Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Off white / ivoren kleren wassen

Ik vind voor blouses en shirts maar ook voor ondergoed de kleur ivoor (off-white) zo mooi. Maar wassen vind ik een ramp, het wordt altijd witter of grijziger in de was. Ik was het bij de bonte was, waarbij alleen lichte kleuren bijelkaar zitten.Hoe houden jullie je off white kleren op kleur?

Groetjes, Astrid

Bij wit

Al die bijna witte kleuren was ik in de witte was. Bij de lichtbonte was worden die bijna-witten toch grauw. Als je of-white was grauw is geworden kan je dat wel weer redelijk ongedaan krijgen door net op 40 graden met de witte was mee te wassen.

Skik

Astrid

Astrid

28-02-2015 om 10:57

huh

Bont is gekleurd, lichtbont is lichtgekleurd, daar gooi je geen off-white bij toch?

Ik zou hem alleen bij soortgelijk of de witte was doen. Als je slechte ervaring hebt met soortgelijk dan alleen nog bij wit.

Barvaux

Barvaux

28-02-2015 om 11:05

nou inderdaad

Dat gaat gewoon bij de witte was en die ga ik niet te lijf met chloor ofzo. Gewoon alle witte en witachtige dingen gaan bij elkaar en soms vul ik dat wel eens op met een wit hoeslaken ofzo.

Katniss

Katniss

28-02-2015 om 11:27

Nee

Ik zou echt geen off white bij wit doen. Dat heb ik een keer gedaan met een hoeslaken en toen was mijn witte was grauw. Dan maar apart of bij licht bont met een colour catch doekje.

marie

marie

28-02-2015 om 11:52

bij wit

Zulke dingen doe ik in de witte was = alles wat wit is, maar niet heet gewassen kan/mag worden. Meestal op kreukherstellend, omdat mijn man witte overhemden voor zijn werk draagt (hoef ik ze daarna niet te strijken).

marie

marie

28-02-2015 om 11:54

speciaal wasmiddel

Nog vergeten. Ik gebruik wel speciaal wasmiddel voor de witte was en doe de trommel niet te vol vanwege het kreuken van de overhemden.

bieb63

bieb63

28-02-2015 om 13:16

ik zou

ze bij de witte was doen en dan géén speciaal witwasmiddel gebruiken, maar een wasmiddel voor bont en wit.

Tango

Tango

28-02-2015 om 21:27

Witte was

Ik doe het ook bij de witte was. Ik heb geen wasmiddel speciaal voor de witte was dus het gaat dan gewoon met bont-wasmiddel. Soms was ik het ook apart op het korte programma van 15 minuten. Dochter heeft bijvoorbeeld een ivoorkleurig blouseje (schrijf je dat zo?) dat in dat korte programma gaat.

wit

Dat gaat hier ook bij de witte was, maar dan bij witte overhemden van man enzo. Dus wit en 30 graden.

Astrid15

Astrid15

01-03-2015 om 18:33

Bij witte was...

heb ik wel eens gedaan, maar dan gaat toch echt het "ivoor" er af, ik heb een shirt wat nu vrijwel wit is, en dat is dus niet de bedoeling. Maar ik begrip uit de reacties dat het niet echt als probleem ervaren wordt
Ik was nog wel even verder, op de hand....

dat gebeurt misschien wel maar pas na 20 keer wassen, dus niet direct. En dan valt het je niet eens meer op of koop je een nieuw shirt.

Ik was ivoor apart.

Ivoor was ik apart op een kort programma(30 min.) En ik gebruik een klein beetje wasmiddel voor de bonte was.
Op de hand was ik eigenlijk niets meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.