Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tirza G.

Tirza G.

13-12-2010 om 22:06

Omzomen memory-stof: waarmee?

Ik heb memorystof gekocht om een band te maken voor een galajurk, dat komt vast helemaal goed. Nou moet ik nog effe wat omzomen en vastzetten, maar ik vraag me ineens af waarméé. Synthetisch garen? Ijzergaren? Of juist katoen? Of zou het gewoon niet uitmaken?

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewoon garen

Ik weet even niet wat je bedoelt met memorystof Tirza (stof met een geheugen, of met memory-plaatjes erop?), maar het omzomen zou ik met gewoon garen doen; synthetisch of katoen zal weinig verschil maken in dit geval. Ijzergaren is erg stug en dik en dan zie je de steken veel te goed. Omzomen doe je meestal onzichtbaar.

Dorry

mar

mar

14-12-2010 om 09:50

"gewoon"

Gewoon met polyester naaigaren omzomen. Ijzergaren is meer voor het stevige werk.

Tirza G.

Tirza G.

14-12-2010 om 10:22

Dank! en dorry1

Memorystof (ik ken het ook pas twee dagen) is stof met geheugen. Je snapt het niet, je snapt het niet Als je dat 'bol' zet, blijft het bol staan. Voor ballonkragen ofzo. Dochter wil een echte strik op haar derriere, zo'n echt MinnieMouse geval za'k maar zeggen. Met gewone stof of lint kun je natuurlijk wel een strik maken, maar die blijft niet mooi bol 'staan', die gaat naar beneden hangen.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.