Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roosje Katoen

Roosje Katoen

21-12-2010 om 16:06

Oesters

Ik ga oesters maken als een soort van amuse bij het kerstdiner, en ben op zoek naar wat lekkere manieren om ze te serveren.

Ik ken ze vooral puur met versgemalen peper en citroen en gegratineerd met creme fraiche en wat geraspte kaas.

Wie heeft er een succesrecept voor de nodige variatie? Ik ben benieuwd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

21-12-2010 om 19:48

Zo ken ik ze ook, met een beetje citroen en peper. Heerlijk! Maar er zijn een paar mensen bij die geen rauwe oester durven te eten, dus wilde ik voor hen wat variëren!

Chineese versie van de oester

Heerlijk, gestoomd met lente ui etc.. misschien kan je wat recepten met elkaar vergelijken. Vond het echt een verrassing.

reina

reina

22-12-2010 om 10:27

Roosje

Ik ben geen oestereter, maar mijn zoon serveerde ze me een paar keer toen ik bij hem kwam eten in het Amstelhotel waar hij werkte (hij wist dat ik dan geen 'nee'zou zeggen . Daar maken ze ze zo naturel mogelijk klaar, op ijs serveren, met wat citroen erbij. (Dat ik er niks aan vond ligt aan mij, vrienden die ook een keer mee gingen genoten ervan!)

Roosje Katoen

Roosje Katoen

22-12-2010 om 13:44

Dan doe ik in elk geval de sjieke versie uit het Amstelhotel, dat is ook lekker makkelijk

Ben het eigenlijk ook wel eens met Lidwientje dat het zonde is om ze te gratineren, misschien doe ik wel een schaal mosselen erbij voor de niet-oestereters, scheelt een hoop geld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.