Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

wester

wester

27-01-2013 om 14:17

Onderhoud lakschoentjes

Mijn dochter heeft net een paar laarsjes van lakleer gekregen. Nu herinner ik me van vroeger dat je die met babyolie moest insmeren, maar de mevrouw van de schoenenwinkel zei dat je dat nóóit moest doen.

Dus, hoe onderhouden jullie lakschoenen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Verbranden!

Sorry hoor, maar ik heb nare herinneringen aan lakschoentjes
Ik denk dat je ze gewoon met een vochtig doekje moet afnemen. De mevrouw van de schoenenwinkel zou best gelijk kunnen hebben dat baby-olie helemaal fout is.
Misschien is de lak van tegenwoordig wel hele andere dan die van vroeger.
Groet,
Miriam Lavell

Kaaskopje

Kaaskopje

27-01-2013 om 16:44

Baby-olie?

Nooit van gehoord. Maar wie weet kan het hoor. Ik heb er op gegoogled en ik zie dat er wel lakolie bestaat.
Andere tips vond ik hier:
http://schoenen-onderhoud.sarenza.nl/schoen-onderhoud/handige-tips-voor-het-onderhoud-van-lakschoenen

Tineke

Tineke

27-01-2013 om 19:27

Olie

Schoenwinkels verkopen wel speciale olie, maar ik heb altijd baby-olie gebruikt, gaat prima. Iedere veertien dagen. Maar goed, als de schoenverkoopster beweert dat het niet mag...misschien iets speciaals waardoor je toch nog strepen krijgt?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-01-2013 om 23:02

Lijkt me eigenlijk niet

Ik eerlijk gezegd dat die verkoopster gewoon graag doet waar ze voor aangenomen is: namelijk verkopen.

Maar aan de andere kant: hoe duur waren die schoenen en wat kost zo'n flaconnetje lakolie nu helemaal? En het is ook nog inclusief handig opbrengsponsje als je geluk hebt. Bij mij zou baby-olie in ieder geval vet knoeien worden....

Niet

ik maaktte lakschoentjes alleen af en toe schoon met een billendoekje, werktte uitstekend.

Oh grutjes

als ik dan heel erg zit te twijfelen over d's en t's dan maak ik dus de verkeerde keuze ..

anyway, schoonmaken met een billendoekje, dat werkt uitstekend.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.