Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Flora B

Flora B

14-05-2017 om 17:11

nog net geen 18 jaar en niet kunnen vliegen?

Mijn dochter doet eindexamen en wil graag met haar vriendin op zonvakantie.
Nu kan ik geen enkele reisorganisatie vinden waar ik kan boeken, omdat ze nog geen 18 jaar zijn. Mijn zoon is al eens met een losse KLM vlucht op zijn 16e onbegeleid gevlogen naar Noorwegen. Ik probeer het bij Sunweb, Vakantiediscouter. e.d. Bij alles meteen een pop-up dat ze 18 moet zijn ( dat worden ze eind dit jaar).
Ik hoor hordes leeftijdsgenoten vliegen naar Spanje e.d. Hoe doen jullie kinderen dat?
Bij een losse vlucht, hebben ze geen transfer, ik vind dat niet zo fijn.

Vogel

Vogel

14-05-2017 om 18:01

Ik denk

dat niet het vliegen het probleem is, maar het boeken van een acvomodatie. Daar zul je wel 18 voor moeten zijn.

Mieke

Mieke

14-05-2017 om 18:23

Jongerenorganisaties

Ik denk dat je al snel bij een jongeren organisatie terecht komt voor een vlucht plus accommodatie.

Maar een losse vlucht kan toch ook prima? Wij zijn vorig jaar naar Barcelona gevlogen en hebben toen een transfer geboekt bij suntransfer. Dat werkte uitstekend. En deze zomer vlieg ik met mijn dochter ergens naartoe met Easyjet en hebben wij via Easyjet een transfer geboekt.

gogo

Zoon is vorig jaar met een groepje vrienden naar Spanje geweest. Hij was toen ook nog 17. Was geen probleem bij Gogo? Dochter 2 jaar eerder ook. Kijk daar eens.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-05-2017 om 21:21

transfer

"Bij een losse vlucht, hebben ze geen transfer, ik vind dat niet zo fijn."

Als twee meiden zelfstandig op vakantie kunnen, dan kunnen ze ook wel ergens een bus of taxi nemen. Ik snap jouw gedachte niet helemaal. Je kunt op zoveel manieren een transfer (ook van te voren) organiseren, daar heb je toch geen reisorganisatie voor nodig?
Veel hotels hebben een airport-service. En op veel plekken kun je ook van te voren al een rit boeken bij een taxi-bedrijf: een chauffeur staat je dan met een bordje op te wachten.

(beetje off topic, maar waarom moet jij de vlucht voor je dochter regelen? zelf vakantie = zelf regelen, toch?)

Sunweb

Bij Sunweb klik ik aan "2 volwassenen" en kan gewoon boeken. Volwassenen is v.a.17 jaar. Staat er ook bij.

T/M 16 jaar is "kinderen". Ik vermoed dat je iets verkeerd doet?

Kaaskopje

Kaaskopje

15-05-2017 om 15:58

Organisatie

Mijn dochter is ook met een jongerenreis op vakantie geweest toen ze 17 jaar was. Wel volledig zelfstandig op de plaats van bestemming, maar wel met een Nederlands aanspreekpunt. Dat heeft ze volledig zelf geregeld, dus ook geboekt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.