Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Eva

Eva

14-01-2013 om 16:40

Onderhandelen bij aankoop nieuwe fiets?

Wat denken jullie: kan je onderhandelen bij het kopen van een nieuwe fiets in een rijwielhandel?

Ik wilde mijn fiets inruilen, maar daar geven ze minder voor dan ik (waarschijnlijk) op Marktplaats ervoor kan krijgen (andere rijwielhandelaar bood veel meer, maar daar wil ik geen nieuwe fiets kopen).

Zouden ze nou nog bijv. accessoires of 1x onderhoud gratis kunnen geven? (het gaat via een fietsplan en ik heb al een offerte, maar wil misschien kijken of ik er toch nog iets bij kan krijgen als ik mijn fiets niet inruil)

Het betreft wel een aanbiedingsmodel (laatste in bepaald soort van 2012), die al afgesprijsd is, daar zit m.n. mijn twijfel.

Ze wilden als ik deze afgeprijsde fiets zou kopen ook minder inruilprijs voor mijn huidige fiets betalen dan als ik een duurdere nieuwe fiets zou kiezen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

14-01-2013 om 17:42

Je kunt het altijd proberen

Je kunt altijd vragen of er nog andere acties zijn naast de inruilmogelijkheid. Zo geef je aan dat je daarmee te 'paaien' bent.

Ja hoor

Een keer onderhoud is volgens mij standaard, dan kom je na een paar maanden terug en lopen ze m even na.

Maar je kan zeker proberen te pingelen voor accessoires. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk. Zeker omdat je ook al minder voor je oude fiets terugkrijgt (ik begreep van mijn fietsenmeneer dat die inruilfietsen vaak zo goed als niets opleveren)

Groeten,

Temet

lennest

lennest

14-01-2013 om 22:00

Korting? natuurlijk

Als je het niet vraagt, krijg je het niet. Zeg gewoon dat je de fiets graag wilt bestellen, maar dat je er bijv. een paar onderhoudsbeurten erbij wil of een fietstas of een tegoedbon. Bij een supermarkt kun je niet onderhandelen, bij de rest wel. Doen dus.

Zuinig

Zuinig

15-01-2013 om 04:35

Doen!

Had ooit een partner die echt overal begon te pingelen, schaamde me dood soms. Maar wel geleerd dat er meestal best ruimte in de prijs zit, of er inderdaad wat bijgegeven kan worden. Dus tot groot verdriet van mijn huidige partner, doe ik het nu ook en meestal succesvol, er gaat eigenlijk altijd iets van de prijs af of krijg er een 'ding' bij. Zoals bijvoorbeeld geen korting op de nieuwe nintendo DS maar wel het 'extra's pakket' voor de helft van de prijs . 't Is even wennen (de schaamte voorbij) maar het loont meestal. Natuurlijk is het crisis overal, de meeste winkeliers zullen niet veel ruimte hebben maar iets moet kunnen. Doen dus.

Eva

Eva

18-01-2013 om 11:31

Bedankt en gelukt!

Ik ben teruggeweest en heb inderdaad besloten mijn huidige fiets niet in te ruilen (die kan ik vermoedelijk duurder verkopen via MP) en heb toen gevraagd of ze toch nog iets anders konden doen (nu geen " last" van een inruilfiets). Eerder had ik het al over een mandje gehad en die krijg ik er nu gratis bij met bevestiging (voor de duidelijkheid ook meteen expliciet erbij gevraagd en dat was goed, in totaal iets van 40 euri als ik het goed heb!! Toch weer mooi meegenomen. Ben blij dat ik het toch geprobeerd heb. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Bedankt dus allemaal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.