Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ongesteld: geen krullen?

Hoe zou het toch komen dat de krullen in mijn haar als ik ongesteld ben verdwijnen, om na een weekje weer terug te komen?

Ja, het zal wel aan de hormonen liggen, maar heeft iemand een verklaring hoe dan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vetter dus zwaarder?

Hier (4 pers. krullen in verschillende hoeveelheden,oudste en man het het meeste van die permanentkrullen, jongste en ik iets grotere grovere krul) hebben we datzelfde fenomeen, alleen heeft man er (natuurlijk) geen last van.
Wij wijten het aan door de hormonen vetter haar, dus zwaarder haar, dus minder krul? Als je zoals oudste héél véél krul hebt, valt het minder op heb ik gemerkt. Die krijgt alleen minder krullen in het bovenste stukje vanaf de kruin...
Vandaar dat ik deze verklaring had bedacht...maar of het klopt geen idee....
groeten albana

Kobalt

Kobalt

27-04-2012 om 12:23

Mijn krullen

Mijn krullen (en die van mijn dochter) verdwijnen altijd als ik ziek ben of als ik me ergens heel veel zorgen over maak. Bij menstruatie is het me nog nooit zo opgevallen. Ik zal er eens op letten.
Ik weet eigenlijk niet hoe dat kan. Leuke vraag voor de Quote.

Wel handig

Ik weet ook niet hoe dat kan (heb zelf sinds het moederschap slag in mijn haar dat voorheen heel stijl was). Maar 't is wel handig voor je omgeving, zo'n signaal. Oh, ze heeft geen krullen vandaag, maar beter een beetje uit haar buurt blijven en niet aan haar hoofd zeuren.

skik

m@rlies

m@rlies

27-04-2012 om 17:41 Topicstarter

Leuk

Leuk, jullie reacties.

Ik denk niet dat vet haar meespeelt. Sowieso heb ik eerder heel droog haar en ook als het net gewassen is zit er als ik ongesteld ben totaal geen slag meer in.

Wat betreft de signalerende functie: dan zou het handiger zijn als het een paar dagen voor de menstruatie begin, dan ben ik op mn ergst

Dank voor jullie meedenken tot zover!

Guinevere

Guinevere

27-04-2012 om 20:27

Maakt niks uit

Ik heb nog nooit enig verschil kunnen ontdekken. Ook nooit op gelet trouwens, maar het zou me vast wel opvallen om opeens ander haar te hebben. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat vet een rol speelt. Een haar is gekruld of hij is het niet. Vet smeer ik er toch altijd in om het niet zo pluizig te hebben, altijd dezelfde hoeveelheid. Dus dat lijkt mij geen verschil maken (sterker nog, als mijn haar zeeeeeeer incidenteel vettig is (op vakantie door chronisch geen zin om te wassen) krult het juist het best).

m@rlies

m@rlies

27-04-2012 om 21:32 Topicstarter

Guinevere

Ja, dat zou je denken inderdaad. Maar mijn slag (krul is iets te veel gezegd eigenlijk) is er echt uit als ik ongesteld ben.

En dat is iedere maand zo, dus ik kan op mijn 40e (na 26 jaar menstrueren) wel zeggen dat het een structureel fenomeen is in mijn geval!

Krullie

Krullie

27-04-2012 om 21:44

Herkenning

Geen idee hoe het komt. Ik gooi het dan maar op 'hormonen', maar ik heb geen idee hoe het werkt.Ik kreeg mijn krullen pas toen ik 14 was en een kapster vertelde mij dat haarverandering altijd onder invloed van veranderingen in de hormoonspiegel gebeurt. In de puberteit, zwangerschap, overgang. Sinds mijn laatste zwangerschap heb ik trouwens veel minder krullen dan 'vroeger', misschien eindig ik wel weer met steil en springerig .
Mijn man ziet trouwens dat mijn haar meer gaat krullen als ik me ergens over opwind. Hij zegt dan: je haar krult ervan. Ik zeg altijd dat het niet kan, maar ik 'voel' het wel als een soort blozen op mijn hoofdhuid.

Rosase

Rosase

27-04-2012 om 22:11

Ja hormonen

Ik had als kind heel veel krullen, in mijn pubertijd alleen maar slag en vanaf mijn 20e begon ik met de pil en toen kreeg toch weer een kop vol krullen. Die gelukkig wel min of meer gebleven zijn.

Ik merk ook echt verschil. Is volgens mij ook afhankelijk van het weer. Maar nu: ik heb begin van de week mijn haar gewassen en toen krulde het lekker en sinds gisteren is het slap en futloos. Ik denk dat ik ongesteld moet worden.... Heb die link overigens zelf nog nooit gelegd.

Overigens ook tijdens mijn zwangerschappen reageerde mijn haar. Tijdens die van mijn dochter had ik heel slap haar en tijdens die van mijn zoons juist behoorlijk veel krullen. Grappig toch?!

Relithe

Relithe

27-04-2012 om 22:52

Slag na het moederschap

Ik heb ook slag in mijn haar gekregen nadat ik moeder werd, eerst altijd steil haar, ik ben er erg blij mee

Vet en krullen

Toch maakt het enigzins verschil, wij hebben allemaal altijd al krullen...ons leven lang dus al. En ja wij smeren ons ook ongans aan mouche en vet om ze in 'bedwang' te houden. Van dat vet dat smeren we in de 'punten' we knijpen het erin. Zonder vet staan onze krullen nóg ronder en zit er helemaal geen model meer in, dan is het krul op krul op krul en krijgen we zo'n groot beebbop-model om ons hoofd. Jongste en ik hebben een iets grovere krul (groter dus qua formaat) dan oudste en man, die hebben van die enieminiekrullen á la permanent (het is alleen wel stukken goedkoper, hahaha). Maar ook die grove krullen vertonen hetzelfde gedrag als de kleinere. Ik was mijn haar en als het droog is breng ik de breedte van mijn haar terug van 3 krullen op elkaar tot 1 krul of 1,5 met dat vet. De krul wordt door dat vet niet minder omdat het er niet door en door in zit denk ik. Zijn we ziek of ongesteld dan krullen onze krullen een beetje 'treurig'. Ze zijn minder rond lijkt het wel...Ze krullen nog wel, maar meer in een naar beneden gaande lijn ofzo i.p.v. de breedte in zoals ze anders doen. Oudste met die kleine krullen heeft dat alleen in het bovenste stukje vanaf haar kruin...daarin zitten haar krullen wat 'platter' dan anders. I.p.v. 1 krul, maken ze nu 2 halve krullen ofzo...
Ik denk wel dat er verschil is tussen levenslange krullen en krullen die je later onder invloed van hormonen krijgt....Die van ons, dat zijn zulke 'eigenwijze' krullen...die wíllen er niet uit...Onmogelijk. Ondanks alle nieuwe techniek en enorm veel pogingen in onze tienertijd (eerst ik, toen oudste en nu jongste) om het eens 'anders' te hebben krijgen we nooit een ander kapsel. Jaha,voor 3 uurtjes....en dan begint het gedonder al weer...En komen de eerste krullen ons gestylde met enorm veel haarlak bewerkte kapsel al verstoren. Zelfs als het niet regent of vochtig is, meer dan 3 uur krijgen we ze niet weg.En vriendin die pas na de zwangerschap slag kreeg kan het alsnog in elk gewenst model 'stylen' en dan blijft het urén zitten. En dat met maar een klein beetje lak. Mijn oudste (18) heeft de pogingen al opgegeven, alleen jongste doet nog wel eens verwoede pogingen op 'wat anders'.
groeten albana

Rosase

Rosase

28-04-2012 om 12:27

Albana

Klopt wel een beetje wat je zegt denk ik. Al sluit ik niet uit dat er ook mensen zijn die op latere leeftijd krullen gekregen hebben en die wel een heel sterke krul hebben.

Ik varieer al mijn hele leven tussen sterke slag en krul. En als mijn krul nalaat wordt het inderdaad platter en halfslachtiger. Ze zijn dan inderdaad minder rond.

En het haar in mijn nek krult bijna altijd, en het haar tussen mijn voorhoofd en kruin veel minder, en dat wordt ook veel eerder pluis. Nu op dit moment zit het heel apart, geen pluis bovenop en ook weinig krul in de nek. Het zit bijna ideaal nu.... En ook ik heb het opgegeven om mijn haar in een model te leggen. Ik was het met krullenshampoo en cremspoeling, ik steek het nat op en laat het aan de lucht drogen en dan zie ik wel wat het wordt. Als ik mazzel heb kan ik het dan een of twee dagen los dragen en anders bind ik de bovenkant vast en laat de onderkant lekker zijn gang gaan. Ingewikkelde kapsels, haarlak, gel, fohns, krultangen? Heb ik allemaal niks aan. Ik heb ook een hele tijd van die leuke pittige kapsels geprobeerd. Werkt niet. Dat zit alleen leuk als ik van de kapper kom en na de eerste keer wassen kruipt het allemaal weer op een hoop en is er geen model meer in te krijgen.

Krullie

Krullie

28-04-2012 om 23:07

Albana

Ik denk wel dat er verschil is tussen levenslange krullen en krullen die je later onder invloed van hormonen krijgt....Die van ons, dat zijn zulke 'eigenwijze' krullen...die wíllen er niet uit...Onmogelijk.
Die van mij ook niet. Toen. (tussen 14 en 30) Nu heb ik meer een soort slag met kroesig pluis. En dat vind ik soms best jammer.

Nou is niks om jaloers op te zijn...

Jaha, oke die van mijn man zijn wel enorm handig, het zit altijd leuk in model, ook als het eigenlijk al geknipt had moeten worden, beetje gel en het zit weer...
Maar voor ons, dames, is het echt niet zo leuk. Ons haar zit zo en zo blijft het. Er is geen ander model in te krijgen! Het is dus altijd en altijd hetzelfde...Oke we hebben keuze tussen kort (niet zo leuk want bee-bop hoofd), half lang (wel aardig, zeker voor mij want wat ouder en praktisch) of lang (de dames dus). Maar eigenlijk maakt het niks uit...want zelfs als ik er 50cm vanaf laat knippen valt het niemand op! Ik kan gewoon net zo goed nooit naar de kapper gaan of er gewoon zelf zo nu en dan de schaar in zetten. Het is net zoals rosase zegt. Het zit nog leuk in model als ik net retour kom van die kapper, maar dat is een halve dag en daarna heb ik m'n altijd en eeuwige zelfde kapsel al weer terug.
En verder is al dat gekroes en de knopen die het oplevert een eeuwige strijd geweest met de kinderen toen ze jonger waren en met mezelf natuurlijk ook zo nu en dan.
Nee hoor, ik wil best eens zonder krul door het leven gaan. Of haar dat gewoon 'zit' en 's een keer in een ander model kan.
Aan de andere kant...die krullen van oudste....die vind ikzelf ook wel errug mooi....het is gewoon haar 'handelsmerk' geworden. Zo van : Wie? ' Nou die, die met die grote bos blonde krullen...' Of als mensen mij vragen welke is jouw dochter? " Die met die blonde krullen...daar achteraan..." Zoiets.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.