Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

karin

karin

21-12-2014 om 14:45

nog wat leuks in het kerstpakket?

Blijft een leuk draadje elk jaar,het kerstpakket. Iemand nog wat leuks gekregen dit jaar?
Hier niet veel,ik krijg nooit wat helaas en man heeft drie zelfgebakken broden gekregen van een kleinschalige bakkerij.
Waren lekker,dat wel.
het wordt elk jaar minder,eerst altijd een groot pakket met nog een bon erbij ofzo,toen alleen een pakket en nu dus brood.
Hebben jullie nog wat leuks gekregen en wordt het ook steeds minder?


hier een erg leuk pakket! elk jaar wordt het met zorg uitgezocht, en er zitten altijd wel dingen bij die handig/leuk zijn. het pas ook echt bij de mensen in het bedrijf, het werk wat we doen. veel reizen dus vaak wat spulletjes die daar handig voor zijn. Vorig jaar was het bijvoorbeeld verpakt in een trolley/koffer.

dit jaar lag bovenop een rituals pakketje (ja - in een mannenbedrijf!!)!!. verschillende etenswaren die typerend zijn voor diverse Nederlandse provincies, wat chocolade, een externe batterij voor de mobiele telefoon… enzovoort. helemaal goed.

ik merk niet dat het minder wordt, maar volgend jaar gaan de regels veranderen, ben benieuwd hoe het dan gaat.

amk

amk

21-12-2014 om 16:36

verbaasd

dat we nog wat kregen. Zo'n fijne internetbon met veel keuze uit veel meuk maar gelukkig ook goede doele. Hoewel dat nu net niet de doelen zijn waar ik echt achter sta.
Het gaat dus naar een goed doel.

Marianne

Marianne

21-12-2014 om 16:49

Ja leuk!

Dit jaar een Ritualspakket, een fles rosé en een Jamie Oliver tijdschrift. Heel veel leuker dan de fleecedeken die we ooit kregen.

Brianna F

Brianna F

21-12-2014 om 17:25

Geen

Energiemaatschappijen hebben het moeilijk, want geen kerstpakket voor hun personeel

Moni

Moni

21-12-2014 om 17:29

Bonnen van plaatselijke winkeliers

Hier cadeaubonnen (in drie verschillende waarden) die bij de plaatselijke winkeliers ingeleverd kunnen worden. Leuke winkels en een leuke manier om de plaatselijke middenstand te steunen.

Pannetje

Pannetje

21-12-2014 om 17:45

Mwoah

Ik wil niet ondankbaar lijken maar vond het voorgaande jaren leuker. Ik overweeg nog om het op internet te verloten aan een gezin dat het minder heeft maar ik heb het eerlijk gezegd nogal druk, moet onverwacht toch nog werken komende week, bleeeeh.
Het thema was dit jaar 'ontbijten' en we hebben een pannetje gekregen waarin je eieren precies vorm en formaat boterham krijgen (je moet het maar kunnen verzinnen), beschuit, jam (halva jam), honing, sapje, dat soort dingen. Ook een bordje, kommetje, beker, van alles eentje dus. Voor het eenzame kerstontbijt denk ik hahaha. Ik had het geld voor het geheel liever naar een goed doel zien gaan maar dat ga ik nu zelf maar regelen.

Barvaux

Barvaux

21-12-2014 om 18:10

Pannetje

Je kunt het zo naar de voedselbank brengen (of een deel ervan): http://voedselbankennederland.nl/nl/voedsel-doneren-particulieren.html

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-12-2014 om 19:57

Mijn man krijgt ieder jaar wel een leuk pakket. Dit jaar allemaal lekkers, van alles wat. Ook gewoon ingredienten voor nasi bijv. En een doos met heerlijke bonbons.
Het enige wat hier nu in de kamer staat te staan is een electrische hapjespan. Zo eentje met een stekker eraan. Geen idee wat ik er mee moet en ik heb er ook nog niemand blij mee kunnen maken.
Als ik 'm voor het eind van het jaar niet kwijt ben breng ik m naar de kringloop.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-12-2014 om 21:02

Royaal

Prosecco, luxe bonbons, luxe stol en cadeaukaart van 50 euro. Blijkbaar is de gewoonte af te wisselen met bescheiden en luxer. Ik heb ze alletwee meegemaakt. Beide keren net zo gewaardeerd.

Pannetje

Pannetje

21-12-2014 om 21:17

Dank Barveaux

Dan rij ik daar ff langs binnenkort. Nogmaals ik wil niet ondankbaar lijken, kan het moeilijk uitleggen geloof ik. Het zijn van die producten die of toch al in huis hebt (maar dan je eigen smaak zoals met die jam) ofwel je hebt het niet maar dan had je er ook een reden voor, de meeste dingen kosten los niet meer dan een paar euro. Alles bij elkaar is het heel wat, verpakt in grote dozen (transportkosten) met veel 'feestelijk' opvulmateriaal. ( de schoonmakers worden altijd gek omdat iedereen zijn doos op kantoor uitpakt om die zooi vooral daar achter te laten). Het komt op mij zo raar over, snapt iemand wat ik bedoel? Ik waardeer het gebaar enorm, echt.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-12-2014 om 21:39

Ja op zich begrijp ik het wel

Mijn dochter had ook een pakket met alleen eetwerk en was wat teleurgesteld. Mijn man had een Hollands pakket (pannenkoekenmix, jam, poedersuiker, blauwe geblokte theedoek en één groot pannenkoekenbord) en dat vond ze ook leuker dan de verzameling producten in haar pakket. Een ander vindt háár pakket misschien weer leuker, wie weet. Jouw pakket heeft wel wat van het pakket van mijn man. Als ik lees wat er in zat, dan vind ik het best een aardig pakket. Dat het op een persoon is afgestemd vind ik op zich niet zo raar. Als overal twee van was gegeven hadden ze weer misgeschoten omdat het er geen vier waren.

flow

flow

21-12-2014 om 22:06

mooi

Heel leuk pakket deze keer. Eetgerei wat we normaal ook gebruiken zoals nootjes, toastjes, chips ed en ook hele leuke gebruiksartikelen en een mooi houten rekje voor in huis neer te zetten.

Emmawee

Emmawee

21-12-2014 om 22:14

kadootje

Wij krijgen hier altijd een leuk kadootje, makkelijk mee te nemen, want bijna iedereen komt op de fiets naar werk en kerstborrel. Dit jaar een mobiele oplader. Mooi ding. Eerder een fietsreparatiesetje, een stormparaplu, van die dingen voor om je schoenen voor als het glad is (het was toen ook erg glad), een vogelvoerpakket met vogelgids. Leuke aardigheidjes en altijd vergezeld van een bon.
Het is nooit overdadig en het wordt niet minder, ondanks de spannende tijden. Ik vind het altijd heel vriendelijk overkomen.

groeten, Maw.

Evanlyn

Evanlyn

21-12-2014 om 22:18

hier

Wat ik raar vond: op een paar repen chocola na zat er geen eten in. Het was oorspronkelijk toch bedoeld om arme arbeiders wat feestelijks op tafel te laten zetten?

Best leuke dingen verder, alles wordt hier gebruikt.

Carla

Carla

21-12-2014 om 23:28

Nou net mijn baan kwijtgeraakt, dus dat loop ik mis. Ik zou het pakket van mijn vader krijgen, maar de bezorger is vergeten het vrachtnummer op het briefje te schrijven toen bleek dat ze niet thuis waren en nu is dat pakket spoorloos.

Ise

Ise

22-12-2014 om 09:32

logo's

Man en ik werken beide in de gezondheidszorg. Op mijn werk was er een gezellige kerstmarkt georganiseerd. Onder het genot van een hapje en een drankje kon je je eigen kerstpakket samenstellen en gezellig bijkletsen met collega's. Voor ieder wat wils. Maar vooral de sfeer van de markt was bijzonder.
Man had twee bekers en een beschilderd dienblad van een kunstenares. Op het dienblad stond ook nog eens groot het logo van de organisatie waar man werkt. Dit is al de tweede keer dat deze organisatie een kerstpakket van deze kunstenares geeft. Je moet er van houden, maar over het algemeen zijn de reacties op dit pakket negatief. Ook wij gaan kijken of er een collega is die de bekers mooi vindt en die blij is met 2 bekers erbij. Het dienblad schilder ik wel over. Dan liever een donatie aan een goed doel.

Hadewich

Hadewich

22-12-2014 om 09:56

Hier...

Geen pakketten, maar bonnen voor AH en bol.com. Op zich niet verkeerd, maar ik vind een écht kerstpakket met lekkers veel leuker!

Kerstmarkt

Man mocht op een kerstmarkt wat uitzoeken. Vorig jaar stond er een boekwinkel met beperkt aanbod maar waar je wel de munten kon omruilen voor een boekenbon. Dat wilde hij dit jaar weer, maar de boekwinkel was er dit jaar niet. Er waren kraampjes met speelgoed, interieurmeuk, sieraden en verzorgingsartikelen, dus het zijn Rituals cadeaudoosjes geworden. Daar hebben we zelf ook niet echt behoefte aan, maar is altijd handig als cadeautje achter de hand.

skik

Lou

Lou

22-12-2014 om 10:55

Royaal

Ik kreeg een doosje chocola van de stichting waar ik als freelancer werk, dus dat vond ik al leuk, gewoon hetzelfde als de vaste medewerkers en de vrijwilligers. Het pakket van mijn man is zonder meer royaal: een vliegtuigkoffertje gevuld met wijn, sap, brie, zoutjes, koekjes, chocola, echt van alles en van een goede kwaliteit. Het koffertje zelf is ook nog mooi. Hij werkt ook wel in een branche waar het goed gaat, maar dan nog vind ik het erg leuk en goed uitgezocht.

een website cadeaubon

En zoals altijd kan ik niet kiezen en kies ik maar voor een kerspakket aan de voedselbank te doneren.

Niets

Ik werk in de GGZ/verslavingszorg en we hebben besloten dat onze medewerkers dit jaar geen kerstattentie ontvangen. Niet meer dan logisch in een sector waar iedere euro 10x omgedraaid moet worden. Dat vond iedereen ook een goed besluit gelukkig.

UU-er

UU-er

22-12-2014 om 23:48

kerstmarkt

Op mijn werk (Universiteit Utrecht) was een kerstmarkt georganiseerd, net als vorig jaar. Met muntjes kun je zoeken naar 1 of meerdere cadeaus en je kunt eventueel geld aan het Utrechts landschap schenken. Ook was er gratis warme chocomelk en poffertjes.
Ik vond het best leuk en heel attent. Ik heb helemaal niets met Rituals (die doen goede zaken bij de kerstcadeaus begrijp ik ook uit deze berichten) dus die sloeg ik over, maar heb een mooi soort van sloophouten dienblaadje genomen, die je leuk op tafel kunt zetten met kaarsen. En kleine geurkaarsen (ja, die staan daar nu op).
Man heeft een kerstpakket gekregen (had hij niet verwacht) in de vorm van een bon en dan kon je op internet kijken wat je wilde krijgen of doen. Hij heeft gekozen voor een concert in TivoliVredenburg. Met mij

Sneeuwitje

Sneeuwitje

23-12-2014 om 11:18

hier

voor man een bon waar je iets uit kan zoeken via en website. DAt kan een cadeau zijn, maar ook een pakket, een goed doel of een bon (van bijv. v&d). We moeten er ons nog in verdiepen wat we kiezen dit jaar.
Ikzelf had een pakket, waarbij altijd een regio (van een van de locaties van het werk) het uitgangspunt is. Dit jaar was het een soort van kaaspakket met twee soorten kaas, vijgenbrood, dip, tomatenjam, chips, crackers en dergelijke. Zeker geen onaardig pakket. Het zat in een soort koeltas.

Sneeuwitje

Tatiana

Tatiana

23-12-2014 om 12:08

bon

Bon gehad en daar ga ik vanmiddag eens wat leuks voor uitzoeken....

hier

Als zelfstandige krijg ik geen kerstpakket, maar mijn MR-lidmaatschap heeft mij dan toch mooi maar een pakketje opgeleverd inhoudende een fles Amé (alcoholvrije nepwijn - de overige MR-ouders zijn moslim) en een klein doosje bonbonnetjes.

Partner kreeg een bon. Zo'n fijne, van de VVV, die je gewoon overal kan uitgeven. En een grote doos Celebrations.

Groeten,

Temet

+ Brunette +

+ Brunette +

24-12-2014 om 19:23

Geen kerstpakket, wel etentje

In Spanje zijn kerstpakketten iets minder gebruikelijk dan in Nederland maar je ziet ze wel. Er zit meestal alleen drank en voedsel in, geen frutsels. Veel bedrijven hebben de gewoonte om met alle collega's ergens uit eten te gaan, de baas trakteert en de wat luxere restaurants doen in de week voor kerst goede zaken. Ik werk tegenwoordig free lance dus dan kun je een kerstpakket wel vergeten maar een kantoor waar ik regelmatig over de vloer kom, heeft me uitgenodigd voor het diner met de collega's, dat vond ik best een eer.

Tink

Tink

26-12-2014 om 11:52

pannekoeken

Ook hier het pannekoekenpakket, van man z'n werk. Een enorm bord, en o.a. pannekoekenmix, aardbeienjam, poedersuiker en een flesje stroop.
Plus nog wat ander knabbelspul, zoals chips en een droge worst.
We vonden het wel een leuk pakket.

Ikzelf krijg niks, want werkloos.

Overigens, Rituals mag van mij te allen tijde in een pakket zitten hoor, heerlijk spul vind ik het.

kerstlunch

Ik werk bij de semi overheid en we kregen een leuke kerstlunch aangeboden. Was erg gezellig. Verder kregen we geen kerstpakket of attentie.

Arawen

Arawen

27-12-2014 om 15:33

Uit eten en niets

Man werkt bij een klein bedrijfje en we zijn met alle collega's en partners mee uit eten genomen door de baas. Net als in Spanje dus.

Ikzelf werk bij een multinational en die doet niet aan kerstpaketten. Maar een 'dertiende maand' is ook leuk..

spanje

hmm woon ook in Spanje maar hier wordt er idd wel veel uit eten gegaan, maar ieder moet zijn eigen maaltijd betalen (vaak vaststaand menu met vaststaande prijs). Kerstpakketten staan in grote getale bv bij Carrefour die dus wel degelijk gekocht en gegeven worden

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.