Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Noodoproep: cakejes

Help, stress. Heb beslag gemaakt, voor cakjes. Op het pak is niet te vinden hoe lang ze moeten (1 grote cake wel 160 graden 60-70 minuten). Wie weet hoe lang cakejes dan moeten (en ook op 160 graden)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Caitlynn

Caitlynn

16-11-2011 om 11:08

Muffins

muffins moeten 15-20 minuten op 160 graden. heb je hier wat aan?

Geen stress!

Ik zou ook zeggen 15-20 min. 160-170 graden. En verder...gewoon kijken wanneer ze er een beetje leuk gerezen & goudbruin uitzien. dan is het goed...

Rustig maar

Eens met de dames, als je dat geruststelt. Maar ik zou zeker na en kwartiertje even prikken met een breinaald oid, als er niks blijft plakken zijn ze wel goed. Succes!

Philou

Philou

16-11-2011 om 11:16 Topicstarter

Bedankt, das supersnel!

bedankt.. ik hoop niet dat ze instorten zoals m'n cake van de week . Ok 160 graden 15-20 minuten! /ontstressssss..

Miss Elly

Miss Elly

16-11-2011 om 12:30

Melk in beslag?

Had je bij je cake melk in het beslag gedaan? Dan stort het nl wel eens in. Kan ook door groot temperatuurverschil komen. Dus vanuit oven in koude keuken.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

16-11-2011 om 13:44

Hier

Als ik een cake bak, een grote, dan gaat ie een uur in de oven op 175 graden. Maak ik van hetzelfde beslag kleine cakejes, dan gaan ze op 175 graden ongeveer 20 minuten in de oven, soms iets korter (de 2e lading bijv. kan wel 18 minuten)

Lynn

Vic

Vic

16-11-2011 om 13:53

Zijn ze gelukt?

Bij mij gaan die kleine cakejes altijd te hard rijzen, waardoor ze omkiepen en het (nog vloeibare) beslag eruit loopt. Ik ben benieuwd of ze bij jou wel gelukt zijn. En dan hoor ik graag hoe je het hebt gedaan

Vic

Vic

16-11-2011 om 14:48

Klopt p

Als je ze voor minder dan de helft vult kiepen ze niet om. Maar dan komen ze afgebakken ook niet boven de rand uit. Dat zou anders moeten kunnen, want ik zie (bij de bakker) ook wel eens cakejes die een stuk boven het bakje uit komen. Dat staat veel mooier.

Vera*

Vera*

16-11-2011 om 15:21

Muffinvorm

Ik heb een muffinvorm. Tja, ik weet eigenlijk niet of het echt een muffinvorm is maar het ding heeft 12 holletjes waar precies 12 cakevormpjes in passen. Nooit meer geklieder door omgevallen beslagbakjes.

Vera

Jessica O

Jessica O

17-11-2011 om 07:12

Muffinvorm of

dubbele papiertjes. Dat wil ook wel werken.
Maar ik doe het liefst alles in de muffinvorm. Ze komen er mooi uit, goede vorm, in 1 keer in of uit de oven halen.
Bij os. de action te koop, vaak in metaal of silicone. Allebei werkt prettig!

Philou

Philou

17-11-2011 om 15:34 Topicstarter

Vic

Dank dames: gelukt

Vic schreef:
"Bij mij gaan die kleine cakejes altijd te hard rijzen, waardoor ze omkiepen en het (nog vloeibare) beslag eruit loopt. Ik ben benieuwd of ze bij jou wel gelukt zijn. En dan hoor ik graag hoe je het hebt gedaan "

Met behulp van een pak en alle ingrediënten ruim van tevoren uit het koelvak. De boter eerst bewerken met de mixer tot het een smeuïge bende is en dan de rest erbij. Ze vielen overigens niet om maar stortten wel een beetje in. Dat zal aan de melk liggen zoals Miss Elly zegt want ze hebben lang rustig in de oven mogen staan.

Met dank aan allen!

Annet

Annet

17-11-2011 om 22:40

Hier sinterklaascakejes gebakken

Gewoon een basisrecept met toevoeging van speculaaskruiden en een beetje cacao. Toevallig hadden we geen witte basterdsuiker meer dus werd het bruine. Achteraf gezien wel goed, dan hebben ze een mooi bruin kleurtje.
Bovenop wat witte glazuur met een of twee kruidnootjes erin gedrukt. Ook handig voor de exemplaren die wat ingezakt waren. Daar kon mooi in het midden wat glazuur.
Erg lekker!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.