Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jop Teeuwissen

Jop Teeuwissen

04-04-2011 om 22:24

Online aankoopintentie van levensmiddelen

Toestemming van Forumredactie

Beste leden,

Ik ben een student van de Universiteit van Tilburg. Ik doe samen met mede-studenten een onderzoek naar de aankoopintentie van levensmiddelen via internet.
Er is namelijk een achterblijvend online winkelgedrag van levensmiddelen t.o.v. andere producten (electronica, boeken, kleding, etc). Met dit onderzoek willen wij de redenen achterhalen van deze achterblijvende vraag.

Hiervoor heb ik een online enquete samengesteld.
Het is voor dit onderzoek niet belangrijk of u daadwerkelijk ooit levensmiddelen via internet heeft gekocht. Wat wel van belang is, is dat u een gezin hebt met 1 of meer thuiswonende kinderen.

U zou mij en het onderzoek enorm helpen met het invullen van deze -slechts paar minuten durende- enquete:

www.thesistools.com/web/?id=187055

Alvast bedankt,

Jop Teeuwissen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

05-04-2011 om 10:46

Ingevuld

Ingevuld maar ik had af en toe moeite om de vragen te doorgronden. Bv. "32 De bezorgkosten bij Albert Heijn bedragen gemiddeld €10,-. Ik laat mijn boodschappen voor dit bedrag thuis bezorgen", wat is daar de bedoeling van?
Ook is de volgorde niet helder en zijn er nauwelijks vragen over online voeding gesteld. "Waarom zou je dat wel/niet willen kopen", die vragen zitten er niet in. Nu ga je vooral in op de overzichtelijkheid en betrouwbaarheid van webwinkels in het algemeen.

mijk

mijk

05-04-2011 om 11:24

Ingevuld

en mijn tips (zo leert mijn zoon in groep 5 kritiek geven!):

Ik mis vragen over wat voor soort levensmiddelen. Vlees of aardappels maakt nogal wat verschil. Bij levensmiddelen maak ik me drukker over hoe het vervoerd word dan over de veiligheid van mijn betaling. Biefstukken die een nachtje bij pttpost doorbrengen vind ik minder interessant zeg maar.

Ik mis ook redenen voor internetaankopen. Mij gaat het bijvoorbeeld totaal niet om gemak maar koop ik biologische groenten online.

EN dat miste ik dus ook de mogelijkheid aan te geven dat je al online boodschappen koopt.

Mijk

dc

dc

05-04-2011 om 11:32

Inderdaad

Ik heb hem ook ingevuld, en de reden dat ik nu even geen boodschappen laat bezorgen is omdat ik de laatste keer echt zwaar teleurgesteld was over de kwaliteit van de groente en fruit. Dan ga ik toch liever zelf.

En ook vind ik 10 euro teveel. Zit ik in de supermarkt op dubbeltjes te letten en betaal ik 10 euro voor de bezorgkosten? Echt niet dus. Tenzij ik en partner voltijd werken, dan zou ik het ervoor over hebben, mits de kwaliteit goed is.

Ik koop zoveel dingen online, dus ik laat het echt niet om internetgevaren.

Jop Teeuwissen

Jop Teeuwissen

05-04-2011 om 14:55

Adviezen en kritiek

Dank u voor uw kritiek en adviezen.

In het onderzoek hebben wij een 9-tal variabelen die wij alle negen onafhankelijk van elkaar met verschillende vragen toetsen. Soms lijken vragen veel op elkaar, dit doen we zodat we zeker weten dat de variabelen echt goed kunnen worden getest. Het is hiervoor echter belangrijk dat er een soort willekeur van de vragen in zit. Wanneer u gelijkwaardige vragen onderelkaar ziet bent u gauw geneigd automatisch hetzelfde in te vullen. Dit is niet de bedoeling.

De variabelen die wij toetsen worden met deze vragen goed vertegenwoorigd en wij worden hierbij ook deels gestuurd door een hoogleraar. Het is ook van belang dat u niet van te voren weet welke preciezen variabelen wij toetsen. Dit om neutraliteit te waarborgen.

Nogmaals bedankt voor de kritiek en adviezen.
Zodra wij een fout vinden in onze vragenlijst zullen wij deze z.s.m. aanpassen.

Mvg,

Jop

rosa

rosa

05-04-2011 om 16:08

Ingevuld maar

ik bestel al regelmatig bij Albert. Die optie was er niet, dus ik heb maar gezegd dat ik dat overweeg.
Maar als het 10 euro bezorgkosten zouden zijn zou ik het waarschijnlijk niet doen. Ik betaal 'maar' E 4,95.
En ik kan wel zeggen dat ik bestellen op internet heel veilig vind, maar dat komt dan omdat ik alleen op veilige sites bestel (grote bekende namen, hangslotje, Ideal betalen). Wil ik een enkele keer iets ergens anders bestellen dan is mijn verwachting lager van het product en ook calculeer ik de kans in dat ik niets krijg.

Iemand anders vult misschien in dat hij/zij denkt dat internet bestellen veilig is, maar bedoelt daar iets heel anders mee dan ik.

maan.

maan.

05-04-2011 om 17:44

Logisch

logisch dat supermarktshoppen niet zo'n succes is op internet. een deel van je aankopen beslis je op het moment zelf tijdens het boodschappen doen.. als de sla er verlept uitziet neem ik geen sla, en als ik lekkere bloemkool zie dan neem ik daar graag gehakt bij, tenzij de datum me niet aanstaat.

maar ik heb makkelijk praten met een supermarkt op loopafstand en nog twee op fietsafstand. daarnaast ga ik niet alleen naar de supermarkt voor mijn boodschappen maar bijvoorbeeld ook langs de bakker of de slager of het kruidvat ofzo.. en dat gaat online een beetje lastig worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.