Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lowie

Lowie

13-08-2012 om 19:20

Olijfolie voor over de salade, op zoek naar tips

Ik ben op zoek naar een lekkere olijfolie voor over de salades. Ik gebruik nu eentje van de supermarkt eigen merk. Daar zit niet veel smaak aan. Ik heb laatst een walnootdressing gekocht maar die vind ik niet zo lekker al ben ik wel gek op walnoten. Ik zoek meer iets frisser, fruitiger (weet het niet precies te omschrijven, ik ben nogal een leek op dit gebied) Heeft iemand een tip voor mij? Ik heb het volgende ion de salades

Standaard: paprika, komkommer en (soms) ui, walnoten of pijnboonpitjee

Ipad deed raar. Ik bedoel dus pijnboompitten. Dan wissel ik het af met geitenkaas, mozzarella of vis. Heeft iemand een suggestie welke olijfolie hier lekker bij zal smaken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

13-08-2012 om 19:58

Biorganic

De enige olijfolie die je in een supermarkt kunt krijgen en die ik als eetbaar beschouw, is die van Biorganic. En dan gewoon mengen met wat (vers) citroensap, knoflook en peper, klaar.
Alles van Bertolli, Ah huismerk en weet ik hoe het allemaal heet: bah, erg vies.

Valkyre

Valkyre

13-08-2012 om 21:56

Geen walnootdressing

..maar wel walnootolie (van AH). En dan inderdaad met citroensap (liefst vers geperst) en peper.

Als je vindt dat de olijfolie nergens naar smaakt, vraag ik me af of je wel extra vergine gebruikt. Gewone olijfolie om te bakken smaakt heel neutraal inderdaad. Ik zou gewoon steeds een klein flesje kopen (extra vergine dus) tot je een lekkere hebt gevonden.

Oh ja: bij oil & vinegar kun je de olie proeven voor je 'm koopt!

guera

guera

14-08-2012 om 09:53

Balsamico

balasamico dressing is lekker over dat soort salades. Of inderdaad bij oil en vinegar iets proeven en uitzoeken,. De supermarkt olijf olieen zijn echt te 'smakeloos' in vergelijking met zo'n hele mooie echte olie

Lowie

Lowie

14-08-2012 om 11:18

Door toevoeging van peper en citroensap het zelf nog op smaak brengen Ok wist ik niet, ga ik doen. Ik ga de merken die jullie noemen uitproberen Dank voor de tips!

marjnne

marjnne

14-08-2012 om 12:51

Markt

Ik haal biologische olijfolie op de markt
Die is zo lekker dat je ook een stukje brood erin kan dopen
Alleen voor bakken en koken gebruik ik bio olie uit de supermarkt

+ Brunette +

+ Brunette +

14-08-2012 om 15:14

Goedkope olijfolie met smaak

Probeer het eens bij een islamitische slager, ook de goedkope merken hebben daar smaak. Of koop een fles extra vierge olijfolie van een willekeurig merk als je in Spanje of Italië met vakantie bent. Zelfs Bertolli of iets dergelijks heeft daar vast veel meer smaak dan de variant voor de Nederlandse markt.

Tirza G.

Tirza G.

14-08-2012 om 16:32

Xenos

Af en toe heeft Xenos een heel behoorlijke extra vierge in zijn assortiment, iets van Hoj Rogja ofzo heet het. Het kost een euro of 4, 5 en is echt goed te pruimen.

Tirza

marit

marit

14-08-2012 om 20:19

De allerlekkerste

Is die van liquido d'oro. Via internet te bestellen. Niet te overtreffen.
Marit ( geen aandelen)
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Lowie

Ik gebruik gewone olijfolie van de supermarkt als basis met citroensap en kruiden. Ik vind dat lekker hoor. Sommige hier in huis vinden zonnebloemolie lekkerder dan olijfolie, of azijn lekkerder dan citroensap.
Ik zou eerst eens een dressing met je gewone olijfolie, citroensap en kruiden proberen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.