Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Onbegrijpelijk probleem cv-ketel/douchekraan

Wij hebben een HR-ketel van 2½ jaar oud. Hij heeft 2 maanden geleden een onderhoudsbeurt gehad, er waren geen bijzonderheden. Nu heb ik sinds vanochtend in de douche geen warm water, maar aan de wastafel wel, en de verwarming doet het ook! Ik snap er niks van: er komt dus wel water uit de douche, maar dat wordt niet warm. En het water uit de kraan ad wastafel wél. Ik heb de servicemonteur gebeld, en volgens hem _kan_ het niet aan de ketel liggen (omdat de rest het dus wel doet). Aan de douchekop (zijn suggestie) ligt het niet, als ik die eraf schroef, komt er gewoon koud water uit de slang.
De ketel geeft geen foutmelding als ik de douche aanzet, hij blijft gewoon standby staan.
Iemand enig idee?? Of heeft iemand dit zelf toevallig ooit bij de hand gehad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mengkraan kapot?

Heb je een mengkraan in de douche? Het lijkt erop alsof alleen de koude kraan open staat.
Groet,
Miriam Lavell

Puck

Puck

14-01-2010 om 14:47

Ik ga ook voor de mengkraan

Als je overal in de badkamer warm water hebt en alleen de douche niet dan is het niet logisch dat er iets met de ketel is. Het ligt meer voor de hand om de kraan van de douche eens te onderzoeken.

Anneque

Anneque

14-01-2010 om 15:59 Topicstarter

Ik durf het bijna niet te posten

Maar de regels van het fatsoen gebieden het me
Ik probeerde het zojuist nóg maar eens en vroeg me plots af of ik wel aan de goede kraan stond te draaien (oude mengkraan waar het rood/blauw vanaf is gesleten). Nee dus....en nu vraag ik me af of ik misschien de hele dag aan de verkeerde kraan heb gedraaid. Hmmm, wel waarschijnlijker dan dat hij het even niet deed en nu weer wel.
Wel gek dat óók mijn man er vanochtend geen warm water uit kreeg......raar verhaal hoor, maarre...bedankt voor het meedenken!

Anneque

Anneque

14-01-2010 om 16:06 Topicstarter

Trouwens

Ben ik ff blij dat er geen servicemonteur is gekomen.....

Anneque

Een oude mengkraan, zeg je. Is het er eentje met zogeheten leertjes? In dat geval kan het zo zijn dat je kraan ver versleten is. Dan kan het geval zijn, dat vanochtend het leertje is blijven vastkleven aan de zitting (= geen water) en heb je het vanmiddag wel net losgedraaid (= wel water). Zeker als deze kraan ouder dan een jaar of 12 is, zou ik me eens gaan oriënteren op een nieuwe.

Maxime.M

Maxime.M

14-01-2010 om 16:33

Ook gehad

Hoi,

Wij hebben dat ook gehad, wel warm water uit de wastafel kraan maar niet uit de douchekraan. Wij hadden een mengkraan van grohe en na even googlen kwam ik op een gebruiksaanwijzing hoe ik dat ding moest schoonmaken/nakijken. Dus de hoofdkraan uitgezet en gewapend met schoevendraaierset en geprinte uitleg naar boven en het was gelukt! Hele ding uit elkaar gehaald volgens de gebruiksaanwijzing, een soort rondje moest ik met schuurpapier schoonmaken en er lag een klein rond stukje plastic in (kwam niet van de kraan af, heb het hele ding nagekeken, weet tot nu toe niet wat het was (het is een half jaar geleden) maar mijn kraan doet het sindsdien weer prima!

Maxime

Maxime.M

Maxime.M

14-01-2010 om 22:03

Geen begrenzer

Hoi,

Nee, zo'n rondje ken ik, die hebben we in de keukenkraan beneden. Het leek meer op een klein stukje afgeknipt electriciteitsdraad, maar dan alleen het plastic omhulsel ervan, en dan in massief plastic, dus zeg maar een cylindertje van 5mm lang en 4 mm doorsnee. En het kwam qua kleur en materiaal niet van de thermostaat kraan af, wel was er onlangs verbouwd in de keuken, en was er ook nog aan de ketel gerommeld, dus misschien is er iets in de waterleiding geraakt en daar blijven steken?

Groetjes
Maxime

Anneque

Anneque

15-01-2010 om 10:59 Topicstarter

Idd oude kraan

Tis idd een oude kraan, met leertjes neem ik aan. Ik heb geen idee hoe oud hij is, de vorioge bewoners vervingen niets wat niet kapot was, en wij eigenlijk ook, dus hij kan gerust 20 jaar oud zijn. Alles doet het nog, maar ik weet nu waar ik op moet letten!
Dank allen.

MRI

MRI

15-01-2010 om 11:24

Wat ook kan, misschien

is dat de douchekop te veel kalkaanslag heeft, daardoor wordt de waterstroom te magertjes om de warmwatertoevoer in de ketel te initialiseren. In de azijn leggen helpt dan.

MR

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.