Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

notenkraker

Ik ben op zoek naar een goede notenkraker, wie heeft een tip?
We hebben veel walnoten, ook wat hazelnoten die gekraakt moeten worden.

Zo'n houten met schroef

De allerbeste is de deurpost
Wij kraakten vroeger de noten tussen de deurpost, erg veel kwaaier konden wij onze moeder niet krijgen, als we dat deden.

wij hebben er een van dit model

http://www.pannen.nl/catalogsearch/result?q=notenkraker
en dan de eerste.
Een kind van 7 krijgt de walnoot open, en je plet er niet je hele noot mee.

Hanne.

Hanne.

04-11-2013 om 13:55

wij de 2e

In de zelfde link van Caroro hebben wij het 2e model. Ook hiermee kan aan 7 jarige noten kraken en ik (zij niet) krijg ze er heel uit.

Hij wordt hier vooral (eigenlijk uitsluitend) gebruikt voor walnoten. Bij hazelnoten bleek het minder prettig te werken, maar misschien dat ik daar nog even op moet oefenen.

vroeger bij ons thuis hadden wij zo'n plastic bakje

met een schroef die je erin draait dat vond ik de fijnste omdat je dan heel goed kon kijken tot hoever je moest kraken, nooit meer gezien. We hebben er nu 2 de eerste net als Caroro en de andere is wat groter qua lengte, die kun je zien bij kookadoshop.nl model coco. Bij de laatste staan de "poten" wat minder ver uit elkaar.

evenzo

evenzo

15-11-2013 om 14:22 Topicstarter

reactie

We zullen gaan voor model 1 of 2, bedankt voor de reacties!! Leuk cadeau voor 5-12

Hamer

http://www.valcadis.fr/la-noix/processus-de-production-du-cerneau.php

Met een hamertje kun je de noot zelf heel houden. Geeft wel rotzooi van schillen. Je kunt walnoten ook met een mes openen zoals oesters.

Hazelnoten doe ik ook altijd met. Een hamertje.

ik heb me wezenloos gezocht

naar een fatsoenlijke notenkraker. Ik wilde inderdaad zo'n houten bakje met handvat en schroef, nergens te krijgen. Uiteindelijk maar een kraker gekocht waar ik minder fiducie in had en warempel zie ik laatst in de kringloopwinkel mijn houten kraker liggen, hoera!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.