Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ojee, kitten heeft vlooien

Onze kitten van 15 weken heeft vlooien. Ik heb haar een week of 3 geleden al zo'n kitten pipetje vlooiendruppels gegeven. Ze bleef zich echter maar krabben en toen ze net rustig op schoot zat kon ik haar even goed onderzoeken: een paar levende vlooien en een boel eitjes (denk ik, allemaal zwarte puntjes)
Wat nu? Nog een keer vlooiendruppels toedienen, of kammen, of ...?
Wie heeft raadt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

04-10-2012 om 18:32

Die zwarte puntjes

Die zwarte puntjes (net zandkorreltjes) dat is vlooienpoep. (ik zag de dierenarts dit een keer op een stukje nat keukenpapier leggen, als het uitloopt is het dus poep) (dat is alleen nodig bij twijfel natuurlijk)
Ik zou goed kammen en morgen even de dierenarts bellen. Veel vlooien hebben is zo zielig, maar omdat de kitten nog zo klein is is teveel druppels ook niet goed.

ishtar

ishtar

04-10-2012 om 21:37

Kammen

met vlooienkam, en de vlooien verzuipen in heet water met afwasmiddel (of, mocht je er toevallig een vangen en geen water hebben: knijpen tussen je nagels, sorry, is goor, maar van gewoon platknijpen gaan die krengen niet dood)

Bekend probleem

veel kittens hebben vlooien, ze zijn blijkbaar erg lekker. Het is voor kittens erg ongezond, ze kunnen door te veel beten bloedarmoede krijgen en het is ok ongezond om vlooien door te slikken. Let op dat je de kitten ook regelmatig ontwormt.

Ik zou even vragen aan de dierenarts welk middel er is, veel vlooien zijn voor de reguliere middeltje immuun geworden. Veel kammen is een goede, echt een paar keer langdurig, alle vlooien dooddrukken in het vlooienkammetje (doe ik altijd), de sukkels zitten kort in de kam en dan heb je tijd om ze met een nagel plat te drukken. Ik heb er ook altijd een bakje water bij staan, om haar en vlooien in te stoppen.

Vlooienpoeder of bandje opzuigen in de stofzuiger en vaak stofzuigen dus, ook vaak alles wassen.

Merel

Merel

04-10-2012 om 23:40

Oh ja

Oh ja en zo'n bakje water, moest je daar niet ook een beetje wasmiddel in doen? Dan zinken de nog levende vlooien (het dooddrukken lukt niet altijd) naar de bodem, anders blijven ze drijven en weten ze nog weg te springen.

Fiorucci

Fiorucci

05-10-2012 om 07:31

Merel

Ja,dat klopt.

sonj@

sonj@

05-10-2012 om 10:09 Topicstarter

Dierenarts gebeld

Ten eerste bedankt voor jullie adviezen !
Ik heb vanmorgen de dierenarts gebeld en Frontline werkt (inderdaad) niet (bij onze kitten)
Ik kan vanmiddag een pipetje Stronghold halen en hopelijk gaat ze daar dan mee weg

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.