Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

O help betaling gedaan shipping address verkeerd

Tjeezes hoe krijg ik het voor elkaar? Ik heb een (flinke) betaling gedaan bij een Chinese webshop, via Paypal. Geen idéé wat er mis ging, maar uiteindelijk "pakte" hij mijn adres niet en is de order toch verzonden. Nu staat er in de orderbevestiging "USA" als shipping address. Ik woon in NL. voor de duidelijkheid. Ik heb mijn adres wel ingevoerd, snap dus echt niet wat er ad hand is. De webshop is wel betrouwbaar, dat is het niet. Ik heb de orderbevestiging (via mail) meteen beantwoord, en het juiste adres genoemd. En ik heb via de site nog een mailtje gestuurd met ordernummer en het juiste adres. Ik wil nu heel graag van jullie horen dat dit goed komt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mijk

mijk

02-11-2012 om 14:47

Bij mijn weten

heeft paypal ook een shippingadres. Bij mij staat dat op mijn meisjenaam doe ik mijn bestelling altijd onder mijn huidge naam en krijg ik de bestelling met apypal (meestal via etsy of dawanda) altijd binnen met mijn meisjesnaam erop. Zij gebruiken dus altijd het paypal shippingadres. Het lijkt me waarschijnlijk dat de verzendkosten bijvoorbeeld voor europa en usa hetzelfde zijn en dat usa dus gemakshalve als code gebruikt wordt.....Volgens mij komt dat gewoon goed...

Mijk

Anneque

Anneque

03-11-2012 om 08:37 Topicstarter

Dacht ik ook ja

Dat er via Paypal altijd wel een adres meegestuurd wordt. Maar ik word zenwuachtig van dat "USA" bij verzendadres. Kreeg vanochtend een mailtje terug of ik mijn tel.nr. even wilde doorgeven (dat vul ik nooit in). Zal mij benieuwen of ze me vanuit China gaan bellen om het adres te checken. Lijkt me raar, ik heb het al (2x) gemaild.

Anneque

Anneque

03-11-2012 om 09:06 Topicstarter

Yes!

Nog eens ingelogd op de site, is verzendadres veranderd van USA naar mijn naam + Nederland. Komt goed
Dank je Mijk, voor je bemoediging, ik zat echt even in de rats

mijk

mijk

04-11-2012 om 11:55

Mooi!

Ik zou daar ook heel nerveus van worden! Mooi dat het goedgekomen is

MMijk

Hombre

Hombre

06-11-2012 om 19:30

En dan nog....

de fantastische China Post shipping en de nog fijnere Nederlandse douane. Bereid je voor op importheffingen, BTW, informatiebrieven of zelfs in beslagname en vernietiging plus boete!

Maar dan heb je ook wat (of niet).

(laatste keer DHL gebruikt en dat ging trouwens gewoon als een speer)

Anneque

Anneque

07-11-2012 om 10:32 Topicstarter

Hè hombre, dat geeft de burger moed

"... in beslagname en vernietiging plus boete!"
Over welke producten gaat dit dan? Ik mag toch gewoon wel een telefoon kopen? Van invoerrechten en inklaring e.d. ben ik op de hoogte, maar een boete?? Waarom?

Vic

Vic

07-11-2012 om 20:50

Boete?

Als je een boete zou krijgen kun je die 'gewoon' weigeren. Dat is dan waarschijnlijk omdat de koerier een onjuiste aangifte heeft gedaan, en dan moet hij ook zelf de boete betalen. Inbeslagname kan bijv. als er sprake is van merkvervalsing of schadelijke stoffen (Cadmium).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.