Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Oregano

Oregano

09-06-2017 om 15:52

Offerte schilderklus en nu ineens allemaal extra zaken...

Hoi,
We hebben een offerte laten maken om ons jaren 30 huis te laten schilderen aan de buitenkant. Aantal mensen gekozen via werkspot en zo dit bedrijf gevonden. De schilder is geweest en heeft kozijnen ed bekeken. Er zou 1 stukje kozijn an het voorraam moeten worden vervangen, via een stukje hout ertussen. Aan de andere kant vh raam ook een zacht plekje maar dat kon wel zo blijven. Zou hij iets mee doen. Nu is ondertussen een kennis van ons geweest en heeft de 2 blokjes hout vervangen. Vandaag stond de schilder ineens voor de deur en zei dat hij over een week ongeveer zou beginnen. Keek naar het raam kozijn en zei dat de houtblokjes niet goed waren, zou geen grondverf achter zitten, kwam ineens aanzetten met veel meer zachte plekken in het kozijn en vroeg waarom dat allemaal niet was gebeurd... en of we wel een echte timmerman hadden laten komen en of die ook hier in de omgeving woonde.. Het werd een zeer onprettig bezoek, hij had deze gebreken in het kozijn niet eerder genoemd en hij zei van wel. Nou jaaa. Ik zei op een gegeven moment dat ik niet meer met hem in discussie ging want ik wist het zeker. Toen zei hij je kunt zo door het kozijn steken, mag ik even binnen kijken. Ja prima dacht ik. Maar toen zei ik dat hij maar niet door het kozijn moest prikken want dan zou het immers open zijn van binnen. Ik zei hem dat mijn man hem vanavond wel zou bellen. Ik heb hier een heel raar gevoel over... wat is zijn belang of redenen waarom hij ineens met extra timmerwerk komt. Hij bleef maar prikken met zijn sleutel. Dit zou je verwachten tijdens het aannemen vd klus maar toch niet een week van te voren? Ik vond het ook best wat intimiderend. Wat vinden jullie van deze gang van zaken?
Organo

af laten ketsen

als t niet goed voelt!ik zou zeggen dat ie dat meteen had moeten zeggen. wist hij dat jullie t hout zelf zouden vervangen?

Oregano

Oregano

09-06-2017 om 16:31

Lilian

Ja hij heeft kozijnen bekeken en van 1 stukje gezegd dat dat vervangen moest worden met een blokje hout. Hij deed dit niet en moesten we zelf regelen.. maar kun je van iets af als je een offerte hebt getekend?

Man zegt

Dat op de offerte zou moeten staan hoeveel hout er vervangen zou moeten worden. Dat hij daarop aan heeft moeten geven hoeveel hooitrot er is en niet ineens veel meer. Man is uitvoerder in de restauratie bouw en zegt die daar zo klaar mee zou zijn. Volgens hem mag er niet ineens meer werk komen. Is het een aangenomen klus of een uur-werkklus? Want als t aangenomen is dan is t het probleem v d schilder dat hij meer werk heeft en anders jullie probleem. Snap je?
Man zou t af laten ketsen maar misschien is dat met bedrijf makkelijker, dat weet ik niet.

Oregano

Oregano

09-06-2017 om 20:03

Afgezegd

Dank je wel voor je reactie. Mijn man heeft dit zo ook besproken en de man gaf eea inderdaad toe dat hij eea niet goed had ingeschat . Inmiddels ontbinding via mail ontvangen, gelukkig! Weer wat geleerd . En blij dat ik hem niet verder heb laten prikken in de kozijnen ; ). Dus nu op zoek naar een gedegen bedrijf!

Ad Hombre

Ad Hombre

09-06-2017 om 20:08

Oregano

Maar als die kozijnen echt rot zijn moet er toch een timmerman bijkomen en dan nog de schilderkosten. Dus bereid je er op voor dat je toch meer kwijt bent dan je lief is.

Laat kijken

Man zegt dat t er aan ligt hoe groot t kozijn is of vervangen goedkoper is dan veel stukken repareren. Fijn dat je er vanaf kon, kijk dat t meer kost dat weet je nu maar dan bij iemand die t van te voren zegt en niet ineens vanalles vindt. Kijk goed of je t een uren klus maakt of aangenomen werk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.