Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anneke

Anneke

28-07-2017 om 13:14

Onderhoudscontract verwarmingsketel

We hebben een combiketel van Nefit. Niet een hele speciale.

Hij valt nu nog onder de garantie en (of: dus) ik heb nog geen onderhoudscontract afgesloten. Lijkt mij dubbelop.

Is dat logisch gedacht of niet?

Maar als hij bijna een jaar oud is wil ik wel een onderhoudscontract afsluiten. Ik ga er nl. vanuit dat het sowieso slim is hem jaarlijks te laten controleren zoals we bij de vorige ketel ook deden.

Ik wil het onderhoudscontract bij een ander dan voorheen afsluiten.

Alvast even me oriënteren: wat betalen jullie nou voor je onderhoudscontract per jaar? En wat valt daar wel en niet onder (dus voorrijkosten, arbeidskosten, klein materiaal etc.)?

Half a twin

Half a twin

28-07-2017 om 13:58

ik heb geen idee maar wel een tip

Als je een contract afsluit neem er dan een waarbij je ook in het weekend geholpen wordt. Vorig jaar waren we net terug van vakantie toen de ketel uitviel. 13 uur in de auto gezeten door vreselijke file en dan niet kunnen douchen. Aaargh
wel even met bellen gewacht tot een uur of 8 en binnen 2 uur was er een monteur.

Triva

Triva

28-07-2017 om 14:30

let op

Veel ketels hoef je niet meer elk jaar te onderhouden dus zorg dat je niet genept wordt.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-07-2017 om 11:17

Idd

Nieuwe ketels hoeven niet ieder jaar onderhouden te worden. Om het jaar is meer dan genoeg. En vaak komen ze dan nogniet verder dan wat stof wegzuigen en een nieuwe sticker plakken.
Ik heb geen onderhoudscontract. Ik bel gewoon om het jaar voor een afspraak.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.