Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Slopertje

Slopertje

02-05-2014 om 19:06

Onbedoelde vernielingen

Het komt geregeld voor dat ouders hun kinderen betrappen op het vernielen van het een of ander. Maar hoe staat het met eigen stommiteiten?

Ik wilde laatst een buitenkozijn schuren, voorafgaand aan het hanteren van de verfkwast, en bleek het glas onaangenaam te hebben geraakt met mijn schuurblokje. Een streep die er niet meer af wil.
Vergelijkbaar onheil richtte ik aan toen ik onze oersmerige auto aanpakte. Met de verkeerde kant van een enorm reinigend sponsje. Ik bof dat mijn wederhelft weinig waarde hecht aan auto's, maar ik schaam me kapot.


guera

guera

03-05-2014 om 10:33

yep

Schilder net geweest en ik zeg de hele dag tegen de kids let op let op.....en toen greep ik zelf de deurpost vast. Ahum.
En zelf n keer de trap geschilderd maar niet op de kat gelet. Overal witte pootjes.
Er is vast meer

Geen echte vernieling maar wel dom

Gisteren cupcakes bakken.
Nee kinders mama maakt die nieuwe zak suiker open, je weet hoe snel die grijze zakken scheuren. Nou voordat de zak uit de voorraadla gepakt was door mij lag de suiker overal. In de la op de grond, niet afgewogen bij de boter in de beslagkom. Wat een bende, na stofzuigen en op de goeie gok wat suiker bij het eerste begin gedaan te hebben toch nog min of meer gelukte cupcakes gemaakt.

ook heel goed erin...

ik ben dr heel goed in...helaas. Nieuwe magnetron oven en ik heb de tang om iets te pakken nog in m'n hand...krrrs...kras in de rvs. Hoe?? Tja dat weet ik zelf niet.

Ramen zemen, kras vanonder mn trekker..zo over t hele raam.

Ben aan t verven,laat pot verf vallen,zo uit mn hand enz.

Oh ja

Een pot latex om laten vallen in de auto. De spetters zaten op het plafond, de stoelen, het dashboard en op de vloerbedekkingsstalen die ik van de tapijtwinkel geleend had. Ga dat maar eens uitleggen.

Ik heb ook wel eens een emmer buitenbeits over het nieuw aangelegde terras laten kieperen. Moest ik al die boerderijklinkertjes omdraaien.

En ik heb laatst mijn koelkast een beetje in de fik gestoken.

skik

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-05-2014 om 23:29

Hahahaha Skik

Sorry, maar wij liggen hier met zijn allen in een scheur. De koelkast in de fik.... Hoe doe je dat?

Als ik iets stoms doe....

....is meestal mijn man de klos.

Zwier ik mijzelf in een 'wat hou ik toch van jou-bui' enthousiast, vriendschappelijk en welgemeend om een net geopereerde schouder, veroorzaak ik en verrekking met een goedbedoelde massage of vergeet ik te zeggen dat ik de ladder waarmee hij het dak op moet heb verzet, waardoor deze niet meer stabiel staat......

En het standaard antwoord: 'Ik heb ook gevoel hoor.'

Vriezer

Ik kreeg een paar jaar geleden een prachtige vriezer cadeau van een vriendin.
De oven paste daar heel mooi op ooghoogte op.
Tijdens de eerste keer gebruiken van de oven, smolt de hele bovenkant van de vriezer eraan vast.

Had een keer een vogeltje in de kachel, en doe het deurtje open, vogel eruit, maar die was zo in paniek en vet van het roet, het gehele plafond en alle muren van de voor- en achterkamer zat vol zwarte roet vegen.

Had een paar buitenkaarsjes in schattige gebloemde blikjes en op mijn verjaardag dacht ik, kom die zet ik op de WC, gezellig voor het bezoek.
De eerste die ging na een uurtje en kwam terug met de mededeling, was het de bedoeling dat je tegeltjes en je plafond in de WC nu zwart zijn?

Slopertje

Slopertje

04-05-2014 om 11:31

Bemoedigend!

Jullie verhalen !!! En goed voor de gezondheid - lachen is gezond.

Maken zulke blunders je lankmoediger naar huisgenoten?

Juno

Juno

04-05-2014 om 12:01

Auto

In mijn durp is onder huizen een doorgang waardoor je in mijn wijk komt. Als je snel langsrijdt valt die doorgang niet eens op. Het is geen duidelijke afslag of bocht dus als je die bocht wilt nemen moet je een haakse hoek rijden. Nou heb ik een auto die berucht is om de slechte dode hoeken en moeilijk is bij bochten maken. Ik had een beetje stress, neem hup de bocht en knal met de rechterkant tegen dat muurtje aan. De hele auto ging heen en weer. Bij het uitstappen gekeken. De complete zijkant van motorkap tot benzinedopje gedeukt en gekrast. Geen lief klein krasje maar van die diepe voren waardoor je het metaal ziet. De schade was hoger dan de waarde van de auto.

neteret mut

neteret mut

04-05-2014 om 12:37

alleen 2x auto

met ons personenbusje te dicht langs een stenen paaltje en langs een andere auto, met zo'n auto heb je net iets minder zicht op de rechterkant en hij is iets breder dan een gewone auto. De schuifdeur ging toen duidelijk moeilijker dicht dan normaal.

Evanlyn

Evanlyn

04-05-2014 om 12:49

hier een hele irritante man

Die heeft dus echt nooit zoiets, en ik de hele tijd. Gelukkig blijft hij er aardig bij en haalt zijn schouders op. Dat is ook de beste tactiek, want als je zenuwachtig bent, gebeurt het juist nog meer.

Mijntje

Mijntje

04-05-2014 om 13:19

Evenlyn

"hier een hele irritante man
Die heeft dus echt nooit zoiets, en ik de hele tijd. Gelukkig blijft hij er aardig bij en haalt zijn schouders op."

Dat is nou echte liefde!

Ginny

In onze koelkastdeur zit zo'n ijsblokjesdispenser. Die gebruiken we nooit, staat niet eens aangesloten, maar ik vind het een handig opbergvakje. Ik had er mijn aansteker neergelegd die op miraculeuze wijze bleef branden. Toen ik een brandlucht rook, bleek dat het plastic van dat vakje brandde en smolt. Wel de laatste plaats waar je brand verwacht.

skik

Stenna

Stenna

04-05-2014 om 17:07

echte liefde

die heb ik dus ook blijkbaar (wist ik al hoor, na 28 jaar samen). Want bij ons heeft man juist altijd zulke dingen, en ik nooit. Maar ik maak me er niet druk om. Hij lost het zelf op (opruimen, opvegen, repareren, oververven) en ik vind het wel grappig. Hij was altijd al een grappig onhandige nerdy slungel, daar viel ik juist op (en nog).

Olivia

Olivia

04-05-2014 om 17:33

fohn

Wij hadden een klapraam in de slaapkamer die (leek het) nooit in de verf of lak was gezet, het was van blank hout en doordat het vrij vochtig daar was stond er een beetje schimmel en 'het weer' op (van die zwarte puntjes) als ik het droogfohnde werd het heel mooi, alle vieze kleur verdween en het zag er droog, glad en egaal van kleur uit. Echter ik werd wat ongeduldiger en hield de föhn op een gegeven moment steeds dichter bij het hout en hield hem daar ook wat langer op een plek, jeee wat werd dat mooi tot.... het raam ineens knapte (vergat ik nog te zeggen dat het buiten vroor?) heel, heel dom natuurlijk, een enorme barst in het raam (dubbel glas) , wat voelde ik me stom, want ik had het raamkozijn ook gewoon met een lapje kunnen afnemen, maar was eigenlijk gewoon een beetje aan het spelen/experimenteren met de föhn, zonde!!

magnetron in de fik

Ik had vispatat en viskoekjes voor de kinderen gehaald. Onderweg, bij een andere visboer dan normaal.
Thuis doe ik dat dan even in de zak in de magnetron omdat half afgekoeld vis niet lekker is.
Deze visboer bleek een aluminiumlaagje in de verpakkingszak te hebben waardoor het binnen de kortste keren in de magnetron begon te knetteren en er vlammen uitschoten.....
Inderdaad. Shit happens.
De magnetron doet het nog steeds.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-05-2014 om 21:22

Lol

Ik had nog geen maand verkering toen ik het presteerde het knopje van het raam van de splinternieuwe auto van mijn vriendje te slopen.
We zijn inmiddels al ruim 15 jaar bij elkaar, maar ik moet het nog regelmatig horen

Evanlyn

Evanlyn

05-05-2014 om 01:40

Mijntje

Reken maar!

dendy herkenbaar

ik trok toen we pas verkering hadden de deur dicht van de auto en... t raam kelderde er zo uit
Daarna reed ik een paar weken achter een gierwagen de wijk in.... bleek die ineens achteruit de bocht om te komen..krrrsst...zo vol zijn auto in .Manlieg bleek achter me te rijden met de werkbus.
Wist je niet dan vraagt hij verbaasd, dat de boer daar parkeert?( die dus helemaal niet in zijn spiegels had gekeken toen hij achteruit kwam dus t was gelukkig niet mn schuld maar zo voelde t wel want...schijnbaar was dat algemeen bekend daar in t dorp. Bij mij natuurlijk niet.

Dochter

net zo'n hekel aan labeltjes als mij.
Komt vanmorgen met een nieuwe BH aan, heeft het labeltje eruit geknipt en gelijk ook het kant van de BH doorgeknipt.

Mijn grootste ergernis hierin, iets nieuws waarin het labeltje zo vast zit, dat je het haast niet, zonder gaten te maken, eraf krijgt, terwijl de knopen zomaar voor je voeten liggen.

Stenna

Stenna

05-05-2014 om 20:32

ja!!

Jasam, dat is ook wel bijna mijn grootste ergernis. Ik ben hypersensitief voor dingen in mijn nek en gr@#$$ labeltjes lijken wel steeds vaster genaaid te worden. Of steeds vaker met de halsnaad of zoom meegestaakt. Irritant! En inderdaad: dat naaien ze dan wel onwrikbaar vast terwijl je knopen van iets nieuws eerst met de hand echt vast moet zitten, want die zitten superlos.

Dalarna

Dalarna

06-05-2014 om 12:35

jasam

"Had een keer een vogeltje in de kachel, en doe het deurtje open, vogel eruit, maar die was zo in paniek en vet van het roet, het gehele plafond en alle muren van de voor- en achterkamer zat vol zwarte roet vegen."

Tja dat had toch niemand kunnen bedenken, je eerste reactie is dat deurtje te openen. Hoe is het opgelost? Wat een werk moet dat zijn geweest?

labeltjes

En niet alleen dat ze die krengen zo enorm vastnaaien, maar ze maken ze ook nog van de allerhardste rotstof (is het wel stof?) die er te vinden is.

Of de stof zelf is wel zacht, maar ze zetten die dingen in de nek vast met een soort nylon visdraad waarvan de uiteinden in je nek prikken. Krijg ik om meer dan éen reden rode vlekken van in mijn nek !

Groeten,

Temet

Labeltjes

En lieten ze het nou bij één labeltje, maar tegenwoordig zitten er wel vijf labels aan elkaar genaaid in. Wel eens een string in maat 34 gezien met zo'n heel boekwerk er in? Da's meer label dan onderbroek.

skik

@Dalarna

Roet is raar vet spul. Ik woon niet meer op dat adres, maar nog jaren later kwamen de roetvlekken weer door de latex heen.

Jasmijn

Jasmijn

06-05-2014 om 14:29

nog meer labels Skik

Er komen nog meer labels zag ik laatst op tv. Winkeliers en producenten balen ook, want de europese (dinges, wie eigenlijk?) eist dat er nog meer op de labels komt te staan. Een winkelier zei dat het dan wel 8 tot 10 labels zou gaan worden. Wat een onzin toch. Ik vind een wasvoorschrift best interessant en van welk materiaal het is gemaakt, maar daarna houdt het wel op. Vind het ook heel fijn dat je nu shirts hebt waar het achterin gedrukt is.
Zelf heb ik meerdere tornmesjes in huis rondslingeren om de labels zo secuur mogelijk eruit te halen, of heel voorzichtig zo ver mogelijk af te knippen, stomme dingen.

als je een familielid in een zorginstelling hebt (o.t.)

worden er in de kleding labels gemaakt die je er nooooit meer uit krijgt. Als deze persoon overlijdt/uit de kleding groeit en je de kleding wilt weggeven aan een kledingcontainer, dan moet dat met naam en toenaam. Heel raar. Wegknippen kan niet.

Thursday Next

Thursday Next

06-05-2014 om 16:39

labels

Dochter hier zei, toen ze mijn nieuwe onderbroek met 4 grote labels zag: oh mama, dat is wel een echte merk-onderbroek dan!
Ik heb ook een hekel aan die labels en meerdere shirts met een een geknipt gaatje in de nek of in de zij.
Nu trouwens shirts & BH-tipjes bij de action gekocht zonder merkjes, maar met de tekst gedrukt aan de binnenkant. Heerlijk!

Evanlyn

Evanlyn

06-05-2014 om 16:52

merkonderbroek

Geweldig, Thursday next! Ik zal mijn dochter dit draadje laten lezen. Die loopt ook altijd grote gaten in haar kleding waar ooit een merkje zat. Tenminste als ik haar niet voor ben met mijn tornmesje.

bromvlieg

Ik zou er een zwarte watervaste stift overheen halen. Ik ken die merkjes, mijn ouders hebben handdoeken thuis van mijn overleden oudtante. Ik snap wel waarom die dingen muurvast moeten zitten, maar kan me voorstellen dat het onhandig is, vooral als je kleding aan een derde weg wilt geven heeft het wat onprettigs als daar de naam van een net overledene in staat.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.