussenvoegen als je er een vergeten mocht zijn?

sinas

sinas

07-10-2012 om 12:50

Volgens mij wel

gewoon uitproberen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

07-10-2012 om 15:50

Ja hoor

Tot het moment dat je het boek opstuurt, kun je alles onbeperkt wijzigen. Geen enkel probleem. Download gewoon even z'n programma, dan heb je er een beeld bij. Ik werk altijd met albelli.

May

May

07-10-2012 om 16:41

Ga ik doen!

Ik ga maar eens wat proberen... anders wordt er hier nooit meer een foto ingeplakt.. Heb nog van jaren mapjes op de computer...

JansjeRommy

JansjeRommy

07-10-2012 om 22:44

Losse bladen

He May,
Ik werk altijd met de hema software en daar kun je ook kiezen voor losse bladen. Dan kun je makkelijk bijvoegen.
Nb voor mezelf heb ik eerst een soort overzicht gemaakt welke foto's ik echt graag ineen album wil hebben. Daar heb ik een volgorde in bepaald en die lijst werk ik nu af op weekendavonden en zo. Soms een druilerige zondagmiddag. Niet dat het nou heel hard gaat, maar het is overzichtelijk zo en ik weet dat ik er mee bezig ben. En dat ik vooruitga.
Verder heb ik een mijnalbum goldaccount genomen waar ik heel veel foto's op parkeer die ik niet per se op papier hoef te hebben. En weet je wat ook grappig is? Mijnalbum maakt ook met 1 druk op de knop zelf een album. Ik heb het uitgeprobeerd met een serie van een feest en het werd een heel aardig boekje, zonder werk. Maar verder vind ik juist dat gelayout ook wel een leuk werkje. Ik moet alleen oppassen dat ik niet bezig blijf met perfectioneren.

May

May

08-10-2012 om 18:17

Wat ik me nog even afvraag

Als ik allemaal foto's tegelijk upload, kan het album ze dan om volgorde zetten, de oudste dus eerst ?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

08-10-2012 om 18:55

Yep, dat kan!

May

May

08-10-2012 om 22:00

Niet zo simpel

Heb net als test even wat foto's verzameld, maar als ik wil stoppen kan ik de selectie niet bewaren, ligt dat aan mij

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Soms best prijzig

na het eerste album voor zoonlief als herinnering aan zijn alpe d'huez tocht te hebben gemaakt bedacht ik dat het leuk zou zijn van de babyalbums ook een digitaal exemplaar te maken. Ikke dus aan de slag met de jongste, die heeft digitale foto's (andere drie kwamen nog uit fotorolletjes tijdperk) dus die leek het makkelijkst. Steeds de mooiste uitgezocht. Maar na half jaar foto's was album met al die extra pagina's al bijna 50 euro. En das maar een half jaar ! Dus vind ik het heel duur grapje worden. Voor album zoon had ik soft cover gepakt en was ik met 24 pag. bij Abelli met verzendkosten al 20 euro kwijt. Voor babyalbum wil ik liever hard cover met kleine foto en naam maar met max aantal bladen is dat dus ruim 50 euro!
Wie weet goedkopere optie ?
Gr.Rymcke

Merel

Merel

12-10-2012 om 16:08

Rymcke

Je hebt 2 mogelijkheden, of aanzienlijk minder foto's in het boek doen, waardoor je bijv. 1 jaar voor 50 euro kan doen, dat scheelt al. Of je maakt ook papieren albums, zoals bij je andere kinderen.en drukt de foto's af bij pixum ofzo.

Soms schijnen er ook kortingsacties te zijn bij Abelli, daar kan je ook naar op zoek gaan. Ik vrees dat wanneer je gaat zoeken naar nog goedkopere boeken (als ze er al zijn) je erg gaat inboeten op de kwaliteit.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

12-10-2012 om 22:16

May

"maar als ik wil stoppen kan ik de selectie niet bewaren, ligt dat aan mij"
Ja, dat ligt aan jou Links bovenaan in het scherm staat een icoontje + 'bewaar'.

Kortingsacties

Ja, zodra je bij Albelli iets hebt besteld kun je via de nieuwsbrief per mail kortingen krijgen.
Laatst nog kon je een dikst XL vierkant boek maken voor 75 euro, dat is 120 pagina's. Dat heb ik eerder wel eens gedaan want het is ongeveer de helft korting. Maar goed, ik heb het nu niet gedaan want dan moet je het boek wel binnen 5 weken af hebben en dat werd me te druk. Ik ga nu dus maar af en toe aan een jaarboek werken en bestel hem wel een keer met een andere korting.
Ik vind die van de Albelli wel een van de mooiste.
Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.