Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

KGO

KGO

19-08-2013 om 14:49

Ondervloer tapijt verwijderen

Beste Medeforummers,

Overmorgen wordt er op de slaapkamer marmoleum gelegd. Gisteren wilden we het tapijt (wat er nu ligt) verwijderen. Dat ging op zich makkelijk, ware het niet dat er van die groene platen onderliggen en die zijn verlijmd met de betonvloer. Kortom, tapijt is eruit maar die groene platen nog niet. Gisterenavond hebben we een stukje weggekregen met veel bikken met een plamuurmes. Heeft er iemand een beter advies, of is dit toch de weg?

Kaatje

Bel die marmoleumboer

Ik zou die marmoleummensen even bellen, die hebben vast vaker met dat bijltje gehakt.

Groeten,

Temet

KGO

KGO

19-08-2013 om 15:34

Gesloten vandaag

Dat probeerde ik al maar die zaak is vandaag gesloten...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Lie

Lie

19-08-2013 om 15:53

Geen idee

Wij hadden tapijtlijmresten op de trap. Hebben we ons gek op geschuurd en gebikt. Toen een buis van de verwarming daar knapte bleek dat het zich prima liet verwijderen met heet water

Lijm op de andere trap (ander huis) was niet onder de indruk van heet water en hebben we met een of ander chemisch goedje moeten verwijderen. Een klus die niet alleen geestdodend maar ook geestverruimend bleek...

De eerste lijm was bij ons donkerbruin en keihard (deed me denken aan gestolde suiker). Met het hete water was het zo opgedweild. De tweede lijm was wat elastischer. Bij het verwijderen met chemische troep was het een kwestie van dik insmeren, tijdje wachten, afsteken met 'n plamuurmes.

Het is dus even proberen of er een betere manier is dan alleen maar bikken. Bij ons zat er een houten trap onder die daarna geschilderd werd. Ik weet niet hoe het zit met chemische spullen, beton en een vloer die daar weer op verlijmd moet worden.

oregano

oregano

19-08-2013 om 19:39

Lijmverwijderaar

Bij ons is net iemand 5 dagen bezig geweest de tapijtlijm resten te verwijderen van 2 trappen, het lukte mij niet. Hij heeft het gedaan met spul van de bouwmarkt, iets heel chemisch, stonk verschrikkelijk en we moesten goed ventileren. Was dus een hele klus maar met dit spul gelukt, ze weten bij de bouwmarkt vast de naam, hij had het meegenomen. Klus is gedaan via werkspot.

Tijgeroog

Tijgeroog

19-08-2013 om 21:53

Verhitten

Hier hebben de lijm van de trap gehaald met een soort mega-föhn (te koop bij de bouwmarkt, niet bij de kapper , waar je de lijm mee verhit zodat ie loslaat. Maar ook bij ons bleef het een rotklus.

Nav tijgeroog

Dat soort apparaten kunnen vaak ook gehuurd worden bij de bouwmarkt, dan is kopen niet nodig.

Groeten,

Temet

Puck

Puck

20-08-2013 om 11:50

Ook nav tijgeroog

Als je bedoelt dat er van die stoffige, dikke groen platen liggen die ook onder laminaatvloeren liggen dan kan je zo'n turboföhn denk ik niet gebruiken. Ten eerste is dat spul zo dik dat je nooit bij de lijmlaag komt met je waarmte en ten tweede is het volgens mij hartstikke brandbaar. Ben je wel in 1x van je ondervloer af, dat dan weer wel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.